Nagrade i stimulacije

Hotelijerima je ove godine lakše do gosta nego do radnika. Evo što su sve počeli raditi da ih privuku

Andrea Bralić

Foto Pixabay.com

Foto Pixabay.com

Dok Ministarstvo turizma apelira da se plaće podignu za 20 do 30 posto, hotelski sektor inzistira na smanjenju PDV-a, da bi se omogućilo povećanje. No, već je poznato da se o smanjenju PDV-a u ovom trenutku ne razmišlja



Čovjek je ključ uspjeha u turizmu, stari slogan Hrvatske turističke zajednice, iz sezone u sezonu dobiva na važnosti. Hotelijerima je lakše doći do gosta nego do kvalitetnog radnika, a ova goruća tema počela je opterećivati hrvatski turizam. Kako spriječiti odljev radne snage u zemlje u kojima im se nude bolje plaće, postalo je pitanje broj jedan koje pokušavaju riješiti poslodavci i država.


Dok Ministarstvo turizma apelira da se plaće podignu za 20 do 30 posto, što će biti moguće uz predložena porezna rasterećenja koja priprema ministar financija Zdravko Marić, hotelski sektor inzistira na smanjenju PDV-a i stopi od 10 posto koja bi rezultirala povećanjem plaća od nekih 15 posto. No, već je poznato da se o smanjenju PDV-a u ovom trenutku ne razmišlja, pa dok traju pokušaji dogovora, hotelijeri nastoje na neki način stimulirati radnike koji vrijedno odrađuju još jednu dobru sezonu.


Isplata stimulacija 


Među prvima je prije desetak dana krenula najveća turistička kompanija u Hrvatskoj Valamar Riviera koja će zbog dobrog poslovanja svoje zaposlenike na plaći za srpanj nagraditi s dodatnih neoporezivih 300 kuna neto. Valamar ove sezone zapošljava 6.600 djelatnika, a nagrada za srpanj nije izuzetak jer iz kompanije napominju da nagrađuju zaposlenike tijekom cijele godine temeljem sustava od 18 različitih programa nagrađivanja, kao i da u sklopu strategije upravljanja ljudskim potencijalima isplaćuju i iznadprosječne plaće i ostala materijalna prava u odnosu na prosjek turističkog sektora i RH.




Foto Pixabay


Foto Pixabay



Za Valamarom je krenula i porečka Plava laguna koja je za sezonske stimulacije svojih zaposlenika izdvojila gotovo 1,5 milijuna kuna, a već je s plaćama za lipanj isplaćena stimulacija od 500 kuna. Stimulacijom je obuhvaćeno 2.587 radnika, studenata i učenika, a iz te turističke kompanije kažu da već godinama nagrađuju svoje zaposlenike isplatom sezonske stimulacije. Iz Plave lagune podsjećaju da kontinuirano nagrađuju svoje zaposlenike pa je ove godine dodatno uvećana i osnovna plaća za četiri posto, te ukupna materijalna prava radnika, u prosjeku sedam posto. Osim toga, svake godine biraju se i radnici sezone koji osvajaju posebne nagrade, a oni koji su se posebno iskazali pohađaju i edukacije kako bi u svom poslu još više napredovali. Plava laguna je prva kompanija u Hrvatskoj u kojoj je zaposleno više radnika na jedan od oblika trajne suradnje, a manje od polovine su sezonski radnici, navodi se u priopćenju.


»Plava laguna kontinuirano unapređuje prava svojih radnika, kao i uvjete smještaja i boravka radnika na našim destinacijama. S povećanjem kvalitete uvjeta, kao i smještaja, nastavit ćemo i dalje, jer smo svjesni da razvoj počiva na zadovoljnim radnicima«, poručili su iz porečke tvrtke.


Sustav napredovanja 


Tragom Valamara i Plave lagune morat će krenuti i ostale hotelske tvrtke žele li zadržati radnike i stabilizirati poslovanje. U grupaciji Amadria park (Milenij hoteli) saznajemo da su njihovi djelatnici dodatno nagrađeni raznim oblicima stimulacije kao i dodatnim fondom kojim upravlja direktor pojedinog hotela što u srcu sezone predstavlja značajno povećanje plaća svakog djelatnika.


– Ova praksa je kod nas usvojena i primjenjuje se već nekoliko godina. Politika plaća kroz sustav napredovanja i nagrađivanja djelatnika je naš kontinuirani proces s kojim su upoznati svi naši djelatnici. Uvijek cijenimo vrijedne i odgovorne djelatnike, to je filozofija »fair playa«. Koliko cijenimo našega gosta, jednako toliko cijenimo i djelatnika. To je znak jednakosti, zadovoljan djelatnik jednako zadovoljan gost. To je osnova za rad u hotelijerstvu. Ako čovjek koji marljivo radi od toga ne može živjeti, onda je veliko pitanje za cijelu zajednicu zašto je to tako – ističe Ivan Sarajlić iz hotelske tvrtke Amadria park.