Svjetska turistička burza

Hrvatska turistička ponuda danas se predstavlja u Londonu

Marina Kirigin

Englesko tržište sve je značajnije za hrvatsku turističku privredu. Od 2010. broj turista s Otoka u Hrvatskoj eksponencijalno raste. Međutim, sada se treba pripremiti i za predstojeći brexit, koji donosi stanovitu neizvjesnost



LONDON Svjetska turistička burza WTM (World Travel Market) u Londonu, vodeće trodnevno događanje koje okuplja ključne dionike svjetske turističke industrije i sektora putovanja na temu trendova, izazova i inovacija u turizmu, otvara se danas i traje do 7. studenog u londonskom Excelu. Na trideset osmom izdanje burze, na kojoj se očekuje preko 5.000 izlagača iz 185 turističkih destinacija, kao i kompanije iz tehnološkog i privatnog sektora uz 51.000 predstavnika turističke i poslovne javnosti, od agenata, ulagača, predstavnika medija, digitalnih influencera te ministara i ostalih visokih dužnosnika turističke industrije iz cijelog svijeta, sudjeluje i hrvatska turistička privreda »pod kapom« Hrvatske turističke zajednice. Svi oni pokušat će što bolje iskoristiti londonsku »platformu« za stvaranje poslovnih prilika i sklapanje poslovnih ugovora u vrijednosti od sveukupno 2,8 milijardi funti.


Englesko tržište sve je značajnije za hrvatsku turističku privredu. Od 2010. broj britanskih turista u Hrvatskoj eksponencijalno raste. Generalna percepcija o Hrvatskoj je pozitivna i točna te fokusirana na raznolikost destinacije, ljepotu prirode i netaknut krajolik. Prema rezultatima istraživanja TOMAS 2017, gotovo 60 posto Britanaca u Hrvatsku putuje s partnerom, a potom slijede obiteljska putovanja i putovanja s prijateljima.


Najpopularniji način prijevoza je zrakoplov (80 posto). Promatrajući izdatke tijekom godišnjeg odmora, Britanci prosječno dnevno troše 139 eura što je među promatranim tržištima jedna od najvećih razina dnevne potrošnje, druga nakon tržišta SAD-a. Prosječno borave pet dana (kraće od većine ostalih tržišta), omiljena destinacija im je Dubrovnik, a potom slijede Split, Konavle, Pula i Poreč. Prema podacima sustava eVisitor tijekom prvih deset mjeseci ove godine s britanskog tržišta ostvareno je 850 tisuća dolazaka (rast od osam posto u odnosu na isto razdoblje 2017.) i 4,4 milijuna noćenja (rast od 7,87 posto).





Na štandu u Londonu, uz turističke dužnosnike, hrvatski turizam predstavljat će dvadeset i dva suizlagača: Adriatic DMC, Aminess Hotels & Campsites (Laguna Novigrad), Aronda Adriana Travel, Ban Tours, Crvena Luka Hotel & Resort, Gulliver Travel, HUP Zagreb, Jadran Crikvenica, Klaster Slavonija, Kompas Zagreb Cruise, Maistra Hospitality Group, NP Plitvice, ORYX RENT A CAR, Perfecta Travel, Sunčani Hvar, Reminess, TZG Dubrovnik, TZG Zagreb, TZ Dubrovačko-neretvanske županije, TZ Splitsko-dalmatinske županije, Uniline i Valamar Riviera.



Iz perspektive turističkog sektora, 2018. godina je bila uvelike pod utjecajem predstojećeg brexita. Sukladno ovogodišnjoj analizi Saveza turističkih djelatnika (ABTA), 54 posto Britanaca zabrinuto je radi potencijalnog porasta cijena odlaska na odmor, dok 48 posto smatra da će uslijed potencijalnog uvođenja viza, putovanja postati kompleksnija. Očekuje se značajan pad britanske valute s formalnim izlaskom iz EU-a i porast cijena uvoznih proizvoda što će utjecati na životni stil i potrošnju Britanaca. Sa svim ovim značajnim spoznajama o engleskom tržištu, turistička privreda u Londonu pokušati će naći još jedan motiv više kako bi privukla i dogodine veliki broj Britanaca na hrvatski Jadran.