Ministar o planu "B"

Hajdaš Dončić: Ako propadne koncesija, idemo u privatizaciju HAC ONC-a

Darko Pajić

HAC kao državna tvrtka imala bi 49 posto dionica, a 51 posto bi bilo ponuđeno tržištu. Između ostalog, svim građanima, ali ne samo građanima Hrvatske, već i građanima Europske unije, ukoliko za to postoji interes, rekao je ministar



RIJEKA – Ministar pomorstva prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić komentirao je danas u Rijeci opcije monetizacije autocesta te naglasio da svaka ozbiljna vlada i ministarstvo moraju imati više varijanti za taj posao.


– U obje moguće varijante govorimo o monetizaciji javnog duga. Ja sam osobno više sklon koncesiji s nekim od partnera s kojima se trenutno vode pregovori, jer ćemo u tom slučaju moći do kraja isplatiti dug državnih tvrtki, HAC-a i ARZ-a. Međutim, ukoliko iz bilo kojeg razloga ta “opcija A” ne prođe, “opcija B” bila bi privatizacija HAC ONC-a, tvrtke koja upravlja i održava autoceste i to po modelu gdje bi država, odnosno HAC kao državna tvrtka imali 49 posto dionica, a 51 posto bi bilo ponuđeno tržištu. Između ostalog, svim građanima, ali ne samo građanima Hrvatske, već i građanima Europske unije, ukoliko za to postoji interes. Osim njih, mogući partneri mogu biti i hrvatski mirovinski fondovi, rekao je Hajdaš Dončić, dodajući da je mana tog modela ta što se osigurava upola manje novca za otplatu dugova.  No prednost je što bi se godišnja dobit na razini 1,3 milijarde kuna dijelila, što znači da bi HAC od toga imao dugoročni prihod.– Oba navedena modela su za mene kao ministra prihvatljiva, kazao je Hajdaš Dončić danas u Rijeci gdje je potpisao ugovor s riječkim gradonačelnikom Vojkom Obersnelom. Njime se osigurava financiranje glavnog plana razvoja riječkog prometnog pravca u vrijednosti 3,58 milijuna kuna.