Gradnja drugog profila

DOVRŠETAK IPSILONA Radovi na dionici Pazin – tunel Učka koncem godine

Anđelo Dagostin

Gradnja Ipsilona nastavlja se pred kraj ove godine, a trenutačno se  saniraju vijadukti / Foto A. TOŠIĆ

Gradnja Ipsilona nastavlja se pred kraj ove godine, a trenutačno se saniraju vijadukti / Foto A. TOŠIĆ

Tehnički preduvjeti su realizirani,  a financiranje je osigurano od strane Svjetske banke i nekoliko komercijalnih banaka. Imamo dobru suradnju s ministrom Olegom Butkovićem, čiji tim stvara preduvjete za početak građevinskih radova do kraja godine, kaže generalni direktor Bina-Istre Dario Silić



PULA    Kada će konačno započeti građevinski radovi na dupliranju Istarskog ipsilona koja bi poluotok čvršće prometno povezala s ostatkom države pitanje je koje se, s vremena na vrijeme, unazad nekoliko godina »vrti« u diskursu lokalne politike.


Početak izgradnje autoceste na dionici od Pazina do tunela Učke dosad je višekratno prolongiran. Posljednji su put, na proljeće, iz tvrtke za financiranje, izgradnju i upravljanje Istarskim ipsilonom Bina-Istre najavili da će građevinski strojevi na teren u rujnu. Rujan stigao, a mehanizacije nema, međutim, iz Bina Istre vjeruju da će dovršetak izgradnje istarske autoceste krenuti do kraja godine. Naime, u tijeku su intenzivni razgovori Bina-Istre s Ministarstvom pomorstva, prometa i infrastrukture u vezi pripremnih radnji za početak građevinskih radova.


Otklanjanje prepreka


– Tehnički preduvjeti su realizirani, ishođene su građevinske dozvole, izmještene instalacije te gotovo otkupljeno zemljište, dok je financiranje osigurano od strane Svjetske banke (IFC) i nekoliko komercijalnih banaka. Imamo jako dobru partnersku suradnju s ministrom Olegom Butkovićem koji sa svojim timom financijaša, tehničara i pravnika intenzivno radi na otklanjanju prepreka i preduvjetima za početak građevinskih radova do kraja godine, kaže generalni direktor Bina-Istre Dario Silić.




– Nažalost, financijska kriza zadnjih godina dodatno je utjecala na produžetak rokova u zatvaranju financijske konstrukcije. Uskoro očekujemo odobrenje ugovora od strane Europske komisije nakon čega slijedi početak radova na dionici Pazin – tunel Učka koji je u planu krajem 2017. godine – nastavlja direktor Silić.


Gotovo istovjetni odgovor primili smo iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture u kojem ističu da se i dalje čeka suglasnost Europske komisije na predloženi ugovor o financiranju projekta.


– Napominjemo da aktivnosti tijekom ljeta nisu prestajale te je krajem srpnja u Bruxellesu održan sastanak s Upravom za konkurenciju Europske komisije, kojem su prisustvovali predstavnici ovog ministarstva i Ministarstva financija. Nastavak radova na dionici Pazin – tunel Učka očekuje se započeti do kraja ove kalendarske godine, sukladno vremenu zaprimanja suglasnosti Europske komisije na predloženi ugovor, odnosno, potpis istoga od strane Vlade RH i koncesionara Bina Istra – stoji u odgovoru Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.



– Istra je pretežito autodestinacija te je sigurnost na Ipsilonu, našoj glavnoj prometnici, od izuzetne važnosti. Upravo zbog toga, izgradnja drugog profila Ipsilona jedan je od najznačajnijih infrastrukturnih projekata u Istri, čiji početak očekujemo koncem godine. Osim što će nam puni profil Ipsilona osigurati još veću sigurnost te bolju protočnost prometa, radovi na njegovoj izgradnji otvorit će oko tisuću novih radnih mjesta čime će se pomoći lokalnoj građevinskoj operativi, kao i općenito građevinskom sektoru –  – kaže istarski župan Valter Flego.



Trenutačno u tvrtki Bina-Istra rade na planu održavanja infrastrukture Istarskog ipsilona te nastavljaju sa sanacijom 14 vijadukata na dionici Pazin – tunel Učka s kojom su započeli početkom ove godine. Vijadukti koji se nalaze na tom potezu najstariji su objekti na Istarskom ipsilonu izgrađeni još krajem 70-ih godina. Program radova predviđa potpunu obnovu vijadukata, a dovršetak je planiran unutar sljedeće tri godine. Vrijednost investicije ovih radova iznosi 54 milijuna kuna.


Rekordan promet


U Istri je ove godine ljetovalo više od četiri milijuna turista, a gotovo 90 posto ih je koristilo Istarski ipsilon. Od početka godine zabilježeno je rekordno povećanje prometa od 6 posto u odnosu na prošlu godinu, a do kraja godine je za očekivati da će se promet na Istarskom ipsilonu približiti brojci od 10 milijuna vozila.


– Na Ipsilonu je vikendima prometovalo i do pola milijuna ljudi. Dnevni rekord oboren je u subotu 12. kolovoza kada smo dosegli brojku od 67.000 vozila, što je za 8 posto više od prošlogodišnje špice – kaže direktor Bina-Istre upravljanje i održavanje Christian Santaleza.


Intenzivan promet povećava rizik od nezgoda, ali u Bina-Istri su ponosni što unatoč rekordnom rastu prometa nije bilo većih incidenata.


– Što se tiče dionice u punom profilu autoceste statistika ukazuje na visoke standarde sigurnosti. U posljednje tri godine, punim profilom prošlo je 28 milijuna vozila, a ne bilježimo niti jednu tešku prometnu nezgodu. Ovi pozitivni rezultati stvaraju preduvjete za ulazak u uži krug Europskih upravitelja autocesta certificiranih novom normom ISO 39001 za sigurnost cestovnog prometa – zaključuje direktor Santaleza.