ZAGREB Tko je »facilitator«, odnosno voditelj u zdravstvenom turizmu, zašto je značajan za zdravstveni turizam i na čemu se temelji potreba za uvođenjem ovog zanimanja pitanja su na koje se tražio odgovor kroz projekt »Program usavršavanja za poslove voditelja zdravstvenog turizma« ustanove za obrazovanje odraslih Učilište Ambitio. Ovaj program financiran je iz Europskog socijalnog fonda.
– Svi govore o potencijalima zdravstvenog turizma u Hrvatskoj, ali te potencijale nemoguće je razvijati bez educiranih zaposlenika. Domaće tržište trenutno zapošljava oko deset tisuća osoba u zdravstvenom turizmu i u već se sada osjeća zamjetan deficit profesionalaca zdravstveno-turističkog profila, koji će u sljedećim godinama postati još izraženiji. To su ljudi koji spajaju zdravstvene ustanove, turističke agencije i korisnike i brinu da usluga koju korisnici dobivaju u svakom segmentu zadovolji njihove potrebe – naglasio je Alen Stranjik, ravnatelj Učilišta Ambitio, predstavljajući projekt kroz koji je, kako je rekao, razvijen standard zanimanja i standard kvalifikacija za zanimanje facilitatora, odnosno voditelja u zdravstvenom turizmu te novi obrazovni program koji se provodi kroz kombiniranu nastavu – dio nastave izvodi se putem redovne nastave, a više od 50 posto teoretskih sadržaja programa provodi se putem multimedijskog sustava za učenje na daljinu (e-učenje). Program je izrađen na temelju rezultata istraživanja tržišta u koje je bilo uključeno četrdesetak javnih i privatnih ustanova koje pružaju usluge u zdravstvenom turizmu i prvi je takav u Hrvatskoj.
Hrvatska danas nema niti jedan formalni srednjoškolski, strukovni ili visoko obrazovni program za obrazovanje kadra u zdravstvenom turizmu, osim poslijediplomskog specijalističkog studija zdravstvenog turizma koji su zajednički pokrenula tri fakulteta Sveučilišta u Rijeci i koji upravo pohađa druga generacija polaznika. Hrvatski facilitatori uglavnom imaju neki od stranih certifikata koji se dobivaju nakon skupih i kratkih, ponekad i jednodnevnih, edukacija. Program Učilišta Ambitio traje šest mjeseci i riječ je o pravom hrvatskom »proizvodu« koji bi se, čulo se na konferenciji za novinare, mogao u budućnosti ponuditi i na tržištima ostalih europskih zemalja.