Pomaknut rok za izgradnju

Dionica Sv. Kuzam-Križišće: Građevinski dio gotov do 30. travnja, obilaznicom u srpnju

Darko Pajić

Dogovor s građevinarima dodatna je garancija da će posao doista biti dovršen na vrijeme, a naš najvažniji cilj i dalje ostaje otvorenje dionice do 30. lipnja, kaže predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Edo Kos



RIJEKA » Rok za izgradnju dionice riječke zaobilaznice Sv. Kuzam-Križišće pomaknut je za 30. travanj naredne godine, što je puna dva mjeseca prije očekivanog roka i nova garancija da će više puta odgađani projekt konačno biti završen i spreman do početka iduće turističke sezone. Kako pojašnjava predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Edo Kos, nije riječ o prijevremenom otvaranju ceste, već utvrđivanju novog roka, kojeg se moraju pridržavati građevinske tvrtke na terenu.


  – Mi smo s građevinarima dogovorili kako do 30. travnja oni moraju završiti svoj dio posla i to jest određeno skraćenje internog međuroka, odnosno jedna dodatna garancija da će posao doista biti dovršen na vrijeme. Naš najvažniji cilj i dalje ostaje otvorenje dionice do 30. lipnja, što je idealan termin zbog uobičajenog povećanja turističkog prometa u tom dijelu godine. Razdoblje od dva mjeseca između travnja i lipnja namjeravamo iskoristiti za tehnički pregled i ispravljanje eventualnih nedostataka na trasi kako bi sve na vrijeme bilo spremno za izdavanje uporabne dozvole, kazao je Kos dodajući kako se u svemu mora poštovati zakonska procedura, što znači da puštanja u promet ceste ne može biti bez uporabne dozvole.



Najveći dobitak iduće sezone bi trebao biti u prometnom rasterećenju Jadranske magistrale između Bakra i Kraljevice, koja bi prije svega služila lokalnom prometu, dok bi tranzitni turistički promet prema Krku i dalje prema Crikvenici išao preko nove dionice Sv. Kuzam – Križišće.





  Na najvećem dijelu desetak kilometara duge ceste od Sv. Kuzma do Križišća posao je u visokoj fazi dovršenosti, pa je tako Skladgradnja dovršila najvažniji dio posla na viaduktu Tabor (310 metara), koji se nalazi odmah nakon prolaska kroz čvor Sv. Kuzam. Od većih objekata na trasi se nalazi i tunel Burlica (729 m), koji je betoniran, te preostaju samo poslovi završnog asfaltiranja i opremanja, jednako kao i na viaduktu Kuk (345 m), koji je smješten nadomak Križišću. Tri četvrtine trase ceste mogle bi biti otvorene i prije lipnja naredne godine, ali to nije moguće, jer najveći dio posla preostaje na završnom čvoru Križišće, koji se nalazi na viaduktima, kao i na novoj spojnoj cesti prema Krčkom mostu.



Iako je bilo najavljeno da će Hrvatske ceste početkom rujna raspisati javni natječaj za izgradnju državne ceste, koja će spojiti deponij na Marišćini s Marinićima i već izgrađenom dionicom do čvora Rujevica na riječkoj obilaznici, to bi se trebalo dogoditi tek idućeg tjedna. Razlog kašnjenja od nekoliko mjeseci je rješavanje imovinsko-pravnih pitanja na trasi ceste. Projekt je vrijedan oko 150 milijuna kuna, a rok izgradnje ceste prema Marišćini je dvije godine.



  Najveći dobitak iduće sezone bi trebao biti u prometnom rasterećenju Jadranske magistrale između Bakra i Kraljevice, koja bi prije svega služila lokalnom prometu, dok bi tranzitni turistički promet prema Krku i dalje prema Crikvenici išao preko nove dionice Sv. Kuzam – Križišće.