Ministar ne želi komentirati smjene u HŽ Infrastrukturi

DORH-u poslan i nalog o obustavi naplate dugova HŽ Cargu

Gabrijela Galić

Kako su nam iz Ministarstva poručili, sve poteze koje je vukao kada je riječ o tri društva HŽ-a, Hajdaš Dončić je radio u korist društava. Kažu i da saznanja o tužbi i prijavi nemaju, pa ih ne mogu komentirati 

ZAGREB  Dan nakon što je Vlada Skupštini HŽ Infrastrukture predložila smjenu četiri od pet članova Uprave tog poduzeća, Državnom odvjetništvu upućena je nadopuna kaznene prijave Infrastrukture protiv države, odnosno resornog ministarstva. Kako doznajemo kaznena prijava je nadopunjena nalozima koje je Siniša Hajdaš Dončić, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture, u funkciji Skupštine HŽ infrastrukture, uputio Upravi poduzeća 16. i 17. srpnja.  

Dan uoči smjene, Upravi je naloženo da bez odlaganja poduzme sve potrebne radnje radi obustave naplate zadužnica društva HŽ Carga u ukupnom iznosu od 116,4 milijuna kuna dok je drugim dopisom tog dana Uprava HŽ Infrastrukture obavještena da Skupština tog društva odobrava Ivanu Vukoviću, članu Uprave Infrastrukture da samostalno potpiše zahtjev Fini za obustavom naplate zadužnica HŽ Carga. To je odobrenje izdano »radi spriječenosti ostalih članova Uprave«. 



Trenutno jedini preostali član Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Vuković, tvrde u dijelu SDP-a, ostao je na toj funkciji samo zato jer je iskazao lojalnost premijeru Milanoviću u stranci prije nekoliko tjedana. Vuković je kao čelnik ogulinskog i SDP-a Karlovačke županije ujedno i član GO-a stranke, a s obzirom da se unutar SDP-a jako dobro zna tko je na lipanjskoj sjednici kako glasao o isključenju Linića, tvrdi se da je Vuković u sukobu podržao Milanovića.


  Siniša Hajdaš Dončić navodno je premijeru predložio da istovremeno ode svih pet članova Uprave HŽ Infrastrukture, no na kraju je Vuković iz toga izuzet. (T. T.)





  U četvrtak su, pak, i nalog za povlačenjem zadužnica i odobrenje jednom članu uprave da posao obavi samostalno stavljeni van snage, jer će se »pitanja koja su se nastojala regulirati navedenim nalogom i odobrenjem riješiti na drugi način, odnosno drugim odgovarajućim pravnim lijekovima«. U tom se dopisu upućenom Upravi HŽ Inftastrukture ta ista uprava obavještava da će doći do opoziva predsjednika i tri člana uprave HŽ Infrastrukture. To se dogodilo nekoliko sati kasnije na sjednici Vlade s tim da smjenu i imenovanje novog vodstva Infrastrukture treba potvrditi Skupština društva, odnosno resorni ministar prometa. Očekuje se da će on jedinog preostalog člana Uprave HŽ Infrastrukture Vukovića imenovati vršiteljem dužnosti predsjednika Uprave. Tu bi funkciju obnašao do početka rujna kada će Infrastrukturu preuzeti Renata Suša.   U ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture nisu željeli komentirati tužbu, kao i kaznenu prijavu Državnom odvjetništvu koje je nekoliko sati prije smjene pokrenula Uprava HŽ Infrastrukture, pri čemu je kaznena prijava jučer nadopunjena. Kako su nam iz resornog ministarstva poručili, sve poteze koje je vukao kada je riječ o tri društva HŽ-a, Siniša Hajdaš Dončić, radio je u korist društava. Napominju pritom, kako saznanja o tužbi i kaznenoj prijavi nemaju, pa ih niti ne mogu komentirati.   No, povlačeći zahtjev za obustavom naplate zadužnica kao i punomoć danu jednom članu uprave da taj posao obavi, Skupština, odnosno resorni ministar objašnjava zbog čega je te naloge poslao. Nalog i odobrenje su dani jer je Uprava HŽ Infrastrukture podnijela na naplatu zadužnice Carga. »Razmatrajući nastalu situaciju istovremeno iz perspektive funkcije Skupštine Infrastrukture i skupštine Carga proizlazi da je gospodarski opravdano obustaviti naplatu navedenih zadužnica« i to zbog interesa oba poduzeća.  

Objašnjava se kako bi Cargo naplatom samo dijela iznosa naznačenog na zadužnicama »bio doveden u stanje pokretanja stečaja«, čime bi se ugrozio postupak restrukturiranja »koji se za sada provodi uglavnom prema planiranoj dinamici i daje prve pozitivne rezultate«. Navodi se i kako je dugoročno gledano u interesu Infrastrukture da Cargo opstane jer se tako stvaraju preduvjeti za potpunu naplatu njegovih obaveza, a opstanak Carga je i u interesu države. Navodi se i kako su Infrastruktura i Cargo dogovorili obročnu otplatu obaveza Carga »što će se regulirati međusobnim sporazumom u nekoliko narednih dana«.