Ministar obrazovanja o promjenama u školstvu

Mornar: Nevjerojatno je da se danas netko igra nacističkim simbolom, možda treba promijeniti kurikulume

Hina

Što će UEFA napraviti to je na njima. Mi se naravno u to ne možemo miješati. I o tome više ne bih ništa rekao



SPLIT – Ministar obrazovanja Vedarn Mornar rekao je u utorak u Splitu kako iscrtavanje nacističkog simbola na poljudskom stadionu možda pokazuje da doista treba promijeniti kurikulume, i to tako da se, umjesto učenja napamet, neke činjenice ipak shvate.


 Komentirajući na traženje novinara nacistički kukasti križ na travnjaku Poljuda, rekao je kako je nevjerojatno da i danas ima ljudi koji se poigravaju simbolom pod kojim je uzrokovana smrt 80 milijuna ljudi. »To je kao da cijelu Hrvatsku, svaku osobu, muškarca, ženu i dijete ubijete i to tako 19 puta. Crtati takav jedan simbol u današnje vrijeme po meni je najblaže rečeno neodgovorno, a možda pokazuje i da mi doista trebamo promijeniti nastavu, kurikulume i da kroz ovu promjenu kurikuluma umjesto da djeca neke činjenice uče napamet neke činjenice ipak shvate«, rekao je ministar Mornar.


 Istraga će pokazati tko je odgovoran za kukasti križ na poljudskom travnjaku, rekao je dodavši kako ništa ne želi prejudicirati. »Što će UEFA napraviti to je na njima. Mi se naravno u to ne možemo miješati. I o tome više ne bih ništa rekao«, zaključio je tu temu ministar Mornar.




 Sljedeće školske godine neće biti velikih promjena u školstvu, a radi se na novoj izradi kurikuluma, rekao je odgovarajući na pitanja. Na jvani poziv za izradu kurikuluma, za koji je potrebno 180 ljudi, stiglo je više od 700 prijava, dodao je, ocijenivši kako to pokazuje želju, spremnost i volju ljudi da promijene obrazovni sustav.


Novi kurikulum će poticati kritičko razmišljanje


Reforma školstva krenut će sljedeće školske godine, a tijekom zimskog semestra radit će se na kurikulumu i izbacivanju nepotrebnog sadržaja kojega, kazao je, i te kako ima. Rekao je da žele da mladi ljudi nauče učiti, razmišljati i promišljati kritički a ne učiti napamet, da sposobni rješavati konkretne probleme.


 »Danas se nažalost uči bruto proizvod srednje Azije ili koliko se žita proizvede u Mađarskoj, što je podatak lako dohvatljiv s interneta i važi za jednu godinu ovisno o tome kakva je kiša padala. Zašto žito raste je ono što djecu želimo naučiti, a ne koliko ga raste«, objasnio je ministar.


 Pri upisu u srednje škole neće biti velikih novosti, rekao je ministar, samo u nekim detaljima, primjerice da se više nagrađuje uspjeh na državnim natjecanjima.


 Na pitanja o problemu manjka profesora na splitskom Sveučilištu, ministar je kazao kako ministarstvo pomaže koliko može. »Situacija je takva da smo u proračunskim ograničenjima i dati splitskom sveučilištu nekakvu značajniju pomoć znači samo da nekom drugom moramo uzeti. To ne bi bilo vjerojatno dobro prihvaćeno. Ja zato apeliram na sve koji mogu da se angažiraju za to da se proračun za obrazovanje i znanost poveća«, odgovorio je ministar.


 Što se tiče besplatnih udžbenika, za njih sada nema novaca. »Ovog časa ti novci ne postoje«, rekao je ministar Mornae. Objasnio je da bi u trenutku uvođenja besplatnih udžbenika u Hrvatskoj za osnovnu školu i prvi razred srednje to državu koštalo 408,5 milijuna kuna. Kada bi bio zahvaćen i drugi razred srednje škole to bi već koštalo 442 milijuna kuna, dok bi za sve razrede osnovne i srednje škole iznos bio u visini od 750 milijuna kuna.


 Ministar je na pitanja novinara odgovarao u utorak nakon potpisivanja sporazuma o postakademskom zapošljavanju na Sveučilištu u Splitu.