Materijal na petzanet.HR

Pet hrvatskih škola izradilo kurikulum za sigurnost djece na internetu

Hina

Djeca i mladi koriste ogromnu moć digitalnih medija za istraživanje, povezivanje i učenje, ali se pri tom suočavaju i sa zamkama, često zloupotrebljavaju mobilne uređaje i prihvaćaju potencijalno rizično ponašanje na internetu. Kurikulum ih, kao i njihove roditelje treba osnažiti i omogućiti im da nauče kritički misliti i sigurno se ponašati u digitalnom svijetu



ZAGREB – Više od 800 različitih obrazovnih sadržaja izradili su učitelji iz pet osnovnih hrvatskih škola za školski kurikulum o sigurnom korištenju interneta, a čitav projekt prikazan kroz multimediju besplatno je dostupan na mrežnoj stranici petzanet.HR i You Tubeu, rečeno je u četvrtak na predstavljanju projekta “Sigurnost djece na internetu”.



“Naš postojeći kurikulum ne propisuje čak niti minimum znanja o odgovornom i sigurnom korištenju interenta, računala i mobilnih tehnologija koje bi djeca trebala imati”, rekla je voditeljica projekta Lidija Kralj, profesorica matematike i informatike u osnovnoj školi Veliki Bukovec u Podravini koja je inicirala projekt vrijedan 2,5 milijuna kuna i finaciran iz IPA programa EU-a.




Tijekom 16 mjeseci trajanja projekta uložili smo znanje i entuzijazam, izradili brojne digitalne materijale poput e-udžbenika u virtualnoj učionici, priručnike za učitelje i roditelje, kao i raznovrsnu multimediju s animiranim pričama, kvizovima, računalnim igrama i drugim sadržajima, koji sada svi kolege učitelji mogu obrađivati prosječno jedan sat mjesečno na satima razrednika, informatike, hrvatskog jezika ili redovnog ili izbornog predmeta, rekla je Kralj.


Osim u pet partnerskih škola kurikulum se već primjenjuje u još petnaestak.


Generacije koje se trenutno školuju, kao i one koje dolaze, trebaju se pripremati za svakodnevno korištenje informacijskih i komunikacijskih tehnologija. Učenici u Hrvatskoj tijekom osnovnoškolskog obrazovanja trenutno mogu steći samo osnovne informatičke vještine kroz izborni predmet informatike od 5. do 8. razreda, ili u srednjoj školi, ako im je takva izvannastavna aktivnost ponuđena. S druge strane djeca i mladi koriste ogromnu moć digitalnih medija za istraživanje, povezivanje i učenje, ali se pri tom suočavaju i sa zamkama, često zloupotrebljavaju mobilne uređaje i prihvaćaju potencijalno rizično ponašanje na internetu. Kurikulum ih, kao i njihove roditelje treba osnažiti i omogućiti im da nauče kritički misliti i sigurno se ponašati u digitalnom svijetu, poručila je Kralj.


U projekt je bilo uključeno više od pet tisuća djece i roditelja iz pet županija. Svih pet škola koje su sudjelovale u projektu opremljene su i mobilnom učionicom s interaktivnom pločom s projektorom i ukupno 120 tablet računala.


Uz nositelja projekta, školu Veliki Bukovec, partneri su OŠ “Mladost” iz Osijeka, OŠ “Gripe” iz Splita, OŠ “Mato Lovrak” iz Nove Gradiške i OŠ “Popovača” iz Popovače.


Prema zadnjoj anketi UNICEF-a u Hrvatskoj, 85 posto djece ima pristup internetu kod kuće, a omiljene su im aktivnosti traženje zabave, komunikacija s prijateljima i korištenje društvenih mreža, dok internet rjeđe koriste za istraživanje i učenje. Zato je i jedan od sadržaja iz predstavljenog projekta pod nazivom – Manje je mučenje uz on line učenje, koji djeci pomaže kako pronaći informacije koje su im potrebne za neki predmet.


Istraživanje EU-a “Kids Online” iz 2011. koje je obuhvatilo 25 država, pokazalo je da djeca u prosjeku prvi put koriste internet sa sedam godina, njih 93 posto od devet do 16 godina koristi ga svakodnevno, ili nekoliko puta tjedno, a 55 posto ih ima javne profile s osobnim podacima objavljene na društvenim mrežama.


Predstavnicima pet škola koje su sudjelovale u projektu predstavnica kompanije Microsoft uručila je certifikate kojima su stekli titulu “Showcase Schools” za školsku godinu 2014/2015. Hrvatskih pet škola tu je titulu steklo uz ukupno 120 u svijetu koju Microsoft dodjeljuje zbog inovativne primjene tehnologije u nastavi.