Ministar malo pretjerao...

Kotromanović: Pucat ću si u glavu ako se dokaže da sam pogodovao Ukrajincima

Danko Radaljac

Pitam moje kolege što bi me danas pitali da sam potpisao ugovor koji je za 40 milijuna skuplji za nešto. Kako bi to izgledalo? Ja bih danas bio u zatvoru, rekao je ministar obrane, komentirajući priču oko remonta MIG-ova



ZAGREB Ministar obrane Ante Kotromanović otklonio je danas sumnje koje je iznio Hrvatski generalski zbor da je u remontu MIG-ova pogodovao Ukrajincima, istaknuvši kako će si, ako se takvo što dokaže, »pucati u glavu«. »Mene optužuju da sam ja osobno pogodovao. Pucat ću si u glavu ako bilo tko dokaže da sam pogodovao«, rekao je Kotromanović na sjednici Vijeća za praćenje provedbe strategije suzbijanja korupcije, gdje je podnio izvješće o antikorupcijskim mjerama u svom resoru.


Kotromanović je novinarima nakon sjednice kazao da je MORH proveo transparentan postupak javne nabave, da je struka ocijenila tko je kompetentniji za posao remonta te da su iz postupka isključeni ljudi iz Hrvatskopg ratnog zrakoplovstva za koje se sumnjalo da su povezani s određenim interesnim skupinama. »Čak imamo pismo zahvale rumunjske strane zbog transparentno provedenog postupka«, ustvrdio je Kotromanović, naglasivši da je ukrajinska ponuda bila za 40 milijuna kuna jeftinija.


»Pitam moje kolege što bi me danas pitali da sam potpisao ugovor koji je za 40 milijuna skuplji za nešto. Kako bi to izgledalo? Ja bih danas bio u zatvoru«, rekao je.




Komentirajući otvoreno pismo Generalskog zbora, kazao je kako »ne može »vjerovati da ljudi koji su nekad vodili MORH i iza sebe ostavili ogromne nedovršene projekte, sada govore o državnim i nacionalnim interesima«. Ministarstvo obrane danas je pozvalo Državno odvjetništvo da utvrdi istinitost navoda iz pisma Hrvatskog generalskog zbora o remontu hrvatskih MIG-ova u Ukrajini, koje je jučer objavio Večernji list, a u kojemu su iznesene indicije o navodnom pogodovanju ukrajinskoj strani u tom postupku. 


U Ministarstvu obrane su jučer kazali kako remont MiG-ova 21, odnosno njihovo testiranje, ne ide zadovoljavajućom brzinom, ali da se ne događa ništa što nije bilo predviđeno ugovorima.


  – Jasno da ne možemo kazati da smo zadovoljni kojom se brzinom remont obavlja, ali sve ovo što se događa, pokriveno je ugovorima, kazao je pomoćnik ministra obrane Viktor Koprivnjak. Branko Pribolšan, zadužen za postupke javne nabave, kazao je kako će se kašnjenje kroz ugovorno dogovorene penale naplatiti, no o kolikom je iznosu riječ, nije htio spekulirati. Naime, postoji i milijunska bankovna garancija kao osigurač da će radovi biti dobro obavljeni.


  Testni pilot HRZ-a, brigadir Ivan Selak, pojasnio je i detalje testnih letova, kao i slučaja koji se dogodio 5. lipnja ove godine, a koji je dio medija objavio kao incidentnu situaciju koja je gotovo dovela do nesreće.


  – Tog dana sam provodio testni let velikom brzinom na velikoj visini, letio sam na 13 tisuća metara brzinom dva maha. U jednom trenutku je došlo do ulaska nadzvučne struje u dovod zraka te gašenja motora. Avion sam spustio na potrebnu visinu i ponovno upalio motore. Radi se o događaju koji bi bio problematičan da se dogodio u normalnim operacijama, ali kod testnog letenja to nije ništa neobično. Uostalom, to se dogodilo i kod testova kod remonta iz 2002., kojeg su obavili Rumunji, kazao je Selak. Tvrdi da je šefu tog zavoda kazao da je genetski ćelav, ali da mu je sijede stavio baš taj remont.


  Novinare je zanimalo i kakvo je stanje sada s avionima koji su u testnoj fazi, a Selak je kazao kako se nada da bi već ovih dana dva komada mogla ući u operativnu upotrebu. To će biti veliki dobitak za HRZ, koji je u ovom trenutku spao na dva nadzvučna lovca. Odnosno samo na dežurni par, nadležan za air-policing.