Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 28° 4
Sutra: 23° 25° 2
27. svibnja 2018.
Rasprava u Bruxellesu

Picula: Svi građani Unije zaslužuju jednak pristup prometnoj infrastrukturi

Tonino Picula / Foto: Mladen Trinajstić
Tonino Picula / Foto: Mladen Trinajstić
Autor:
Objavljeno: 3. svibanj 2018. u 13:42 2018-05-03T13:42:31+02:00

BRUXELLES – Svi građani Europske Unije zaslužuju jednak pristup prometnoj infrastrukturi, a oni koji žive u zemljopisno zakinutim područjima zaslužuju bolje šanse za održivi razvoj, poručio je naš eurozastupnik Tonino Picula u raspravi o promicanju održivog prometa i uklanjanju uskih grla koja je ovih dana vođena u Europskom parlamentu u Bruxellesu.Na tom je izvješću Picula, čiji su »otočni amandmani« naposljetku redom usvojeni, radio kao izvjestitelj u sjeni u ime Progresivnog saveza socijalista i demokrata te kao potpredsjednik Međuskupine Europskog parlamenta zadužen za otoke. Polazeći s te pozicije Picula se posebno založio za otoke i otočane pa je u amandmanima pozvao da se pri određivanju prioriteta ulaganja u narednom razdoblju u većoj mjeri u obzir uzmu upravo teritorijalne posebnosti takvih područja te da se posljedično povećaju i financijske potpore za otočne regije ali i planinska te pogranična područja. – Adekvatna prometna povezanost znači ostvarenje punog potencijala jedinstvenog tržišta i svi dijelovi Unije zaslužuju biti primjereno povezani, ustvrdio je u toj prigodi potpredsjednik Međuskupine Europskog parlamenta zadužen za otoke istaknuvši i da ekonomski gubici zbog nedovoljnog prometnog povezivanja danas dosižu do 1 posto godišnjeg BDP-a Europske unije.Picula je iskazao zadovoljstvo što usvojeno izvješće sadrži prijedloge kojima se dodatno promiču održivost prometnih rješenja odnosno pametna mobilnost, višemodalni i čisti prijevoz te gradska mobilnost kao i sigurnost putnika u prometu. No, dodao je i da se unutar tijela EU-a mora razmišljati i o tome kakva se infrastruktura razvija te upozorio da poseban izazov za Hrvatsku, ali i za EU, predstavljaju ulaganje u željezničku infrastrukturu.  Ona bilježi značajno nižu stopu iskoristivosti raspoloživih fondova. U postojećem financijskom okviru od 7.052 km željezničkih pruga planiranih za obnovu donesena je odluka za 982 km, a od planiranih 628 km novih željezničkih pruga donesena je odluka za samo 16 km, ustvrdio je u toj prigodi zastupnik u Europarlamentu Picula upozorivši da bi kohezijska politika morala biti fleksibilnija u smislu uzimanja u obzir specifičnih potreba svake regije. Pri tom je naglasio i da nisu iste okolnosti u izrazito urbanim i onim ruralnim područjima, tzv. regijama koje zaostaju kao i u regijama s trajnim prirodnim ili geografskim ograničenjima pa tako, među ostalim, i na otocima. Jedino tako ćemo ostvariti temeljni cilj – unaprjeđenje i ujednačenost funkcioniranja jedinstvenog europskog tržišta olakšavanjem slobodnog protoka robe, ljudi i usluga na cijelom teritoriju EU, zaključio je promicanju i poticanju razmatranja potreba otočana posvećeni zastupnik Picula.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka