Isplati se

Most je najbolje od pet pristiglih rješenja: Natječaj za Pelješki most već krajem ove godine

Gabrijela Galić

S punom odgovornošću možemo reći da smo ovaj postupak doveli do samog početka izvođenja – navodi premijer Zoran Milanović. Hrvatska očekuje kako će se 85 posto troškova financirati iz europske kase



ZAGREB  Pelješki most, u studiji izvodljivosti prometnog povezivanja razdvojenog područja Hrvatske, ocijenjen je kao najbolje rješenje i sigurno će se graditi, a natječaj za izgradnju očekuje se u zadnjem kvartalu ove godine. Izgradnja Pelješkog mosta sa spojnim cestama vrijedna je 2,852 milijarde kuna, a Hrvatska očekuje kako će se 85 posto troškova financirati iz europske kase. Radovi bi mogli otpočeti najranije u proljeće iduće godine, a cijeli projekt trebao bi biti dovršen u roku od 2,5 do tri godine.– Danas smo potpuno u pravu kad kažemo da će se taj most graditi, da će to početi vrlo brzo i da će procedura biti dovedena do kraja u zadnjem kvartalu ove godine – kazao je Zoran Milanović, predsjednik Vlade na u srijedu održanoj prezentaciji projekta povezivanja razdvojenih područja Hrvatske. 


Lakše i sigurnije


– S punom odgovornošću možemo reći da smo ovaj postupak doveli do samog početka izvođenja – navodi Milanović dodajući kako se Vlada nije razmetala obećanjima i potpisivala ugovore za koje nije osiguran novac »kako se nekada radilo«. Naglašava i da je most kao najbolja opcija od nekoliko ponuđenih odabran od onih koji u »Europi o tome odlučuju« i podsjeća kako je iza tog projekta 3,5 godine detaljnog, kompliciranog, administrativnog, birokrtatskog, upornog pa i političkog rada. 


– Kao što se trudimo voditi državu po određenom redu, pravilima, procedurama, ali s jasnim političkim ciljevima, tako smo radili i ovaj posao, veli Milanović naglašavajući kako Pelješki most nije samo građevinski već i politički projekt jer je riječ o razdvojenom dijelu teritorija Hrvatske pa onda i Europske unije. Prometno spajanje razdvojenih područja omogućit će da »da ljudi lakše i sigurnije putuju, odnosno da bi roba putovala brže i jeftinije«. Podsjeća predsjednik Vlade i da je u temelju projekta bila želja da se spoji Hrvatska, odnosno da se do Dubrovnika više ne mora putovati preko teritorija druge države.




– Susjedne i prijateljske države, države u kojoj živi puno Hrvata, ali druge države koja nije članica Europske unije i, nažalost, neće to tako brzo postati – ustvrdio je Milanović.


Najviša ocjena


Studiju izvodivosti prometnog povezivanja razdvojenog područja Hrvatske izradio je konzorcij TFP. Gradnja Pelješkog mosta dobila je ocijenu 5,89, a ostala četiri rješenja ocijenjena su od 2,8 do 4,47. Prema riječima Siniše Hajdaša Dončića, ministra pomorstva, prometa i infrastrukture, ocjenjenom 5,89 za Pelješki most zadovoljen je jedan od prvih uvjeta za sufinanciranje iz fondova EU, jer svoju opravdanost dokazuju projekti koji postignu ocjene više od pet prema kriterijima ocjenjivanja.Osim izgradnje Pelješkog mosta, razmatrani su cestovni schengenski koridori u vidu brze ceste kroz Neum (ocjena 3,1) i obilaznice oko Neuma (ocjena 4,47), pomorski tunel ispod BiH teritorija (3,61) te podmorski pelješki tunel koji je dobio najnižu ocjenu (2,8). 


Prije konačne prijave projekta još treba izraditi Studiju utjecaja na okoliš, izmijeniti lokacijske i građevinske dozvole, te pripremiti projektnu dokumentaciju.