Upozorenje Europske komisije

‘Samo ti sklopi ugovor, ostalo je naša briga’: Internetsko tržište telekomunikacija puno prevaranata

Irena Frlan Gašparović

Komisija je objavila rezultate provjere 207 internetskih stranica diljem Europske unije na kojima se nudi pristup fiksnoj ili mobilnoj telefoniji, internetu ili internetskom prijenosu audio ili videosadržaja / NL arhiva

Komisija je objavila rezultate provjere 207 internetskih stranica diljem Europske unije na kojima se nudi pristup fiksnoj ili mobilnoj telefoniji, internetu ili internetskom prijenosu audio ili videosadržaja / NL arhiva

Komisija je objavila rezultate provjere 207 internetskih stranica diljem Europske unije na kojima se nudi pristup fiksnoj ili mobilnoj telefoniji, internetu ili internetskom prijenosu audio ili videosadržaja



ZAGREB Pri kupnji telekomunikacijskih usluga na internetu, europski potrošači mogli bi se naći u situaciji da im se nude besplatne usluge koje to zapravo nisu, da ne dobiju informaciju o tome kako mogu vratiti novac ako usluga ne odgovara onome što su platili ili informaciju o tome kako da riješe spor s prodavateljem, ako do spora dođe. Pokazala je to provjera Europske komisije i nacionalnih tijela za zaštitu potrošača.


Komisija je objavila rezultate provjere 207 internetskih stranica diljem Europske unije na kojima se nudi pristup fiksnoj ili mobilnoj telefoniji, internetu ili internetskom prijenosu audio ili videosadržaja.


O kojim je stranicama riječ, nije objavljeno. No, provjera je pokazala da pojedine stranice možda krše pravila EU-a o zaštiti potrošača.




– Neki su od najčešće uočenih nedostataka oglašavanje navodno besplatnih paketa ili paketa s popustom koji su zapravo dio kombinirane ponude, nepostojanje sustava za rješavanje sporova ili činjenica da se na tim stranicama mogu jednostrano izmijeniti uvjeti ugovora bez obavješćivanja potrošača ili pružanja objašnjenja, objavila je Komisija. Ova provjera još nije definitivan dokaz da se na nekim stranicama krši zakonodavstvo EU-a. Sada su na potezu nacionalna tijela za zaštitu potrošača koja moraju dalje istražiti 163 stranice na kojima su uočene potencijalne nepravilnosti koje, ako se potvrde, moraju biti ispravljene.


Prema informacijama Komisije, preliminarna provjera pokazala je, primjerice, da se u 50 posto slučajeva na internetskim stranicama oglašavao besplatni paket usluga ili paket usluga s popustom iako su te usluge dostupne samo u okviru drugog paketa.


Gotovo 80 posto stranica nije imalo poveznicu na platformu za internetsko rješavanje sporova koja kupcima omogućava da, ako imaju problem s robom ili uslugom koju su kupili putem interneta, spor pokušaju riješiti bez sudskog postupka.


Na gotovo svakoj trećoj provjeravanoj stranici uočeno je da postoji mogućnost jednostrane izmjene ugovora ili obilježja usluge, a da o tome potrošač nije unaprijed obaviješten i da mu nije dana mogućnost da u razumnom roku otkaže ugovor, navodi Komisija.


Četvrtina stranica nije imala ni jasne informacije o tome kako ostvariti povrat novca ako usluga ne odgovara onome što je kupac platio.