Foto M. Gracin
Projekt je vrijedan 68,5 milijuna kuna i bit će proveden u 12 hrvatskih županija. Bit će sanirana četiri opasna mjesta u Rijeci
Manje nesreća
Cilj projekta je, istaknuto je pri potpisivanju, poboljšanje sigurnosti cestovne infrastrukture, odnosno smanjenje broja nesreća s materijalnom štetom te smanjenje broja ozlijeđenih i smrtno stradalih na državnim cestama. Realizacijom će se poboljšati sigurnost prometa na cestama, s naglaskom na najranjivije sudionike u prometu – pješake, bicikliste, motoriste – na način da se ceste učine »tolerantnijima« prema vozačkim pogreškama, čime će se smanjiti vjerojatnost nesreća.
– Hrvatske ceste grade ili su izgradile infrastrukturu i velike projekte poput Pelješkog mosta, Čiovskog mosta, državne ceste D-403 i čitavog niza drugih prometnica, ali ovo je ulaganje u postojeću infrastrukturu, koja se gradila prije uistinu mnogo vremena, na kojoj su identificirane opasnosti za sudionike u prometu. U tom smislu je ovo hvalevrijedno potpisivanje, jer će se sanacijom upravo tih crnih točaka riješiti i smanjiti vjerojatnost broja nesreća i smrtnosti na našim cestama. Sve je rađeno u suradnji s Ministarstvom unutarnjih poslova, koje i inače prati i uključeno je u proces identifikacije crnih točaka te se ovom prigodom zahvaljujemo i njima, a potpisivanjem ovog ugovora osigurali smo financijsku konstrukciju i krenut će se operativno na terenu infrastrukturno rješavati te crne točke. Predviđeni rok dovršetka sanacije crnih točaka je do godinu i pol dana, od današnjeg potpisivanja ugovora, a čime smo osigurali uvjete za raspisivanje natječaja u Hrvatskim cestama te odabir izvođača radova, rekao je nakon potpisivanja ugovora ministar Butković.
Ukupna vrijednost projekta iznosi 68.596.132,80 kuna, s PDV-om. Ukupna bespovratna sredstva za Hrvatske ceste, kao korisnika projekta iznose 55.433.982,80 kuna od čega će se iz Europskog fonda za regionalni razvoj financirati 47.118.885,38 kuna, a sredstvima Državnog proračuna 8.315.097,42 kuna. Butković je naglasio kako upravo na sektor prometa otpada 80 posto potpisanih ugovora o sufinanciranju u Hrvatskoj iz Operativnog programa EU-a promet – Konkurentnost i kohezija, za operativno razdoblje 2014.–2020. godina.
Investicijski ciklus
– Nažalost, ta sigurnost prometa se mjeri crnim statistikama, uglavnom brojem poginulih, međutim, ulaganjem upravo u sigurnost prometa na našoj mreži, taj se broj u zadnjih deset godina smanjio za pedeset posto. Želim da putovanje našim cestama donosi zadovoljstvo i prosperitet ovoj državi, a ne mjesto u crnim kronikama, rekao je Škorić.