Nova afera

MILIJUNI BAČENI U VJETAR Burobrani postavljeni od Kikovice do Tuhobića potpuno – beskorisni

P. N.

Arhiva NL

Arhiva NL

Burobrani su, međutim, beskorisni jer smanjuju udare vjetra na brzinu između 30 i 50 metara u sekundi, a zatvaranje autoceste na tom dijelu za neke kategorije vozila počinje pri jačini vjetra 22 metra u sekundi



Burobrani u duljini tri i pol kilometra koje je Autocesta Rijeka – Zagreb do 2009. platila 67 milijuna kuna i postavila ih na dionici autoceste od Kikovice do tunela Tuhobić, potpuno su – beskorisni.


Dodatnih 807,5 metara koji su već plaćeni i trebali biti ugrađeni kod vijadukta Hreljin već osam godina, pak, stoje u Tehničkoj jedinici Rupe. Njihova je vrijednost 15 i pol milijuna kuna.


Jutarnji list javlja kako je ugovor o nabavi i ugradnji burobrana s tvrtkom Dalekovod potpisao 2007. godine tadašnji predsjednik Uprave ARZ-a Jurica Prskalo.


Burobrani su trebali biti postavljeni u sklopu druge B faze gradnje autoceste Rijeka – Zagreb, a za dobavljanje, isporuku i ugradnju burobrana kao izvođač je angažirana tvrtka Skladgradnja. Burobrani su, međutim, beskorisni jer smanjuju udare vjetra na brzinu između 30 i 50 metara u sekundi, a zatvaranje autoceste na tom dijelu za neke kategorije vozila počinje pri jačini vjetra 22 metra u sekundi.




Sugovornici Jutarnjeg lista navode kako je mjerenja jačine vjetra obavljao Državni hidrometeorološki zavod, ali, navodno, ne na samoj lokaciji postavljanja burobrana, nego na brdu iznad, te su dobivene netočne vrijednosti jačine i smjera vjetra.


Stoga su lamele na burobranima postavljene u pogrešnom smjeru i nedovoljno smanjuju jačinu vjetra, a promet se na ovoj dionici autoceste kod jačeg vjetra i dalje zabranjuje.


Originalni članak pročitajte OVDJE.