Promotivne aktivnosti u Njemačkoj

Damir Balenović: Nitko neće profitirati ako Nijemci prestanu putovati

Biljana Savić

Bavarci vole Istru iKvarner - Damir Balenović

Bavarci vole Istru iKvarner - Damir Balenović

Oko 3 milijuna Nijemaca birat će druge destinacije. Veliki dio njih ostat će u Njemačkoj, a jedan dodatni veliki dio birat će destinacije sa sličnom ponudom kao Turska ili Tunis, kaže Balenović



Prošle godine u Hrvatskoj je zabilježeno 2.214.698 dolazaka i 16.839.025 noćenja njemačkih gostiju. Taj broj predstavlja povećanje od gotovo 7 posto u odnosu na 2014. godinu. U ukupnoj strukturi, uključujući i domaće goste, Nijemci zauzimaju prvo mjesto po broju noćenja s više od 21 posto. U hrvatskoj statistici gosti se registriraju po državljanstvu, tako da nemamo podatke po saveznim pokrajinama, međutim, prema istraživanju kojeg je HTZ proveo s institutom FUR, dolazimo do podatka da Bavarci čine 26 posto putnika prema Hrvatskoj s njemačkog tržišta, što je iznadprosječno, ako uzmemo u obzir da Bavarci čine 15 posto svih putovanja iz Njemačke. Na drugo mjesto se probila pokrajina Sjeverna Rajna Vestfalija s 20 posto udjela prema Hrvatskoj (ukupni udio njemačkih putovanja je 22 posto) a na trećem mjestu je Baden-Württemberg sa 16 posto.


– Ispostava HTZ-a München i Predstavništvo HTZ-a Njemačka u Frankfurtu svoje aktivnosti koordinira da na najbolji i najracionalniji način provodi promotivne aktivnosti za hrvatski turizam na njemačkom emitivnom tržištu. Najvažniji poslovi odnose se na kontakte i razmjenu informacija između novinara, turoperatora i ostalih subjekata u svrhu promicanja hrvatskog turizma. Osim nastupa na sajmovima i prezentacija tu je vrlo važna suradnja s turoperatorima koji ulažu sredstva u promociju Hrvatske kroz udruženo oglašavanje. Važno je da smo cijelo vrijeme prisutni u njemačkim medijima, a naročito u vrijeme bukinga kako bi pridobili što je više moguće potencijalnih gostiju, kaže nam voditelj ispostave HTZ-a u Münchenu Damir Balenović.


Popularna destinacija


Kako se odvija sezona i što možemo od nje očekivati s aspekta njemačkih gostiju?




– Hrvatska je u Njemačkoj vrlo omiljena i tražena destinacija, a naročito kod Bavaraca. Za to postoji nekoliko razloga: prvo, puno je bliže u odnosu na druge dijelove Njemačke pa je vrlo prihvatljiva kao auto destinacija. Drugo, Bavarska spada u najbogatije njemačke savezne države s vrlo visokim životnim standardom i najnižom stopom nezaposlenosti od 4 posto, kao i Baden-Württemberg. Sa stanovništvom od oko 12,8 milijuna predstavlja vrlo potencijalno turističko tržište. Bavarska je kao turistička destinacija sama ostvarila 34,2 milijuna dolazaka i 88 milijuna noćenja, što je 8 milijuna noćenja više od Hrvatske.


Koje su karakteristike bavarskih gostiju, osim što znamo da se često vežu za destinaciju i domaćine?


– Bavarci su svjetski putnici koji s obzirom na svoj visoki standard traže i određeni standard kad dođu na odmor u Hrvatsku. Traže kvalitetnu uslugu, odnosno fer omjer cijene i kvalitete, u skladu, ali i iznad vlastitih očekivanja. Hrvatska je kod Nijemaca, kao i kod Bavaraca, sve popularnija turistička destinacija pa je među inozemnim destinacijama izbila na visoko 5. mjesto. Zanimljiv je podatak da 77 posto Nijemaca putuje, pa je prošle godine zabilježeno 53,4 milijuna putnika koji su ostvarili 69,1 milijun putovanja. Trenutno su paket aranžmani turoperatora i turističkih agencija najzastupljeniji oblik organiziranja putovanja. Međutim, važnost internetskih portala i individualnog bukinga sve više raste. Prošle je godine udio online bukinga iznosio 36 posto, što ukazuje na stalni porast individualnih dolazaka.


All inclusive usluga


Kako će događaji u Turskoj i na afričkom Mediteranu utjecati na daljnji tijek sezone i buduća turistička kretanja Bavaraca prema Hrvatskoj? Hoćemo li profitirati od sve veće nestabilnosti u Turskoj?


– Tu moramo biti oprezni. Nestabilnost i nesigurnost u nekim mediteranskim zemljama ne idu u prilog razvoju turizma. Ukoliko situacija eskalira, a ljudi ostanu doma zbog straha od putovanja, tada nitko ne profitira. Oko 3 milijuna Nijemaca birat će druge destinacije. Jedan veliki dio njih ostati će u Njemačkoj, a jedan dodatni veliki dio birat će destinacije sa sličnom ponudom kao Turska ili Tunis, odnosno zemlje u koje se putuje u paket aranžmanu i koje nude all inclusive uslugu.



Bavarci ostaju i duže od 10 dana na odmoru, a vole i potrošiti…


– Prvi put od 1980. godine trend skraćivanja putovanja glavnoga godišnjeg odmora kod Nijemaca se preokrenuo. Prosjek od 12,1 dan iz 2014. godine se povećao na 12,6 dana. Razlog tome leži u činjenici da su Nijemci povećali broj odlazaka na daleka putovanja koja imaju znatno dulji prosjek trajanja od ostalih, ali i u tome da će radije uštedjiti na troškovima puta i na smještaju, nego skratiti trajanje svog glavnog godišnjeg odmora. Hrvatska je sve traženija kao obiteljska destinacija, ali i destinacija za mlade, naravno uz tradicionalne njemačke umirovljenike koji nam odlično pune pred i posezonu. Prosječna potrošnja njemačkog gosta u Hrvatskoj iznosi 82 eura dnevno. Veliki potencijal koji trebamo iskoristiti je namamiti Bavarce koji nisu bili u Hrvatskoj na glavnom odmoru da dođu na drugi odmor. Bitno je znati da su Bavarci po prirodi gostoljubivi pa osim urednog smještaja i lijepog okruženja, isto očekuju i od naših turističkih djelatnika.



Hrvatska tu ne ulazi?


– Hrvatska ima drukčiju ponudu i tu neće biti u prvom planu kao zamjena za destinacije koje su u problemima. Međutim, ta cijela situacija dala je dodatni vjetar u leđa hrvatskom imidžu na njemačkom tržištu. Evidentno je da se i njemački mediji kad pišu o turizmu više okreću Hrvatskoj, medijski prostor koji je bio namijenjen Turskoj ispunjavaju Hrvatskom, stoga mi očekujemo nastavak trenda organskog rasta na tržištu, koji je prisutan od 2010. godine i koji će prije svega biti rezultat jačanja imidža Hrvatske kao destinacije na njemačkom tržištu, a manje kao rezultat zamjene za destinacije u problemima.


Iako su veliki putnici, Nijemci uglavnom ljetuju i putuju po svojoj zemlji?


– Trećina Nijemaca putuje unutar Njemačke, gdje je Bavarska među najposjećenijim saveznim pokrajinama, druga trećina ih putuje na Mediteran, a zadnja trećina u ostale zemlje, odnosno u daleke destinacije. Kao što sam ranije napomenuo, u Bavarskoj postoji veliki potencijal, a na nama je da dalje razvijamo turističke proizvode koji će Bavarcima biti privlačni. Moram reći da se dobar dio naših turističkih destinacija dobro razvija, ulaže se u smještajne kapacitete, diže se kvaliteta usluge, no ne smijemo zaboraviti da paralelno s uslugom smještaja moramo razvijati i ostale popratne sadržaje u destinaciji.


Uskoro praznici


Što Bavarci žele, što im je privlačno?


– Bavarski gosti žele ukupni izvorni doživljaj destinacije. Za njihov glavni odmor kod većine je glavni motiv dolaska sunce i more, međutim, za potpuni doživljaj gost želi otkrivati i isprobavati autohtona jela, vina, upoznati se s kulturnom baštinom, a sve je više onih koji traže aktivne oblike odmora gdje se s obilježavanjem biciklističkih i pješačkih staza može puno napraviti. Također postoji veliki interes za nautičkim turizmom. Potencijal leži i u razvoju luksuznog turističkog segmenta u Hrvatskoj s obzirom da u Bavarskoj i Münchenu ima velik broj obitelji visoke platežne moći (BDP per capita 38.429 eura). Taj potencijal treba iskoristiti u daljnjem širenju programa i usluga u Hrvatskoj te jačanju avio-veza sa hrvatskim turističkim destinacijama. Prema informacijama najvećih turoperatora u Bavarskoj realizacija programa za Hrvatsku odvija se dobro, kao i buking za posezonu koji je viši nego prošle godine. S obzirom na tijek sezone i stanje bukinga možemo očekivati još bolji rezultat s bavarskog odnosno njemačkog tržišta.


Koju vrstu smještaja preferiraju Bavarci i Nijemci općenito?


– U Hrvatskoj se prošle godine u privatnom smještaju ostvarilo 40 posto od ukupnih noćenja Nijemaca, u segmentu kampova 37 posto, dok su hoteli imali udio od 23 posto u ukupnim noćenjima Nijemaca.


U koje hrvatske regije najviše dolaze?


– U Istru dolazi 38, na Kvarner 23, a u srednju Dalmaciju – Split 11 posto. Ljetni školski praznici u Bavarskoj traju od 30. srpnja do 12. rujna pa je za očekivati da će Bavarci dobro popuniti naše kapacitete do sredine rujna.