Godina prekretnica

Crikvenica u lovu na Split i Dubrovnik: Počinju pripreme za obaranje lanjskih turističkih rekorda

Alenka Juričić Bukarica

Crikvenica je nakon Splita i Dubrovnika, koji u obiteljskom smještaju broje 1,6 milijuna noćenja, treća destinacija u Hrvatskoj po ostvarenju prometa u obiteljskom smještaju s okruglih milijun noćenja kod iznajmljivača



RIJEKA – U Hrvatskoj je u 2019. godini ostvareno 20,7 milijuna dolazaka, odnosno 5 posto više, i 108,6 milijuna noćenja ili 2 posto više nego godinu ranije. Podaci su to koje su u Zagrebu objavili ministar turizma Gari Cappelli i direktor Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Kristjan Staničić, analizirajući prošlu i najavljujući aktualnu turističku godinu.


Naime, prema podacima iz sustava e-visitor, Njemačka je i dalje prvo hrvatsko emitivno tržište s kojeg je ostvareno oko 21,2 milijuna noćenja što je rezultat koji je ostvaren i 2018. Na drugom je mjestu slovensko tržište s kojeg je ostvareno oko 10,5 milijuna noćenja, s time da je ostvaren rast od 3,5 posto. Kao i Njemačka, i Austrija je ostala na brojkama iz 2018., a riječ je o 7,7 milijuna noćenja, dok je s četvrtog najznačajnijeg tržišta, poljskog, zabilježen pad od oko 3 posto.


Italija, koja je godinama bila četvrto najjače tržište, lani je bila peta. Iz Italije je stiglo oko 1,2 milijuna turista, a ostvareno oko 5,5, milijuna noćenja što predstavlja rast od gotovo tri posto. Zanimljivo je kako je poljskih turista lani u Hrvatsku stiglo oko 150 tisuća manje nego Talijana, a ostvarili su pola milijuna noćenja više što znači da Talijani dolaze češće i na kraće odmore.


Skandinavci podbacili




Lani je došlo manje Čeha i Skandinavaca, pa je primjerice Švedska za 10, a Norveška za 8 posto u padu. U padu je i nizozemsko tržište i to za 5 posto. Ostala najjača tržišta su na lanjskim brojkama ili rastu, a veliki rast se bilježi i s dalekih tržišta poput kineskog, iako se ne radi o velikim brojkama kakve se ostvaruju na europskim tržištima.


– Iza nas je još jedna rekordna turistička godina po broju turističkih dolazaka i noćenja, ali što je još važnije, bilježimo porast turističkih prihoda i povećanu potrošnju turista. Prema preliminarnim rezultatima istraživanja TOMAS Hrvatska 2019. prosječna dnevna potrošnja turista porasla je za 20 posto u odnosu na 2017. te iznosi 97 eura po danu. Odraz je to kontinuiranog povećanja kvalitete turističke ponude, ulaganja u smještajne kapacitete i nove motive dolaska turista. Ova godina svojevrsna je prekretnica u smislu početka primjene novih turističkih zakona i završetka aktualne Strategije razvoja turizma te početka izrade nove Strategije koja će imati uporište u održivom i odgovornom turizmu temeljenom na kvaliteti i većoj dodanoj vrijednosti uz stavljanje fokusa na povezivanje turizma s popratnim djelatnostima kroz različite selektivne oblike turizma, kazao je Cappelli.


Rast Malog Lošinja


Najviše noćenja očekivano je ostvareno u obiteljskom smještaju, gotovo 40 milijuna, dok je u hotelima ostvareno 25,8 milijuna, a u kampovima 18,8 milijuna noćenja. Zanimljivo je da je iza Splita i Dubrovnika, koji u obiteljskom smještaju broje 1,6 milijuna noćenja, Crikvenica treća destinacija u Hrvatskoj po ostvarenju prometa u obiteljskom smještaju s okruglih milijun noćenja kod iznajmljivača. A najjače kvarnerske destinacije po broju noćenja su Mali Lošinj i Crikvenica. Najviše noćenja ostvaruje Dubrovnik, a slijede Rovinj, Poreč, Split, Medulin, Umag, Zagreb, Vir i ove dvije kvarnerske destinacije.


Za ovu turističku godinu HTZ će imati četiri velike promotivne kampanje koje će za cilj imati daljnje jačanje nacionalnog turističkog brenda, ali i promociju turističke ponude u razdobljima pred i posezone. Fokus će biti i na promociji posebnih proizvoda kao što su nautički i poslovni turizam, advent, kao i promociju turizma na domaćem tržištu Tjedan odmora vrijedan.


Foto: D. KOVAČEVIĆ


Foto: D. KOVAČEVIĆ



Hrvatski turizam će se tijekom ove godine promovirati i kroz suradnju s internetskom kompanijom Google, kao i kroz suradnju s travel platformama kao što su Expedia, Lonely Planet i Trip Advisor te medijima National Geographic, eDreams, Skyscanner. Među ključnim projektima su i Hrvatski digitalni turizam te izrada novog Strateškog marketinškog plana hrvatskog turizma.


Važni svjetski događaji


Hrvatsku turističku ponudu predstavit će se na više od 40 svjetskih sajmova, kao i na više od 100 posebnih prezentacija i radionica na ključnim tržištima. Za dodatnu promociju Hrvatske iskoristit će se i velika događanja; Europsko nogometno prvenstvo, Olimpijske igre u Tokiju, rekao je Staničić zaključivši da će HTZ dosta raditi i na projektu Europska prijestolnica kulture Rijeka 2020 te za Expo Dubai krajem ove godine.