Gospodarska suradnja

POSAO STOLJEĆA Kinezima gradnja pruge Rijeka – Zagreb, zainteresirani su i za brodogradnju?

Hina

Foto: Luka Stanzl/PIXSELL

Foto: Luka Stanzl/PIXSELL

Ministar Darko Horvat rekao je i da bi se u Hrvatskoj trebale graditi dvije tvornice, u koje bi trebao biti uložen mješoviti hrvatsko-kineski kapital



Ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta Darko Horvat i kineski ministar trgovine Zhong Shan potpisali su u srijedu Memorandum o suglasnosti o uspostavi Zajedničke radne skupine za suradnju na području ulaganja, u okviru Zajedničkog povjerenstva o gospodarskoj suradnji, priopćeno je iz Ministarstva gospodarstva.


Svrha Memoranduma je stvaranje okvira za buduću suradnju između dviju zemalja, koja bi sada trebala biti još intenzivnija i konkretnija, a koja će doprinijeti i unaprjeđenju ulagačkog okruženja,kaže se u priopćenju.


»Dolazak ovako velike kineske delegacije dovoljno govori o interesu te zemlje za ulaganja u Hrvatskoj, a na nama je da to iskoristimo. Velika je to prilika za naše poduzetnike, ali i hrvatsko gospodarstvo u cjelini. Kineska ekonomija jedna je od najjačih u globalnim okvirima, a ovaj sporazum dobar je temelj da perspektiva rasta naše bilateralne suradnje u narednim godinama bude još veća«, istaknuo je ministar Horvat.




Dodatno je naglasio kako je potpisivanje Memoranduma sjajna uvertira u održavanje 9. poslovnog foruma zemalja srednje i istočne Europe i Kine, koji će se ovog petka održati u Dubrovniku. Veliki interes hrvatskih i kineskih poduzetnika za taj susret potvrđuje činjenica da na Poslovni forum, na kojem će se održati konkretni razgovori o različitim oblicima poslovne suradnje, dolazi više od 1.000 gospodarstvenika, kažu u Ministarstvu.


U razgovoru za N1  je ministar gospodarstva Darko Horvat potvrdio je da se kineskim tvrtkama nudi izgradnja nizinske pruge Rijeka -Zagreb, a koja bi im se potom dala u dugoročnu koncesiju.


Kineskim tvrtkama, kaže, nudi se obnova pruge Rijeka-Zagreb, u namjeri da se riječka luka poveže sa Zagrebom i Budimpeštom, i to prvenstveno za potrebe cargo prometa kako bi Rijeka postala najveća izvozna luka europskih proizvoda na kinesko tržište. Dugoročnom koncesijom ponudili smo kineskim investitorima da izgrade tu prugu, kazao je Horvat.


Dodao je i da su Kinezi zainteresirani za ulaganja u infrastrukturu, energetiku, ali i brodogradnju te otkrio da bi se u Hrvatskoj trebale graditi dvije tvornice, u koje bi trebao biti uložen mješoviti hrvatsko-kineski kapital.