Objavljen identitet

Potraga za natporučnikom T. Baturinom se nastavlja. Let je trebao biti rutinski, nikom nije jasno što je pošlo po zlu

P. N.

Za natporučnikom Baturinom i dalje je u tijeku intenzivna akcija traganja u koju su trenutno uključeni dva broda i autonomno podvodno vozilo Remus Hrvatske ratne mornarice te operativne službe Ministarstva unutarnjih poslova i spasilački brod iz sastava Lučke kapetanije Šibenik



Prilikom pada helikoptera smrtno je stradao bojnik Marin Klarin dok se za natporučnikom Tomislavom Baturinom i dalje intenzivno traga, priopćeno je iz MORH-a.


“U tragičnoj nesreći pada helikoptera Kiowa Warrior u more u Zlarinskom kanalu ispred mjesta Zablaće koja se dogodila u ponedjeljak, 27. siječnja 2020. smrtno je stradao pilot Hrvatskog ratnog zrakoplovstva bojnik Marin Klarin, dok se za drugim članom posade, pilotom, natporučnikom Tomislavom Baturinom i dalje intenzivno traga.


Potpredsjednik Vlade i ministar obrane Damir Krstičević, načelnik Glavnog stožera OS RH general zbora Mirko Šundov i zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva brigadni general Michael Križanec tijekom poslijepodneva posjetili su obitelji stradalih pilota HRZ-a i izrazili sučut obitelji Klarin.




Ministarstvo obrane i Hrvatska vojska izražavaju sućut obitelji poginulog bojnika Klarina, te suosjećaju s obitelji natporučnika Baturine za kojim se i dalje traga.


Bojnik Marin Klarin, pilot helikoptera Hrvatskog ratnog zrakoplovstva rođen je 1977. u Zadru. Bio je pripadnik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva od 2000. godine, a tijekom svoje karijere u Hrvatskoj vojsci obnašao je niz odgovornih dužnosti.



Zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva brigadni general Michael Križanec izjavio je u ponedjeljak kako su piloti vojnog helikoptera koji je jutros pao u more u Zlarinskom kanal kod Šibenika imali propisanu opremu za let iznad vode, opovrgavajući tako medijske napise o neopremljenosti pilota.


“Imali su svi propisanu opremu, između ostalog i pojas za preživaljavanje i spašavanje, čiji je sastavni dio i pojas za plutanje, u slučaju da se nađu iznad vodene površine. No preduvjet da bi ga iskoristili je da su morali izaći neozlijeđen iz helikoptera da bi ga mogli aktivirati”, kazao je Križanec gostujući u emisiji RTL Danas.


Rekao je i kako je zabrinut jer “ovo nisu ni ugodne ni lijepe stvari kada se događaju”. “Ali, kao pilot i kao sve moje kolege u zrakoplovstvu koje se bave ovom poslom znaju što on nosi”, poručio je


Zapovjednik HRZ-a Križanec izrazio je sućut obitelji poginulog pilota Marina Klarina.



Bio je nastavnik letenja u Eskadrili obuke helikoptera, zapovjednik letačkog voda u Eskadrili helikoptera 93. zrakoplovne baze te pilot helikoptera u 393. Eskadrili helikoptera 93. krila Hrvatskog ratnog zrakoplovstva. 2013. godine sudjelovao je u mirovnoj misiji NATO-a KFOR na Kosovu na dužnosti stožernog časnika za zračne operacije. Za uspješno izvršavanje zadaća ocjenjivan je najboljim ocjenama, a za ostvarene rezultate nagrađivan je i pohvaljivan više puta od strane ministra obrane, načelnika Glavnog stožera OS RH i zapovjednika Hrvatskog ratnog zrakoplovstva.


Pilot helikoptera za kojim se traga natporučnik Tomislav Baturina, također je pripadnik 393. Eskadrile helikoptera 93. krila HRZ-a, a za svoj rad ocjenjivan je najboljim ocjenama te je nekoliko puta nagrađivan i pohvaljen.


Za natporučnikom Baturinom i dalje je u tijeku intenzivna akcija traganja u koju su trenutno uključeni dva broda i autonomno podvodno vozilo Remus Hrvatske ratne mornarice te operativne službe Ministarstva unutarnjih poslova i spasilački brod iz sastava Lučke kapetanije Šibenik”, navodi se u priopćenju.


Potraga ide dalje


Gostujući na N1 televiziji, pukovnik Boris Panić – dugogodišnji kolega i prijatelj poginulog bojnika Marina Klarina i natporučnika Tomislava Baturine – rekao je da vojska zna na kojoj lokaciji je srušeni helikopter, ali do njegove olupine ronioci još nisu uspjeli doći.


Panić je također rekao da je današnji let bio rutinski, a helikopter koji je pao, naglasio je, jedan je od novijih helikoptera, “kao i svi ostali Kiowe s proizvodnjom iz 2011., što se praktički smatra novima.” 


O poginulim kolegama Panić je govorio kao o iskusnim pilotima: Klarin je imao 20 godina iskustva i preko 2500 sati naleta, a Baturina preko 1000 sati naleta.


– U svakom slučaju očekujemo pronalazak ostataka helikoptera koji će pokazati što se dogodilo. Na mjestu nesreće su ronioci koji će nastaviti potragu i kroz noć. Helikopter ima uređaj koji bilježi podatke o letu i parametre motora, ali je pitanje hoće li preživjeti taj uređaj, rekao je Panić za N1 televiziju


Pukovnik Panić pojasnio je još da se piloti pri padu helikoptera ne mogu evakuirati kao piloti zrakoplova, ali, dodao je, mogućnost preživljavanja pada helikoptera je velika.


– Na žalost, pokazalo se da u ovom trenutku nije bilo tako i da je more – more, kako za pomorce tako i za pilote, rekao je Panić.


Unatoč nesreći kaže da nema razloga sumnjati u helikopter i vjeruje da će vrlo skoro nastaviti letjeti.