Grad: Rijeka
Danas: 23° vedro
Sutra: 7° 23° vedro
1. svibnja 2017.
Privatizacija pomorskog dobra

Nije znao, a možda i jest: Butković konzultante platio 3,8 milijuna kuna, a njihove zaključke nije ni pogledao?

Foto Slavko Midzor / PIXSELL
Foto Slavko Midzor / PIXSELL
Autor:
Objavljeno: 17. veljača 2017. u 9:03 2017-02-17T09:03:56+01:00

Ministar Butković je jučer ponovio da se nikada nije raspravljalo o prijedlogu konzultanata, pa je nejasno kako je Ministarstvo prihvatilo Nacionalni plan a da o njemu nisu ni razgovarali

ZAGREB Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković već dva dana tvrdi da njegovo ministarstvo nema nikakve veze s idejama iz Nacionalnog plana razvoja hrvatskih luka od (međunarodnog) gospodarskog interesa da se problem investiranja u lučku infrastrukturu riješi promjenom statusa pomorskog dobra tako da se omogući upis vlasništva i hipoteka na pomorskom dobru. No, službeni dokument koji je na službenim Vladinim stranicama e-savjetovanje objavilo njegovo ministarstvo, govori potpuno drukčije. Taj prijedlog Butković stavlja na dušu konzultantima, ali on u javnoj raspravi, što je i logično, nije završio bez blagoslova Ministarstva.

– Konzultant je izradio nacrt Nacionalnog plana razvoja hrvatskih luka od (međunarodnog) gospodarskog interesa, koji je prihvatilo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, kao i svaka od lučkih uprava luka od (međunarodnog) gospodarskog interesa za Republiku Hrvatsku, piše u dokumentu koji je objavljen na e-savjetovanju.

Uz to, na stranicama Ministarstva moguće je i danas pronaći odluku koju je potpisao ministar Butković 2. siječnja i u kojoj se na javnu raspravu upućuje Nacionalni plan koji spominje i promjene zakona o pomorskom dobru koje bi trebalo »napraviti čim prije«, a kao odgovorni sudionici su navedeni Sabor, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture i Agencija za javno-privatno partnerstvo.

Nizozemci 

U dokumentu se još pojašnjava da je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture angažiralo nizozemsko društvo Maritime and Transport Business Solutions B.V., u suradnji s društvima Rijekaprojekt i Divjak, Topić & Bahtijarević d.o.o. na zadatku izrade tog plana. Dodaje se i da je MTBS je vodeći konzultant na ovom projektu, dok su Rijekaprojekt i DTB podkonzultanti.

Foto M. Gracin

Natječaj za odabir konzultanta objavila je još Kukuriku Vlada u rujnu 2015. godine, Ministarstvo je odabralo Nizozemce za taj posao u veljači 2016. godine, dakle dok ga je vodio Butković u prvom mandatu, a ugovor je potpisan u svibnju iste godine. Državu su te konzultantske usluge, zajedno s PDV-om, koštale 3,8 milijuna kuna.

Međutim, sada se čini da njihov posao ne znači puno, jer ministar Butković je jučer ponovio da se nikada ni na jednom kolegiju nije raspravljalo o njihovom prijedlogu koji se tiče pomorskog dobra, pa je potpuno nejasno kako je Ministarstvo prihvatilo Nacionalni plan, a da vodeći ljudi o tako važnoj temi međusobno nisu ni razgovarali. Pitanje je stoji li Ministarstvo iza ijednog prijedloga iz dokumenta koji ima 261 stranicu ili su to sve samo prijedlozi konzultanata, koje je javnosti na savjetovanje uputilo baš Ministarstvo. Samo prije tjedan dana, vidljivo je to iz objava na stranici Ministarstva, o tom je planu održano i javno savjetovanje sa predstavnicima tvrtki i institucija koje su zainteresirane za razvoj luka, na kojem su bili i predstavnici konzultanata.

Novi zakon 

Butković je pak jučer ponovio da njegovo ministarstvo radi prijedlog novog zakona o pomorskom dobru i morskim lukama, kojega bi Sabor mogao prihvatiti do kraja godine, te da prijedlogom nije predviđena mogućnost da se investitori upisuju kao vlasnici pomorskog dobra.

– Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture je u izradi novog zakona o pomorskom dobru i morskim lukama i do kraja godine ćemo ga, nadam se, usvojiti u Saboru. U tom prijedlogu nema govora o tim mogućnostima, tako da ja uopće ne znam odakle ta informacija, kazao je ministar Butković prije sjednice Vlade.

Ako je vjerovati da ne zna otkud se informacija pojavila, Butković očito nije zavirio ni u sažetak Plana koji državu košta 3,8 milijuna kuna. Kazao je da je mogućnost promjene Zakona o pomorskom dobru demantirao već u srijedu za Novi list te da je od naše novinarke doznao da to piše u Nacionalnom planu.

– To je dokument koji Ministarstvo mora usvojiti zajedno s planom županijskih luka i još uvijek je u fazi javne rasprave. Konzultanti koji izrađuju taj dokument su kao jednu od mjera predložili i tu. Tako da o tome nema ni govora, mi nismo o tome čak ni na jednom kolegiju u Ministarstvu raspravljali, a nacrt zakona koji je već gotov to nigdje ne predviđa, naveo je Butković.

Nejasno je kako je Ministarstvo prihvatilo Nacionalni plan i uputilo ga u javnu raspravu ako o njemu ni na jednom kolegiju nije raspravljano.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka