Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 20° 3
Sutra: 20° 20° 3
23. listopada 2018.
Godinama upozoravaju

Radnicima Gredelja nitko nije vjerovao: Zašto je u propast otjerana tvrtka vrijedna 1,5 milijardi kuna

Željko Starčević i Tomislav Rajković, Foto: D. KOVAČEVIĆ
Željko Starčević i Tomislav Rajković, Foto: D. KOVAČEVIĆ
Autor:
Objavljeno: 16. studeni 2017. u 18:01 2017-11-16T18:01:10+01:00

Radnici, od kojih je većina završila na burzi rada, uporno su tražili pokretanje istrage protiv stečaja koji je zabranio i rad sindikata u tom poduzeću

ZAGREB Tvornica željezničkih vozila (TŽV) Gredelj u stečaj je otišla prvog dana listopada 2012. godine. Mjesec dana nakon otvaranja stečaja radnici organiziraju prvi u nizu prosvjeda na kojem traže imenovanje novog stečajnog upravitelja, odnosno smjenu Pere Hrkaća za kojeg su tvrdili da ne radi svoj posao i da nije sposoban voditi stečaj.

Uslijedile su godine borbe, prikupljanje dokumenata, podizanje prijava, prosvjedi što u krugu tvornice, što pred DORH-om i USKOK-om.

Radnici, od kojih je većina završila na burzi rada, uporno su tražili pokretanje istrage protiv stečaja koji je zabranio i rad sindikata u tom poduzeću.

Danas, kada je istraga protiv Hrkaća, Vesne Malenice, sutkinje Trgovačkog suda i njihovih kompanjona otvorena, bivši radnici TŽV Gredelja traže hitno osnivanje stručnog tima koji će napraviti prijedlog novog stečajnog plana kako bi se tvrku vratilo na noge.

Osim toga, Udruga radničkih sindikata (URSH) podsjeća da već godinama tvrde kako Gredelj nikada nije trebao biti u stečaju te da je stečaj politički instruiran, jer se zbog četiri milijuna kuna duga tvrtku vrijednu 1,5 milijardi otjeralo u propast.

»O tome su tada odlučivali ministri na vlasti – Radimir Čačić i Slavko Linić, a njihovu je namjeru proveo Siniša Hajdaš Dončić kroz Upravu HŽ Putničkog prijevoza koja je bila 100 postotni vlasnik Gredelja«, navodi Damir Jakuš, savjetnik za zakonodavstvo i politiku u URSH-u.

Radnici TŽV Gredelja, prema riječima Starčevića, uređivali su ured sutkinje Malenice. Hrkać je, pak, sina svoje tajnice zaposlio kao domara u odmaralištu na Rabu koje je kasnije, kao i odmaralište u Zadru prodao. Sindikatu su te prodaje sumnjive, a i one su bila tema prijava, odnosno iskaza 25 svjedoka o »Hrkaćevim neredima«.

Podsjeća i da su sindikate uvjeravali da Hrkać neće biti stečajni upravitelj. Da Gredelj uopće neće ići u stečaj, kako navodi Jakuš, 48 sati prije otvaranja stečajnog postupka govorio im je tadašnji ministar prometa i veza Hajdaš Dončić.

»Naši zahtjevi za smjenama Hrkaća i Malenice su odbijani, dokumentaciju smo proslijedili DORH-u koji nije našao razloga za postupanje i proslijedili ODO-u koji je očito ipak nešto našao«, veli Jakuš navodeći da je danas bjelodano da su sindikati bili u pravu.

Poduzeće u koje je netom prije stečaja uložena milijarda kuna zapošljavalo je 1457 radnika. Odmah po otvaranju stečaja bez posla ih je ostalo 500, a danas u firmi radi 420 radnika. Nedovoljno je to za posao koji bi TŽV Gredelj trebao obavljati i koji prema riječima sindikalaca sada obavlja.

»Od početka stečaja pa sve do dolaska HDZ-a na vlast u Gredelj nije ušao niti jedan vlak ili vagon Hrvatskih željeznica«, veli Željko Starčević, sindikalac Gredelja navodeći da su unatrag četiri-pet mjeseci lokomotive i vagone na remont u Gredelj ponovo počeli slati HŽ Cargo i HŽ Putnički prijevoz.

No, danas je problem što poduzeće nema dovoljno radnika da bi se poslovi remonta obavili na vrijeme.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka