Inspektori samostalni

Pomoćnik ministra prometa u sukobu interesa? Nadležan za inspekciju koja je izricala kazne tvrtki njegovog oca

Darko Pajić

Obrt Autoprijevoznik Milana Madunića nije ništa više kažnjavan u odnosu na ostale prijevoznike, navodi Ministarstvo, negirajući da bi se pomoćnik ministra Mario Madunić nadležan za inspekciju zbog toga mogao naći u sukobu interesa



RIJEKA Nedavno imenovani pomoćnik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Mario Madunić mogao bi se naći u sukobu interesa, jer je postao direktno nadležan za inspekciju cestovnog prometa, koja je u više navrata kažnjavala tvrtku Autoprijevoznik iz Blata na Cetini, čiji je vlasnik Milan Madunić, otac pomoćnika ministra. Mario Madunić pomoćnik je ministra nadležan za Upravu prometne inspekcije i Sektor inspekcije sigurnosti cestovnog prometa, koja je 2014. i 2015. godine kažnjavala tvrtku Autoprijevoznik kaznama u rasponu od 3.000 do 15.000 kuna. Madunić je inače član Hrvatske stranke prava Ante Starčević, koja je dio Domoljubne koalicije i imenovan je za pomoćnika Olega Butkovića.


U Ministarstvu prometa smatraju kako nema osnove za sumnju u mogući sukob interesa, te u odgovoru na nekoliko upita naše redakcije pojašnjavaju način na koji je ustrojen inspekcijski nadzor, koji se između ostaloga bavi i tvrtkom Autoprijevoznik.


Precizirane nadležnosti


– Temeljem evidencije koju vodi Uprava prometne inspekcije u zadnje tri godine nije vidljivo da je predmetni obrt učestalo kažnjavan niti se provodio učestali inspekcijski nadzor. Nadzori su provedeni tijekom 2014. i 2015. godine, utvrđena je nepravilnost, te su izdani prekršajni nalozi i plaćeni u iznosima od 3.300 kuna i 3.000 kuna, dok se navedeni obrt žalio na prekršajni nalog i izrečenu kaznu u iznosu od 15.000 kuna. Slijedom zaprimljene žalbe vodi se postupak pred Prekršajnim sudom te se isti ne može komentirati do okončanja sudskog postupka. Obavljen je i inspekcijski nadzor 14. listopada 2015. godine kada nisu utvrđene nikakve nepravilnosti. Navedeni obrt nije ništa više kažnjavan u odnosu na ostale prijevoznike, niti je inspekcijski nadzor vršen u većem broju u odnosu na ostale prijevoznike. Naprotiv, navedeni obrt je u skupini prijevoznika s malim brojem izdanih prekršajnih naloga, navode u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture dodajući kako pomoćnik ministra Mario Madunić danas nije ni u kakvom poslovnom odnosu s obrtom Autoprijevoznik čiji je vlasnik njegov otac.




Kad je riječ o potencijalnom sukobu interesa u Ministarstvu tvrde da takva situacija nije moguća u predmetima kažnjavanja tvrtke Autoprijevoznik. Nadležnosti su precizno utvrđene Zakonom o ustrojstvu i djelokrugu ministarstava i drugih središnjih tijela državne uprave te Uredbom o unutarnjem ustrojstvu Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture. Zakon o državnim službenicima propisuje da poslove u državnim tijelima obavljaju državni službenici i namještenici i to kao redovito zanimanje u okviru djelokruga tijela, dok pomoćnik ministra upravlja radom upravne organizacije ustrojene u sastavu Ministarstva, u konkretnom slučaju Upravom prometne inspekcije.


– Neovisnost inspektora cestovnog prometa utvrđena je Zakonom o inspekciji cestovnog prometa. Inspekcija obavlja nadzor na temelju godišnjeg programa rada koji donosi ministar, a prema potrebi i izvan toga programa. Bitno je naglasiti dio odredbe koja propisuje da je inspektor samostalan te vodi postupak i donosi rješenja, jer to upućuje na njegovu opću neovisnost u radu, kako u vođenju postupka tako i u donošenju rješenja, a time i na neovisnost od utjecaja pomoćnika ministra. S obzirom da Zakon propisuje i da pri obavljanju inspekcijskog nadzora, ako drugim propisom nije drukčije određeno, inspektor donesi rješenje kojim naređuje otklanjanje utvrđenih nepravilnosti (članak 26), rješenja o privremenoj zabrani obavljanja prijevoza do plaćanja kazne ili završetka prekršajnog postupka (članak 30.) te rješenja kojima se određuje otklanjanje nezakonitosti (članak 31.), a da se protiv rješenja koje je donio inspektor sukladno zakonu može podnijeti žalba i da je sudska zaštita osigurana kroz mogućnost pokretanja upravnog spora (članak 32.), ne postoji mogućnost stavljanja privatnog interesa iznad javnog interesa, navodi Ministartsvo.


Inspektori samostalni


– Ovlašću inspektora cestovnog prometa za vođenje postupka i donošenje rješenja isključena je mogućnost pomoćnika ministra da utječe na tijek i ishod postupka inspekcijskog nadzora. Obveza samostalnosti u radu i donošenju rješenja isključuje prethodno informiranje čelnika ustrojstvene jedinice, a time se onemogućuje utjecaj zbog eventualnog sukoba interesa. Inspektor pokreće postupak po službenoj dužnosti ili na zahtjev stranke kada je to zakonom propisano (članak 22. Zakona), a pomoćnik ministra u trenutku pokretanja postupka, sukladno propisanim procedurama, nema saznanja o pokretanju istog, navode u Ministarstvu te tako isključuju svaku mogućnost postojanja sukoba interesa.


Sve navedeno potvrđuje činjenicu da pomoćnik ministra Mario Madunić nema utjecaj na samostalnost inspektora cestovnog prometa u radu i donošenju odluka, pa tako ni za eventualno rješavanje po predmetima Autoprijevoznik Milan Madunić, zaključuju u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture.


Drugim riječima, nema ničeg spornog u cijelom slučaju. Međutim, to ne znači da, po navedenom, ne bi trebalo zatražiti i mišljenje Povjerenstva za odlučivanje o sukobu interesa, jer je Zakonom predviđeno da dužnosnici moraju zatražiti mišljenje ukoliko postoji dvojba je li neko ponašanje u skladu s načelima javnih dužnosti.