e-visitor

Novi podaci govore da je turistički kolovoz malo bolji nego lani, a apsolutna su senzacija – domaći gosti

Alenka Juričić Bukarica

Nakon »kvrgavog« srpnja, koji je ipak ispao solidan, prva polovica kolovoza je, kažu turistički djelatnici, prošla sukladno očekivanjima / Foto M. ANIČIĆ

Nakon »kvrgavog« srpnja, koji je ipak ispao solidan, prva polovica kolovoza je, kažu turistički djelatnici, prošla sukladno očekivanjima / Foto M. ANIČIĆ

Domaći gosti su po dolascima na trećem mjestu, s ostvarenih 258 tisuća dolazaka odnosno čak 16 posto više nego lani, ostvarili su i 2,67 milijuna noćenja ili čak 8 posto više nego lani, po čemu su skočili na drugo mjesto – iza Nijemaca



RIJEKA »Špica špice« je za nama. Podaci pokazuju, kolovoz za sada prati, odnosno nijansu je bolji nego lani. Naime, tijekom ovog mjeseca, zaključno s 18. kolovoza, u Hrvatskoj je ostvareno 3,14 milijuna dolazaka i 20,5 milijuna noćenja.


To predstavlja rast od 3,4 posto u dolascima i jedan posto u noćenjima u odnosu na lani. Podaci su to sustava e-visitor Hrvatske turističke zajednice (HTZ) prema kojima je kolovoz, u ovom svom najudarnijem dijelu u laganom porastu od jedan posto noćenja u odnosu na lani.


Nakon »kvrgavog« srpnja, koji je u konačnici statistički ipak ispao solidan, kolovoz je, odnosno njegova prva polovica, kažu turistički djelatnici, prošla sukladno očekivanjima. Novi podaci HTZ-a pokazuju da su najjača tržišta u »špici špice« bila Njemačka, vrlo zanimljivo na drugom mjestu – Hrvatska, potom Slovenija, Italija i Poljska.



Hrvatska turistička zajednica (HTZ) krenula je s velikom marketinškom kampanjom za promociju posezone koja će se do 31. listopada provoditi na 14 europskih emitivnih tržišta među kojima su Njemačka, Austrija, Poljska, Italija, Velika Britanija, Mađarska, Nizozemska, Francuska, Švedska, Švicarska, Češka, Slovenija, Slovačka i Španjolska. Aktivnosti u sklopu kampanje provode se putem offline i online komunikacijskih kanala, točnije putem televizije, printa, display oglašavanja, YouTube kanala te društvenih mreža Facebook, Instagram i Twitter. Kampanja za promociju posezone posebno je usmjerena na aktivni i nautički turizam kao i na promociju eno-gastronomije te prirodnih i kulturnih sadržaja koji predstavljaju glavne motive dolaska turista u tom razdoblju.– Na samom vrhuncu turističke godine, kada u Hrvatskoj boravi više od milijun turista dnevno, krenuli smo s velikom kampanjom usmjerenom na promociju posezone. Ove godine bilježimo veliki porast dolazaka i noćenja u predsezoni, a vjerujemo da nas isto očekuje u rujnu i listopadu za koje već sada imamo dobre najave. Cilj nam je dodatno ojačati poziciju Hrvatske kao cjelogodišnje turističke destinacije, rekao je Kristjan Staničić, direktor HTZ-a, dodavši kako je Hrvatska do kraja listopada turistima diljem svijeta dostupna sa značajnim brojem aviolinija posebice gostima s tržišta Austrije, Velike Britanije, SAD-a i Francuske koji sve više preferiraju odmor u posezoni.Inače, u dosadašnjem dijelu godine HTZ je proveo tri velike promotivne kampanje, jednu za promociju predsezone te dvije brand kampanje.

 



Vodeće tržište, ono njemačko, u prvoj polovici kolovoza u laganom je minusu. Naime, u 18 prvih dana kolovoza u Hrvatskoj se odmaralo oko 455 tisuća njemačkih gostiju, što je za jedan posto manje nego lani, s time da su Nijemci ostvarili oko 3,62 milijuna noćenja ili dva posto manje nego lani što obzirom na velike brojke i nije zanemarivo.Turistički prometVrlo zanimljiva je situacija po pitanju drugog najjačeg tržišta.


Početak kolovoza do Vele Gospe tradicionalno je vrijeme ferragosta kada na put kreće najviše Talijana. Lani se već osjetilo da ih je u tom najskupljem terminu bilo manje, a na putovanja Talijana svakako je utjecala i gospodarska situacija u ovoj zemlji.


Ove godine, prema statistici e-visitora, Italija je u ovo vrijeme ferragosta skočila na drugo mjesto, odmah iza Njemačke, po broju dolazaka gostiju koji su stigli na odmor u Hrvatsku. U našoj zemlji se tako u ova dva i pol tjedna odmaralo 376 tisuća talijanskih turista što je jedan posto više nego lani.


No, po broju noćenja su na četvrtom mjestu, a ispred su i Hrvatska i Slovenija. S oko 1,9 milijuna noćenja, što je također jedan posto više nego lani, dade se zaključiti da su Talijani u Hrvatskoj boravili kraće od Hrvata i Slovenaca. Svakako veliko iznenađenje su, pak, domaći gosti.


Po dolascima su na trećem mjestu, s ostvarenih 258 tisuća dolazaka odnosno čak 16 posto više nego lani, ostvarili su i 2,67 milijuna noćenja ili čak 8 posto više nego lani te time skočili na drugo mjestu po fizičkom turističkom prometu – odmah iza Njemačke.


Slovenski su gosti, pak, u ovih 18 dana ostvarili 226 tisuća dolazaka ili čak deset posto više, te 2,26 milijuna noćenja ili pet posto više nego lani. Peto mjesto na ljestvici najznačajnijih tržišta drži Poljska.


Poljaka je stiglo oko 200 tisuća ili šest posto više, međutim je broj noćenja ostao na lanjskim brojkama. Dakle Poljaci su u ovom najskupljem terminu također skraćivali godišnji na Jadranu, kao i Talijani i Slovenci.U HTZ-u napominju i kako je u u dosadašnjem dijelu kolovoza zabilježen rast s, primjerice, tržišta Mađarske, Francuske, Slovačke te Rusije, kao i s dalekih tržišta. Južna Koreja je u u plusu od šest, Kina pet, a Kanada dva posto.


Velike gužve


Kolovoz ide svojim planiranim tijekom i za sada možemo biti zadovoljni rezultatima. A koji će biti negdje na nivou lanjske godine, plus, minus pola posto. I nadamo se da će tako ostati do kraja mjeseca te da će posezona biti dobra. Najave za posezonu su dobre. S time da smo i lani imali odličnu posezonu, kazao je Boris Žgomba, predsjednik Udruge putničkih agencija Hrvatske gospodarske komore (HGK).


Što se tiče tržišta, pojasnio je kako je primjerice situacija kod Talijana otprilike na lanjskoj razini. Nešto manje gostiju se ove godine u špici bilježi s područja Skandinavije i tržišta poput Poljske.


No, reći će, nije zabrinjavajući trend. Ono što je, pak, zanimljivo, jest upravo činjenica da se u kolovozu bilježi čak osam posto više domaćih noćenja. Tijekom kolovoza se bilježi čak oko 200 tisuća domaćih noćenja više pa se čini da su domaći gosti popravili statistiku.


– Teško je reći što je tome razlog. Zanimljivo je u svakom slučaju, a pitanje je da li se radi o radnicima koji rade na moru, da li se domaći gosti više prijavljuju ili se doista više i putuje, dodao je Žgomba.


Tomislav Fain, predsjednik Udruženja hrvatskih putničkih agencija (UHPA), također je potvrdio kako je kolovoz dobro krenuo te kako sve ide planiranim tijekom.


– Situacija je redovna, kako smo i očekivali. Gužve su velike, gostiju je puno i u kolovozu ostvarujemo ono što je i planirano. Vjerujem da će ovaj mjesec biti jedan do dva posto u plusu. Kako sada stvari stoje, najave govore da će rujan biti bolji nego lani, iz razgovora s hotelijerima čujemo da su jako zadovoljni najavama za posezonu. Naravno, najave su jedno, a ono što će se odviti kada dođe rujan je drugo, no za sada posezona izgleda dobro, kazao je Fain.


Govoreći o Talijanima i ferragostu, kazao je kako ovih gostiju, čini se, ima i nešto više nego lani. A što se tiče iznajmljivača, kaže kako se već godinama ponavlja ista priča, dok ne dođe kolovoz je loše, a onda se odrade dobra kolovoška četiri tjedna. Što daje vjetar u leđa za proširenje kapaciteta za iduću godinu.


No neće svi biti zadovoljni kolovozom, za sada je, dakle, broj noćenja jedan posto veći, no kapaciteti su se u odnosu na lani povećali znatno više. U glavnu sezonu Hrvatska je, naime, ušla s 47 tisuća novih kreveta, odnosno četiri posto više nego lani, najviše u privatnom smještaju.