Reality show

“Droljo, dosadna si”: Donosimo ispovijest profesorice koju su maltretirali učenici

Portal Novilist.hr

Foto privatna arhiva

Foto privatna arhiva

Fotografira se i snima sve. Privatni život u današnje vrijeme ne postoji jer svi moraju biti upućeni u svaki detalj svačijeg života. Mladi vode vlastiti reality show. Ne svi, neki



RIJEKA Ne stišavaju se reakcije javnosti i profesora na slučaj iz čakovačke škole, gdje je profesor Franjo Dragičević, bio prisiljen na nasilnu reakciju nakon što je, kaže, bio izložen maltretiranju od strane učenika. Redakcija Novog lista dobila je pismo jedne profesorice, koja također opisuje mučne situacije kojima je praktički svakodnevno izložena u učionici. 


Njeno pismo prenosimo u cijelosti.


Fotografira se i snima sve


“Nastavnica sam u dvije srednje škole. Predajem fiziku u 12 razreda. Ukupno tjedno stojim ispred 231 učenika. Interesne zone većine današnjih srednjoškolaca su Facebook, Instagram i slične društvene mreže te igrice. Učenici prate lokalne i svjetske starlete, tračeve, objavljuju vlastite obnažene fotografije ili fotografije na kojima se nekoga omalovažava, a sve u svrhu skupljanja lajkova.




Fotografira se i snima sve. Privatni život u današnje vrijeme ne postoji jer svi moraju biti upućeni u svaki detalj svačijeg života. Mladi vode vlastiti reality show. Ne svi, neki.


Ožujak, 2017.
Dan kao i svaki drugi. Neki učenici su bili zainteresirani za nastavnu jedinicu, neki manje, neki bi najradije pobjegli sa sata. Razumljivo, nisu upisali određene strukovne programe radi fizike, ali nastavni program je takav i fiziku imaju sviđalo se to njima ili ne.


Često im objašnjavam da nikad neće znati sviđa li im se nešto ili ne dok ne odslušaju o čemu se radi i da će im se možda baš svidjeti atomska fizika koja se radi pred kraj programa iz fizike.



Da se vratim na priču… Taj dan nije bilo nikakvih incidenata kao niti na prethodnim satima. Odradila sam sate te otišla kući. Nedugo nakon mog povratka kući zovu me iz škole kako je učenica 1. razreda objavila fotografije na Instagramu na kojoj se nalazimo kolega iz hrvatskog jezika i ja uz neprimjerene komentare. 


Samo skupljaj lajkove

Ovo su današnji uvjeti rada u školama. Učenici je bilo dosadno. I ja sam joj bila dosadna kao i kolega. Što mladi rade kad im je dosadno? Objavljuju! Objavi bilo što, samo objavi i pokušaj skupiti što više lajkova. Privuci druge da ti se pridruže pa online komentirajte nešto i vrijeme će brže proći.


Moraš imati ekskluzivu, a što je ekskluzivnije od dosadne profe fizike ili idiota iz hrvatskog, ali napisati samo: „Dosadna si“ je preblago. Mora biti nešto jače, nešto što će privući mase! Međutim, ne misle pojedinci da nisu svi kao oni i da nekima ta profesorica ili profesor nije dosadan, a kamoli da je ono što stoji ispred riječi dosadna.


I tako u vrlo kratkom vremenu većini učenika se objava ipak ne svidi. Draga moja učenice neobrazovanost je to. Ne znaš, zaista ne znaš da postoje zakoni, ali vidiš da tvoja objava nije izazvala publicitet kakav je trebala. Umjesto lajkova dobila si zgražanje, to ti je otprilike kao kad neka starleta padne pa joj se svi izruguju. Nezgodno je biti slavan. Nekad si zapamćen po dobrom, a nekad – nekad naučiš sljedeće:


Kazneni zakon


Uvreda


Članak 147.


(1) Tko uvrijedi drugoga, kaznit će se novčanom kaznom do devedeset dnevnih iznosa.


(2) Tko djelo iz stavka 1. ovoga članka počini putem tiska, radija, televizije, računalnog sustava ili mreže, na javnom skupu ili na drugi način zbog čega je uvreda postala pristupačnom većem broju osoba, kaznit će se novčanom kaznom do sto osamdeset dnevnih iznosa.


Sramoćenje


Članak 148.


(1) Tko pred drugim za nekoga iznese ili pronese činjeničnu tvrdnju koja može škoditi njegovoj časti ili ugledu, kaznit će se novčanom kaznom do sto osamdeset dnevnih iznosa.


(2) Tko djelo iz stavka 1. ovoga članka počini putem tiska, radija, televizije, računalnog sustava ili mreže, na javnom skupu ili na drugi način, zbog čega je ono postalo pristupačno većem broju osoba, kaznit će se novčanom kaznom do tristo šezdeset dnevnih iznosa.


Kleveta


Članak 149.


(1) Tko pred drugim za nekoga iznese ili pronese neistinitu činjeničnu tvrdnju koja može škoditi njegovoj časti ili ugledu, znajući da je neistinita, kaznit će se novčanom kaznom do tristo šezdeset dnevnih iznosa.


(2) Tko djelo iz stavka 1. ovoga članka počini putem tiska, radija, televizije, računalnog sustava ili mreže, na javnom skupu ili na drugi način zbog čega je ono postalo pristupačno većem broju osoba, kaznit će se novčanom kaznom do petsto dnevnih iznosa.


Pedagoške mjere


Naučiš i da:


Članak 42.


(4) Visina dnevnog iznosa utvrđuje se uzimajući u obzir počiniteljeve prihode i imovinu te prosječne troškove nužne za uzdržavanje počinitelja i njegove obitelji. Dnevni iznos ne može biti manji od dvadeset kuna ni veći od deset tisuća kuna.


Pedagoška mjera koja je učenici uslijedila donesena je na Nastavničkom vijeću, a prema Pravilniku o kriterijima za izricanje pedagoških mjera.



Pravilnik o kriterijima za izricanje pedagoških mjera:


Članak 3.


(5) Osobito teškim neprihvatljivim ponašanjima iz stavka 1. ovoga članka smatra se:


b) objavljivanje materijala elektroničkim ili drugim putem, a koji za posljedicu imaju povredu ugleda, časti i dostojanstva druge osobe;


Pripadajuća kazna


Pripadajuća kazna je:


Članak 7.


(4) Pedagoška mjera preseljenja u drugu školu za učenika osnovne škole, odnosno isključenje iz škole za učenika srednje škole, izriče se zbog osobito teškog neprihvatljivog ponašanja iz članka 3. stavka 5. ovoga pravilnika ili u slučaju da je učenik neopravdano izostao više od 2% nastavnih sati od ukupnoga broja sati u koje je trebao biti uključen tijekom nastavne godine.


Roditelji učenice su podnijeli žalbu na donesenu pedagošku mjeru.


Prosvjetna inspekcija je mjeru isključenja iz škole poništila te je učenica kažnjena slabijom mjerom koja glasi:


Članak 7.


(3) Pedagoška mjera strogog ukora za učenika osnovne škole, odnosno opomena pred isključenje za učenika srednje škole, izriče se zbog teškog neprihvatljivog ponašanja iz članka 3. stavka 4. ovoga pravilnika ili u slučaju da je učenik neopravdano izostao više od 1,5% nastavnih sati od ukupnoga broja sati u koje je trebao biti uključen tijekom nastavne godine.


Što sam naučila?


Što sam ja iz svega naučila? Iako sam okarakterizirana kao dosadna drolja ili kolega kao idiotom, mi smo i dalje nastavnici. Stojimo svaki dan pred svojim učenicima.


Prethodna generacija, ova generacija, a i sve druge kojima budemo predavali bit će upoznati s Kaznenim zakonom, a posebno navedenim člancima, ne samo kako bi shvatili da je nezakonito fotografirati i neprimjereno komentirati nastavnike, već kako bi prvenstveno mogli zaštiti sebe i svoja prava ako se nađu u sličnoj životnoj situaciji.


S.V. i I.A.”