Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: °
Sutra: ° °
15. prosinca 2018.
Projekt

Poticanje ljubaznosti i etičnosti u državnoj službi: Službenički sindikat predlaže niz novina

Poticanje ljubaznosti i etičnosti u državnoj službi: Službenički sindikat predlaže niz novina
Poticanje ljubaznosti i etičnosti u državnoj službi: Službenički sindikat predlaže niz novina
Autor:
Objavljeno: 13. ožujak 2018. u 18:59 2018-03-13T18:59:00+01:00

ZAGREB Sindikat državnih i lokalnih službenika i namještenika (SDLSN) uputio je Ministarstvu uprave cijeli niz prijedloga s ciljem unapređenja kvalitete rada državnih tijela. U skladu s projektom poticanja ljubaznosti i etičnosti u državnoj službi koji se financira iz europskih fondova, kao i projekta formiranja jedinstvenog upravnog mjesta, Službenički sindikat, među ostalim predlaže standardiziranje i popisivanje upravnih postupaka i usluga koje se pružaju na razini državnog tijela, kao i ostalih usluga koje korisnicima mogu pružiti službenici državnog tijela. Takav katalog informacija sadržavao bi i popis dokumenata i državnih matica pri kojima se mogu ishoditi, ako se maticama ne može pristupiti od strane državnog tijela. Katalog usluga trebalo bi se objaviti na mrežnim stranicama državnih tijela, putem grafičkih prikaza na panoima na ulazu u državna tijela i u prostorijama pojedinih upravnih odjela.

Službenički sindikat, među ostalim, predlaže i određivanje dežurnih ili stalno raspoređenih službenika za informiranje i upućivanje stranaka i objašnjavanje upravnih postupaka na način prilagođen njihovoj dobi, psihosocijalnom i zdravstvenom statusu. No, to ne znači uvođenje šaltera za informiranje, već bi službenici sami trebali pristupiti strankama.
Među ostalim, sindikat predlaže i pružanje usluge na način kojim će se stranka upoznati s procedurom i potrebnom dokumentacijom, vremenom u kojem može očekivati da će usluga biti obavljena, ako se ne može obaviti na licu mjesta. Predlaže se i evidentiranje i povezivanje preuzetih i riješenih predmeta sa službenikom ili službenicima koji sudjeluje u pružanju usluge, kao i pohvalama i prigovorima koje je dobio u radu sa korisnicima usluga državnog tijela. Tako bi se omogućila mjerljivosti individualnog radnog učinka, uz obvezno identificiranje stranke koja podnosi prigovor ili pohvalu, kako bi se neutralizirao utjecaj pohvala ili prigovora koje podnose jedne te iste stranke.

Kvalitetu rada sa strankama trebalo bi pratiti na redovitim sastancima na razini državnih tijela s ciljem detektiranja izazova i problema u radu, analiziranja prigovora i pohvala koje stranke podnose te pronalaženja najboljih rješenja za unaprjeđenje korisničkog servisa. Službenici koji rade sa strankama trebali bi se konstantno educirati, »kako u pogledu procedura i inovacija koje se uvode u upravnim i drugim postupcima, tako i u pogledu usvajanja komunikacijskih tehnika za rad sa strankama i oslobađanje od stresa tijekom i nakon neugodnih situacija«. Sindikat predlaže i uspostavljanje pozicije dežurnog ili stalnog nadređenog službenika za prijam nezadovoljnih stranaka i pristupanje takvim strankama radi smirivanja incidentnih situacija, uz obvezno evidentiranje njihovih primjedbi i incidentnih situacija radi analize i njihovog izbjegavanja u budućem postupanju.
Službenički sindikat je i prethodnim godinama izlazio s prijedlozima unaprijeđenja službe. Naime, SDLSN je još 2009. godine s Vladom sklopio Sporazum o socijalnom partnerstvu u reformi državne uprave, kojim je, između ostalog, dogovorena suradnja Vlade
i Sindikata na promicanju profesionalnih i etičkih standarda s ciljem podizanja razine svijesti o upravi kao servisu građana. Tim dokumentom sindikat je preuzeo i obvezu predlagati mjere za poboljšanje kvalitete i učinkovitosti rada državne uprave.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka