Luka na Brajdici

Kontejnerski promet u Rijeci opet ruši rekorde. Jedini problem je usporedba s Koprom

Darko Pajić

arhiva NL

arhiva NL

Luka Kopar je zabilježila 238.910 TEU-a što je 5 posto veći promet u odnosu na prvi kvartal prošle godine 



Na kontejnerskom terminalu riječke luke na Brajdici u prvom kvartalu ove godine ostvaren je promet od 53.937 TEU-a, što je 10,7 posto više u odnosu na isto razdoblje prošle godine, koja je okončana s rekordnim prometom od 210.377 TEU-a. Kao što se i najavljivalo, visoki prošlogodišnji trend rasta kontejnerskog prometa u Rijeci od 18 posto ove je godine ipak značajno umanjen, ali još uvijek pozitivan. Jučer su također objavljeni i kvartalni rezultati prometa Luke Kopar, koja je zabilježila 238.910 TEU-a što je 5 posto veći promet u odnosu na prvi kvartal prošle godine. Ukupan promet u Kopru bio je gotovo identičan kao i prošle godine te je najveća slovenska luka ostvarila promet neznatno veći od 6 milijuna tona.


Navedeni podaci ukazuju da je došlo do blage stagnacije, odnosno usporavanja rasta prometa u ove dvije sjevernojadranske luke, ali bi ukupan rezultat ipak trebao biti nešto bolji, jer se neslužbeno očekuje da će kontejnerski promet u Trstu, koji još nije objavljen, zabilježiti najveću stopu rasta.


Kako ističe Žarko Acinger, direktor prodaje u tvrtki Jadranska vrata, promet na Brajdici je u skladu s očekivanjima i planovima jer je bilo najavljeno da ipak neće biti moguće zadržati odlične trendove iz prošle godine, koja je bila rekordna.




– Iako generalno imamo pozitivne pokazatelje na tržištu, imali smo i određenih poremećaja i negativnih utjecaja pogotovo u veljači i ožujku i to zbog izrazito loših vremenskih uvjeta. Ukupno smo tri dana morali zatvoriti terminal, a slično je bilo i u ostalim lukama na sjevernom Jadranu. Sigurno ćemo ove godine imati nešto manji trend rasta od prošlogodišnjih 18 posto, ali se nadamo da ćemo do kraja godine zadržati rast od desetak posto iz prvog kvartala što bi bio zadovoljavajući rezultat, kazao je Acinger.


Na rad terminala Brajdica u drugoj polovini ove godine sigurno će utjecati i očekivani početak radova na modernizaciji teretnog željezničkog kolodvora Brajdica i izgradnji intermodalnog kontejnerskog terminala Brajdica. Riječ je o projektu procijenjene vrijednosti 237 milijuna kuna bez PDV-a, koji zajednički provode Lučka uprava Rijeka i HŽ Infrastruktura. Osigurano je europsko sufinanciranje iz Instrumenta za povezivanje Europe (Connecting Europe Facility – CEF) u visini od 85 posto ukupne vrijednosti projekta, odnosno 30,26 milijuna eura. Provedena je natječajna procedura te se očekuje da će s graditeljima novog željezničkog terminala ugovor biti potpisan za desetak dana, što znači da bi radovi trebali započeti na terenu već do kraja svibnja.