Sve više zainteresiranih za dokapitalizaciju

I Adris, uz turski Dogus i fondove, u utrci za ACI: slijedi dugotrajno sređivanje imovinsko-pravnih odnosa

Darko Pajić

Upitno je kada bi dokapitalizacija mogla biti realizirana i po kojem modelu, odnosno hoće li tu odluku donijeti aktualna ili buduća Vlada, rekao je ministar Hajdaš Dončić. Utvrđeno je da oko 80 posto marina nema sređenu imovinsko-pravnu dokumentaciju i tu tek treba obaviti veliki posao na utvrđivanju granice pomorskog dobra i objekata koje treba upisati u gruntovnicu, tvrdi ministar



RIJEKA  Adris Grupa, turska Dogus Grupa ili mirovinski fondovi potencijalni su strateški partneri ACI-ja, koji bi mogli sudjelovati u dokapitalizaciji najveće nautičke grupacije na Jadranu. Međutim, upitno je kada bi dokapitalizacija mogla biti realizirana i po kojem modelu, odnosno hoće li tu odluku donijeti aktualna ili buduća Vlada. Još uvijek je potrebno obaviti pripremu na svim razinama ACI-ja, a tu je ključni posao dubinsko snimanje kompanije u financijskom, tehničkom i pravnom segmentu, gdje je neophodan plan dugoročnog ulaganja u tvrtku, odnosno u svim marinama usklađen s dužinom koncesija, te prethodno utvrđivanje stvarne vrijednosti ACI-ja. Najveći posao tiče se usklađivanja pravnog stanja, odnosno sređivanja imovinsko-pravnih odnosa, utvrđivanja granica pomorskog dobra i evidencije svih nekretnina u vlasničkim knjigama za sve marine. Planove u ACI-ju komentirao je i resorni ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić, koji smatra da je u ovom trenutku sređivanje imovinsko-pravnih odnosa jedan od najvećih problema u pripremi dokapitalizacije Društva.  



Neovisno o tome koji će se model dokapitalizacije prihvatiti već sada je sasvim izvjesno kako neće biti postignuta najbolja moguća cijena za državnu tvrtku, koja ima 21 marinu na Jadranu. Razlog jest loše državno upravljanje u ACI-ju niz godina unatrag o čemu svjedoči i nedavno objavljeni nalaz Državne revizije, koja je utvrdila niz propusta u javnoj nabavi, lošu unutarnju organizaciju tvrtke i izostanak kvalitetne kontrole poslovnih procesa. No i takvi rezultati u radu imaju svoju logiku i sasvim je izvjesno da će se po evidentiranju imovine u ACI-ju pristupiti smanjenju temeljnog kapitala ove tvrtke, a to je svakako dobra vijest za potencijalne investitore. Tko god oni bili.



– Utvrđeno je da oko 80 posto marina nema sređenu imovinsko-pravnu dokumentaciju i tu tek treba obaviti veliki posao na utvrđivanju granice pomorskog dobra i objekata koje treba upisati u gruntovnicu. Taj posao obavljaju županijska državna odvjetništva od Dubrovnika do Umaga i pitanje je koliko će biti potrebno vremena da se revidira stanje i provede upis. Ne bih davao prognoze koliko će vremena biti potrebno za to, ali smatram da 70 do 80 posto imovinsko-pravnih odnosa mora biti riješeno prije pokretanja dokapitalizacije. Konzultanti pripremaju više mogućih modela dokapitalizacije. Mislim da je najveća vrijednost ACI-ja u koncesijama, a one ističu 2032. godine, što je naoko dug period, ali nije ukoliko govorimo o dugoročnom planiranju investicija i povratu ulaganja, ističe  Hajdaš Dončić, koji se kratko osvrnuo i na kadrovske nedoumice u ACI-ju. Direktorica ACI-ja Doris Peručić ima mandat još mjesec i pol dana, pa će tako vrlo brzo morati uslijediti i odluka o imenovanju nove ili produženju mandata staroj upravi. – Ne mogu reći da je odluka o tome donesena, ali mislim da će mandat Doris Peručić biti produžen, jer smo zadovoljni s poslom kojeg je ona obavila u ACI-ju, kazao je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture. U Adris Grupi potvrdili su da su zainteresirani za preuzimanje ACI-ja.– To je naše strateško opredjeljenje, jer postoji komplementarnost s našim drugim ulaganjima u turizmu i proizvodnji zdrave hrane. Međutim, reći nešto više u ovom trenutku nije moguće, jer još uvijek ne znamo detalje, čak niti to hoće li se država odlučiti za dokapitalizaciju ili neki drugi model. No, Adris Grupa je zainteresirana za ACI i mi ćemo reagirati ukoliko se ukaže prilika, kazao je Predrag Grubić voditelj korporativnih komunikacija Adris Grupe. Kad je riječ o turskoj Dogus Grupi, riječ je o investitoru koji već ima tri marine na Jadranu pored čega su i suvlasnici ACI-ja. Kupnjom dionica od varaždinskog poduzetnika Davora Patafte, a zatim i na slobodnom tržištu, Dogus Grupa postala je vlasnik 10,87 posto dionica ACI-ja, što pokazuje da imaju ozbiljan interes za ovu državnu tvrtku. Sve kombinacije su otvorene, pa tako i ona o mogućem partnerstvu Adrisa s mirovinskim fondovima.