"Sretna Nova"

U 2014. skuplja vožnja Istarskim ipsilonom

Aldo Pokrajac

Cestarina će se prosječno povećati za 2,9 posto, koliki je porast inflacije. Povećanje se neće odnositi na tunel Učku, gdje cijena prolaza ostaje 28 kuna. Iste cijene ostaju i na većini kraćih dionica



KANFANAR Slijedom odredbi koncesijskog ugovora od 1. siječnja 2014. cijene cestarine na Istarskom ipsilonu prosječno će se povećati za 2,9 posto, koliko je u ovoj godini porasla inflacija. Povećanje se neće odnositi na tunel Učku gdje cijena prolaza ostaje 28 kuna. Iste cijene ostaju i na većini kraćih dionica koje koriste redovni putnici radi svakodnevnih potreba.


Za automobile cestarina će se na pravcu od Rijeke do Pule (92 km), povećati za kunu, pa će iznositi 51 kunu. Za korisnike ENC uređaja cestarina će se povećati za 0,40 na 29,6 kuna. Zbog usklađenja sa prosječnim hrvatskim od Umaga do Pule (77 km), cestarina će se povećati za tri kune, pa će iznositi 41 kn, a za korisnike ENC-a za 0,70 kuna na 27,3 kune. Cestarina za 48 km od Pazina do Pule povećat će se za kunu, pa će iznositi 22 kune, a za korisnike ENC-a će uz povećanje za 0,40 kuna biti 15,10 kuna.


– S obzirom na otežanu gospodarsku situaciju nastojali smo za pretplatnike koji koriste ENC uređaja zadržati dosadašnje pogodnosti za povoljnije korištenje Istarskog ipsilona, pa je povećanje cijena cestarine za njih minimalno. Uz porast od 0,4 kune cestarina na najfrekventnijoj dionici Pula – Rijeka je sa ENC-om 42 posto niže od pune cijene, kaže uz ovo poskupljenje cestarine direktor Bina-Istre David Gabelica.




Uz nove cijene cestarine će na punom profilu Ipsilona u prosjeku iznositi 0,52 kn, a za lokalno stanovništvo i učestale korisnike 0,34 kn, što je, ističu u Bina-Istri, u skladu sa cijenama koje se naplaćuju na mreži autocesta u Hrvatskoj.


Koncesionari Ipsilona kažu da su u 2013. zabilježeni pozitivni statistički podaci o sigurnosti prometa. U godini u kojoj je Ipsilonom prošlo osam milijuna vozila, prvi put nije bilo smrtno stradalih. Uz stalni rast prometa nastavljen je trend smanjivanja nezgoda, pa ih je zabilježeno 89, 14 posto manje od 2012. Uz to veći dio nezgoda, 85 posto, prošlo je sa materijalnom štetom bez ozlijeđenih.


– Uzevši u obzir visoku razinu godišnjeg prometa, ponosni smo na ovaj pozitivni rezultat. Program sigurnosti prometa Bina-Istre, popraćen je sa sve odgovornijim ponašanjem vozača, što vidno utječe na porast sigurnosti prometa, ističe David Gabelica.


U tunelu Učka se i ove godine nastavilo s programom obnove opreme u tunelu. Trenutno se dovršavaju radovi na obnovi elektro-energetskog sustava tunela, koji broji šest trafostanica ukupne snage četiri megawatta. Iz Bina-Istre napominju da je posljednjih godina kroz ovaj program uloženo 50 milijuna kuna u modernizaciju tunela što je omogućilo zadržavanja visokog stupnja sigurnosti. Od puštanja u promet tunelom je prošlo više od 57 milijuna vozila, a da nije zabilježena niti jedna prometna nezgoda s poginulom osobom.