Grad: Rijeka
Danas: 32° vedro
Sutra: 21° 34° djelomično oblačno
23. srpnja 2016.
Nepropisno voze djecu: Katastrofalni podaci HAK-a o sigurnosti najmlađih

Riječani najgori: Dvije trećine roditelja dječju sjedalicu u autu koristi samo za ukras

Riječki roditelji najmanje brinu o sigurnosti svoje djece u vožnji – njih 70,8 posto djecu ne veže na putu do vrtića, ili veže nepropisno / Foto D. LOVROVIĆ
Riječki roditelji najmanje brinu o sigurnosti svoje djece u vožnji – njih 70,8 posto djecu ne veže na putu do vrtića, ili veže nepropisno / Foto D. LOVROVIĆ
Autor:
Objavljeno: 21. veljača 2013. u 20:11 2013-02-21T20:11:00+01:00

Istraživanje je provedeno u Zagrebu, Rijeci i Osijeku krajem siječnja, u uvjetima magle, poledice i sumraka, što znači da ni rizičniji uvjeti vožnje roditelje ne mogu natjerati na propisno prevoženje djece

ZAGREB Gotovo 70 posto roditelja djece vrtićke dobi ne brine o sigurnosti svoje djece u automobilima – poražavajući su rezultati HAK-ovog istraživanja provedenog ispred vrtića u Zagrebu, Rijeci i Osijeku. Roditelji vlastitu, i tuđu, djecu voze nevezanu u autosjedalicama, nevezanu izvan sjedalica, na prednjim sjedalima, dok djeca stoje između prednjih sjedala i slično, pravdajući se kako za propisnim vezanjem djece »nema potrebe, jer žive par ulica dalje«, jer je dijete »sigurnije u maminom krilu na stražnjem sjedalu«, ili zato što »dijete sjedalicu, kao ni pojas, ne voli«. 

HAK-ovi su djelatnici način prijevoza djece provjeravali na prilazima vrtićima u tri grada, ujutro i poslijepodne, kad roditelji djecu dovoze ili odvoze iz vrtića. Istraživanje je provedeno krajem siječnja, u uvjetima magle, poledice i sumraka, što znači da ni rizičniji uvjeti vožnje roditelje ne mogu natjerati na propisno prevoženje djece, po svemu sudeći tako omraženo u Hrvatskoj. Dječje su sjedalice za nas još uvijek »pomodarstvo«, nepotreban trošak zbog »nečeg što se njima ne može dogoditi«, dok u nemalom broju slučajeva sjedalica u automobilu postoji, no neiskorištena. 

Lani poginulo dvoje djece

Prošle je godine dvoje djece u prometu smrtno stradalo zbog nepropisnog prevoženja, 25 ih je teško, a 240 lakše ozlijeđeno. Ukupno, u prometu je stradalo 1.095 djece, pri čemu najviše, njih 638 (čak 58,2 posto) kao putnici. Nekad su djeca stradavala uglavnom kao pješaci, sada pak, kad su puno educiranija o tome kako se ponašati na cesti, stradaju onda kad su za njih odgovorni isključivo roditelji. 

Riječki roditelji najmanje brinu o sigurnosti svoje djece u vožnji – njih 70,8 posto djecu ne veže na putu do vrtića, ili veže nepropisno, jednako tako 66,6 posto roditelja u Osijeku i 64,8 posto u Zagrebu. Od ukupno 105 automobila čiji je dolazak u vrtić, ili odlazak iz njega HAK evidentirao, roditelji u tri grada djecu su neispravno vozili u 71 automobilu, a ispravno u samo 34. Je li riječ o komforu ili manjku svijesti o opasnostima koje vrebaju upravo najviše u gradskoj, sporijoj vožnji, zapravo i nije važno, zaključuju u HAK-u, važnije je natjerati roditelje da sigurnost djeteta stave ispred svog komfora, ili lijenosti. 

Pravobraniteljica za djecu Mila Jelavić jučer je, prisustvujući HAK-ovoj prezentaciji rezultata o prijevozu djece, predložila čak da policija ubuduće nepropisno prevoženje djece, zbog kojeg je život djeteta bio ugrožen, prijavljuje centrima za socijalnu skrb, kako bi oni upozorili roditelje, ili ih kaznili. 

– Ako roditelj odgovara zbog necijepljenja djeteta ili nedolazaka na roditeljske sastanke, onda treba odgovarati i ako na ovaj način ugrožava sigurnost djeteta, kazala je Jelavić, napominjući kako bi se, kao što je slučaj s mobitelima, u vožnji trebalo zabraniti i pušenje koje, napomenula je, šteti djetetu kao pasivnom pušaču, ali i ometa pozornost vozača. Prema policijskim podacima, koje je prezentirao Josip Mataija, voditelj Odjela za sigurnost cestovnog prometa MUP-a, policija je lani zbog nepropisnog prijevoza djece prekršajno kaznila 1.781 vozača automobila. 

– Roditelj kojeg kaznimo zato što je ugrozio sigurnost vlastitog djeteta, zbilja bi se trebao zamisliti, zaključio je Mataija. I makar se ovoliki broj kazni čini velik, riječ je o tek 0,25 posto od ukupno 750.000 kažnjenih prekršaja u prometu, što znači da policija još uvijek većinu prekršitelja samo upozorava.

HNK Rijeka