Odbijene žalbe

EU novci ipak neće propasti: Konačno gradnja pruge Dugo Selo – Križevci

Gabrijela Galić

Ilustracija

Ilustracija



ZAGREB  Radovi na rekonstrukciji postojećeg i izgradnji drugog kolosijeka pruge Dugo Selo – Križevci uskoro će krenuti. Državna komisija za kontrolu javne nabave (DKOM) jučer  je objavila odluku kojom se u cijelosti odbijaju žalbe na odabir izvođača radova. Tako će HŽ Infrastruktura najkasnije za tri tjedna potisati ugovor o izvođenju radova sa zajednicom ponuditelja u kojoj su DIV, Dalekovod i Zagreb-Montaža. Procijenjena vrijednost projekta je 1,5 milijardi kuna, a 85 posto troškova radova bit će financirano EU sredstvima. Domaći konzorcij ponudio je najnižu cijenu za izvođenje radova na dionici Dugo Selo-Križevci, a zahtjevan posao trebali bi obaviti za 1,23 milijarde kuna. Očekuje se da će radovi započeti na ljeto, a cijeli projekt će biti dovršen do kraja 2019. godine.


Dugo Selo – Križevci veliki je infrastrukturni projekt koji je dočekao treću Vladu. Pripreme za njega počele su u vrijeme Vlade Jadranke Kosor. No, iako su tadašnji dužnosnici tvrdili kako je u potpunosti pripremljen Vlada Zorana Milanovića suočila se s bolnom stvarnošću. Projekt nije bio niti blizu faze u kojoj bi mogao konkurirati za europska sredstva, a kada je sve zgotovljeno priča se zakomplicirala u postupku javne nabave izvođača.


Domaća zajednica ponuditelja odabrana je kao najpovoljniji ponuđač u listopadu prošle godine, no konzorcij španjolskih poduzeća i austrijski Swietelsky (koji je sudjelovao i na prvom poništenom natječaju) žalili su se. DKOM je početkom ove godine uvažio njihove žalbe, pa je HŽ Infrastruktura provela ponovni odabir između tri najpovoljnija ponuđača. Ponovo su izabrali domaći konzorcij, dok su Španjolci i Austrijanci uputili žalbe DKOM-u, koje su odbačene. Prijetilo je ovom projektu i da će ostati bez EU sredstava. Naime, riječ je o projektu koji se financira iz proračunskog razdoblja 2007. -2013. godine, a ta sredstva valja do kraja ove godine iskoristiti ili propadaju. Za projekt rekonstrukcije i izgradnje novog kolosijeka pruge iskoristit će se tek dio sredstava iz prošlog proračunskog razdoblja. Prema očekivanjima, iz njega bi se moglo izvući oko 250 do 300 milijuna kuna, dok će se preostali troškovi projekta financirati iz proračunskog razdoblja 2014. do 2020. godine. 




Predsjednica uprave HŽ Infrastrukture Renata Suša jučer nije mogla zatomiti radost jer se u veliki infrastrukturni projekt kreće. »Veliko, veliko je zadovoljstvo. Ovo je izuzetno bitno za željeznicu«, kazala nam je Suša. Osim obnove postojećeg i izgradnje 38,2 kilometra drugog kolosijeka pruge, projekt uključuje izgradnju šest mostova, gradnju 11 novih nadvožnjaka, jednog podvožnjaka i šest pothodnika, nadogradnju stabilnih postrojenja električne vuče, modernizaciju signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja, izgradnju 25 kilometara servisnih cesta.