Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 15° 4n
Sutra: 18° 21° 2
23. travnja 2018.
Istraživanje HGK

Hrvati za blagdane potrošili 13,5 milijardi kuna. Evo što se najviše kupovalo

Foto: M. GRACIN
Foto: M. GRACIN
Autor:
Objavljeno: 2. siječanj 2018. u 8:45 2018-01-02T08:45:58+01:00

Prema istraživanju Hrvatske gospodarske komore (HGK), najviše je građana, njih 39 posto, na božićne i novogodišnje darove potrošilo između 100 i 500 kuna, dok je od 500 do 1.000 kuna za darove izdvojilo njih 31 posto

ZAGREB Za ove su blagdane hrvatski građani potrošili oko 13,5 milijardi kuna ili za milijardu više od očekivanog iznosa, pokazali su prvi rezultati potrošnje u prosincu prema fiskaliziranim računima.

Prema istraživanju Hrvatske gospodarske komore (HGK), najviše je građana, njih 39 posto, na božićne i novogodišnje darove potrošilo između 100 i 500 kuna, dok je od 500 do 1.000 kuna za darove izdvojilo njih 31 posto. Gornju granicu od 1.000 kuna premašilo je tek devet posto građana, a svaki peti Hrvat potrošio je na darove manje od 100 kuna ili ih uopće nije kupovao. Bez obzira na raspoloživi budžet, 86 posto građana darove je namijenilo članu obitelji i voljenoj osobi.

Najviše su se već tradicionalno kupovale igračke, koje je pod bor stavilo gotovo 40 posto ispitanika. Uz to se kupovala i kozmetika (37 posto), zatim obuća i odjeća (36 posto) te delikatesni prehrambeni proizvodi (25 posto). Nešto više od 16 posto ispitanika odlučilo se darivati neki ukrasni predmet, dok je elektroniku i uređaje poklonilo 13 posto ispitanika.

Najveći broj onih koji su pod bor kao poklon odabrali staviti elektroniku, blagdanski budžet potrošili su na mobitele i popratnu opremu, gotovo 40 posto. U kategoriji igračaka prednjačile su društvene igre, puzzle i slagalice, koje zauzimaju 30 posto prodanih igračaka, dok je u slučaju kozmetičkih proizvoda najčešći odabir bio proizvod za njegu tijela i lica (41 posto) ili parfem (30 posto).

Istraživanje je HGK proveo na 1.300 ispitanika u razdoblju od 22. do 29. prosinca putem interneta, s ciljem dobivanja uvida u sadržaj ovogodišnje blagdanske košarice te raspodjelu utrošenog novca na pojedine kategorije proizvoda.

– Povećana blagdanska potrošnja posljedica je porasta životnog standarda, što je vidljivo i po porastu plaća za četiri do pet posto, porastu zaposlenosti od otprilike dva posto, porastu prometa u trgovini na malo od četiri do pet posto i u konačnici po rastu BDP-a – istaknuo je Zvonimir Savić, direktor Sektora za financijske institucije, poslovne informacije i ekonomske analize HGK-a, komentirajući rezultate istraživanja HGK. Procjene su bile da će u blagdanskoj kupovini Hrvati potrošiti 12,5 milijardi kuna ili za oko 500 milijuna kuna više. Pokazalo se da je prosinačka potrošnja, s rastom od 1,5 milijardu kuna u odnosu na 2016., premašila i njihova očekivanja. 

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka