Stručnjaci hvale kampanju

HDZ u dosad najagresivnijoj kampanji na internetu: Plenković “iskače” čak i na porno stranicama

Danko Radaljac

Jedna ovakva kampanja ne košta previše, radi se o nekakvim desecima tisuća eura za cjelokupne akcije. Ako se zna da jedna reklama ispod minute pred dnevnik na televiziji košta i do 20.000 kuna, jasno je kako su ovdje za relativno malen iznos uspjeli postići veliku zamjetljivost, smatra Rakar



Hrvatska demokratska zajednica ima najagresivniju kampanju na internetu od svih političkih stranaka koje izlaze na izbore. Pa tako kruži glasina da oglasi s likom Andreja Plenkovića iskaču i na popularnoj porno-stranici Pornhub, a neke komične situacije objavljivane su i kao internetski memei, slikovne pošalice, poput one gdje ide oglas HDZ-a na Youtubeu u trenutku dok svira pjesma Dječaka “After u zatvoru”.


On-line aktivist i stručnjak za nove medije Marko Rakar smatra da se HDZ u ovom slučaju ponaša izuzetno racionalno i pametno, što se tiče marketinga.


– Jedna ovakva kampanja ne košta previše, radi se o nekakvim desecima tisuća eura za cjelokupne akcije. Ako se zna da jedna reklama ispod minute pred dnevnik na televiziji košta i do 20.000 kuna, jasno je kako su ovdje za relativno malen iznos uspjeli postići veliku zamjetljivost, smatra Rakar, ističući kako ovo nije prva ovakva agresivna kampanja HDZ-a na internetu. Naime, ovaj su medij propagandno iskorištavali i za prošle predsjedničke izbore Kolinde Grabar-Kitarović, kao i za lanjske parlamentarne izbore.




– U HDZ-u su očigledno odlučili poslušati nekog tko se razumije u moderne marketinške tijekove. Odlučili su veća sredstva uložiti u Google i Facebook oglašavanje, nego li direktno po medijima. Tu se pokazuju marketinški progresivnijima i od SDP-a i od svih drugih svojih protivnika u predizbornoj kampanji, drži Rakar.


Njegovo je mišljenje i kako ovakva kampanja neće izazvati kontraefekt, što bi netko pomislio. Naime, Rakar smatra da je jednostavno krivo uvjerenje da na internetu uglavnom dolaze educiraniji ljudi skloniji liberalnijim političkim gledištima.


– Internet je u punoj snazi u Hrvatskoj negdje od 1994. godine i danas je postao nešto uobičajeno, kao struja, tekuća voda… Presjek osoba koje su aktivne na internetu jednak je onom u “običnom” društvu. HDZ sasvim pametno ovime cilja mlađe birače, a tek će se naknadno moći kazati je li im sam pristup donio ikakve koristi, zaključuje Rakar.