Snimio Darko JELINEK
»Kao nastavnici i profesori, te kao oni koji vode Sveučilište i sustav, izvršavamo svoju misiju tako da otvaramo dijalog, razgovaramo, učimo jedni od drugih i prije svega slušamo jedni druge« rekla je Divjak
ZAGREB Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak izjavila je u utorak kako joj je, s pozicije profesorice koja je gotovo cijeli radni vijek provela na Sveučilištu u Zagrebu, »vrlo tužno da sa studentima, koji imaju određene primjedbe i pritužbe, ‘razgovaramo’ preko sudova, umjesto da otvorimo neposredan dijalog«.
Nakon briefinga za novinare o Izmjenama i dopunama Zakona o strukovnom obrazovanju, ministrica Divjak odgovorila je novinarima na pitanje o tužbi koju je Sveučilište u Zagrebu podignulo protiv potpredsjednika Studentskoga zbora na Hrvatskim studijima Luke Kovača zbog izjave o provali u prostorije studentskih udruga.
»Kao nastavnici i profesori, te kao oni koji vode Sveučilište i sustav, izvršavamo svoju misiju tako da otvaramo dijalog, razgovaramo, učimo jedni od drugih i prije svega slušamo jedni druge« rekla je Divjak.
Autonomija sveučilišta je upravo dijalogom rješavati probleme unutar sveučilišta
Na novinarsko pitanje kakva se to poruka šalje široj javnosti da u Hrvatskoj postoji sveučilište koje optužuje svoga studenta zbog izgovorene riječi, ministrica je odgovorila kako »misli da bi bilo dobro da se o ovoj temi očituje vodstvo Sveučilišta, a osobno s pozicije ministrice pozivam na dijalog prije svega«.
Situacija vezana uz širi ‘slučaj’ – Hrvatske studije
Divjak je ocijenila kako je ovdje riječ o situaciji koja očito nije vezana samo uz ‘slučaj’ spomenutoga studenta, već za širi ‘slučaj’ oko Hrvatskih studija gdje je važno da svatko, kao u prethodno iznesenom primjeru, preuzme svoj dio odgovornosti.
Ministrica je objasnila kako Sveučilište treba preuzeti odgovornost za razvoj Hrvatskih studija, studenti za konstruktivan dijalog, a Ministarstvo znanosti i obrazovanja da pomogne tom sustavu u smislu da imamo izvrsnost u znanosti i relevantno visoko obrazovanje. Uvjerena je kako to nećemo postići ako probleme, kao što je ‘slučaj’ sa studentom Hrvatskih studija, rješavamo na sudovima, umjesto da vidimo koji su naši ciljevi i što zapravo želimo postići.
Uz napomenu kako se u utorak održava i sjednica Senata Sveučilišta u Zagrebu, novinare je zanimalo i kakvo rješenje ministrica očekuje u vezi Hrvatskih studija.
»Prije svega očekujem da Sveučilište pokaže da je odgovorilo na reakreditacijsku preporuku, da u tomu bude jasna i uloga Senata, uloga rektora i da se vidi koji je to odgovor koji se onda šalje i prema reakreditacijskom savjetu i prema Ministarstvu tako da imamo instrumente za procjenu«, istaknula je ministrica Divjak.
Zaključila je kako se mora preuzeti odgovornost da se jasno kaže kakva je situacija i da se to, naravno, napiše i pošalje u zadanom roku.
Agencija za znanost i visoko obrazovanje (AZVO) u nedavnom se priopćenju za javnost očitovala i o medijskim napisima o reakreditacijskom postupku na Hrvatskim studijima. U priopćenju, među ostalim, stoji kako je »nakon provedenoga posjeta Hrvatskim studijima, stručno povjerenstvo izradilo završno izvješće te u njemu navelo određene preporuke za poboljšanje kvalitete rada. Na temelju postupka reakreditacije, a uz prethodno mišljenje Akreditacijskoga savjeta, AZVO je preporučio ministru nadležnom za poslove visokog obrazovanja izdavanje pisma očekivanja s rokom uklanjanja nedostataka od tri godine za djelatnost visokog obrazovanja i znanstvenu djelatnost Hrvatskim studijima Sveučilišta u Zagrebu«.
Dodaje se kako »AZVO donosi akreditacijsku preporuku, no konačnu odluku donosi nadležno Ministarstvo koje je izdalo Rješenje 12. prosinca 2014. s rokom uklanjanja nedostataka od tri godine. Navedeni rok istječe u prosincu 2017. Ako Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu ispune tražene uvjete za djelatnost visokog obrazovanja i znanstvenu djelatnost prije isteka pisma očekivanja, razmotrit će se izdavanje potvrde o ispunjavanju uvjeta za obavljanje djelatnosti visokog obrazovanja i znanstvene djelatnosti, o čemu konačnu odluku donosi Ministarstvo znanosti i obrazovanja«.