Lijepe brojke

Uskršnji vikend donio nadu i najavio dobru sezonu: Izazovna turistička godina na Kvarneru počela je s – plusevima

Marina Kirigin

Foto Marin Aničić

Foto Marin Aničić

Četiri blagdanska dana od Velikog petka do Uskrsnog ponedjeljka, boravilo je u kvarnerskim destinacijama 25.000 gostiju koji su ostvarili 95.000 noćenja što je za velikih 90 posto više u odnosu na prošlogodišnji Uskrs. Najviše gostiju bilo je na Krku, a slijede Liburnija i otok Lošinj



Kasni Uskrs i izuzetno dobre vremenske prilike uspješno su otvorili turističku sezonu na Kvarneru. Gosti su pristizali uglavnom s tradicionalnih tržišta i u destinaciji boravili tri dana pa su tako sve jače turističke destinacije za ove uskršnje blagdane, u usporedbi s lanjskima koji su padali na samom početku travnja, upisali značajne turističke »pluseve«.


Na Kvarneru je tijekom uskrsnih blagdana, točnije četiri blagdanska dana od Velikog petka do Uskrsnog ponedjeljka, boravilo 25.000 gostiju koji su ostvarili 95.000 noćenja što je za velikih 90 posto više u odnosu na prošlogodišnji Uskrs, koji je lani padao u razdoblju od 31. ožujka do 2. travnja. Da je tijekom Uskrsa ove godine na Kvarneru boravio rekordan broj gostiju, dokazuju nam i usporedbe s 2017. ili 2016. godinom.


Tako je ove godine ostvareno 30 posto više noćenja u odnosu na 2017. godinu, kada su uskrsni blagdani bili u istom periodu mjeseca travnja i čak nevjerojatnih 130 posto više u odnosu na 2016. godinu, kada su uskrsni blagdani padali krajem mjeseca ožujka, ističu u TZ-u Kvarnera.


Dobra strategija




U više od 100 otvorenih hotela i čak 25 kampova, te velikog broja kuća za odmor i apartmana, boravili su gosti iz Njemačke, Hrvatske, Austrije, Italije i Slovenije. Pritom njemački gosti su ostvarili 25 posto od ukupnog broja noćenja, dok su domaći gosti i gosti iz Austrije ostvarili po 14 posto od ukupnog broja noćenja, a gosti iz Italije 11 posto. Najviše noćenja ostvareno je na otoku Krku (31.000), zatim Opatijskoj rivijeri (22.000), na otoku Lošinju (15.000), Crikveničko-vinodolskoj rivijeri (9.200), Rijeci i okolici (5.700), na otoku Cresu (5.200), na otoku Rabu (5.100) te u Gorskom kotaru (700).


U hotelima, kojih je najviše bilo otvoreno na Opatijskoj rivijeri, ostvarena je gotovo polovina noćenja, njih 46.000, dok je u kampovima, najvećim dijelom onima na kvarnerskim otocima, noćilo 21.200 gostiju. Gotovo isti broj noćenja, 21.000, ostvaren je i u obiteljskom smještaju, odnosno u kućama za odmor, apartmanima ili sobama.


– Iz godine u godinu Turističkoj zajednici Kvarnera, zajedno sa sustavom turističkih zajednica i našim turističkim gospodarstvom, glavni fokus je stvaranje motiva dolazaka gostiju na Kvarneru u vrijeme pred i posezone. U zadnjih osam godina, ako gledamo samo razdoblja predsezone, govorimo o skoku od čak 90 poso, dok smo u ukupnom broju noćenja za isti period ostvarili porast od 50 posto.


Ovaj izraženi trend porasta broja gostiju, kako stranih tako i domaćih, pokazuje nam da imamo dobro postavljenu Strategiju razvoja na kojoj se temelje naše aktivnosti i programi s naglaskom na popunjavanje razdoblja van glavne ljetne turističke sezone. Nastupi na ovogodišnjim sajmovima i prezentacijama na našim najjačim tržištima – Njemačkoj, Austriji, Italiji i Sloveniji – dali su nam dobar uvid u početak ove turističke godine i što turistički djelatnici na Kvarneru mogu očekivati.


Iako će turistička 2019. godina biti izazovna mnogim destinacijama, najave naših partnera potvrđuju kako interes gostiju, posebice iz Njemačke, za Kvarnerom neće jenjavati – kazala je Irena Peršić Živadinov, direktorica TZ-a Kvarnera navodeći kako je u dosadašnjem dijelu godine Kvarner u plusu od 10 posto u odnosu na isto razdoblje lani.


Puno sadržaja


Uskrs na Lošinju provelo je čak 4.376 gostiju, odnosno 95 posto više u odnosu na prethodnu godinu. U skladu s najavama za uskrsni vikend na Lošinju, od 18. do 21. travnja, zabilježeno je 14.905 noćenja, odnosno povećanje noćenja od 92 posto. Najveći broj gostiju bili su domaći gosti (26,5 posto) kojih je bilo 68 posto više u odnosu na lani, dok su strani gosti (73,5 posto) ostvarili 103 posto više noćenja. Najveći broj stranih gostiju stiglo je s njemačkog tržišta (20 posto), zatim austrijskog (12,1 posto) te talijanskog (9,3 posto), a slijede gosti iz Izraela (8,8 posto), Slovenije (7,4 posto), Francuske (5,5 posto), Sjedinjenih Američkih Država (2,5 posto) te 7,9 posto iz »ostalih zemalja«.



Produljeni uskrsni vikend i u NP-u Plitvička jezera bio je u znaku novih rekorda. Tako je samo tijekom ovoga vikenda prodano gotovo 50 tisuća ulaznica! Uprava parka ipak je vrlo zadovoljna ovim brojkama, tim prije što su svi posjetitelji na vrijeme rezervirali svoje ulaznice e-mailom. Posebno važnim ističu podatak po kojem svaki posjetitelj u prijavi definira dan, sat i broj ulaza na koji želi ući u park. Tako se raspoređuju i zaposlenici koji rade na prijemu posjetitelja i nije bilo ranijih »šokova« i nepripremljenosti na turističke udare.


U funkciji je bila i kompletna flota električnih brodova od osam plovila koji su prevozili posjetitelje na jezeru Kozjak. Osim iz svih država Europske unije, ovoga vikenda bio je vrlo zamjetan povećani priliv gostiju iz država Dalekog istoka. (M. S.)



– Povećanje od 95 posto dobar je početak nadamo se još jedne uspješne turističke godine. Nakon aktivnog početka, nastavljamo u znaku sporta i tradicije, pa tako posjetitelje i stanovnike očekuje uzbudljivo ljeto na Lošinju – komentirao je ove pokazatelje direktor Turističke zajednice grada Malog Lošinja Dalibor Cvitković.


Opatijska rivijera na listi kvarnerskih destinacija bila je ispred Lošinja. Samo Opatiju tijekom uskrsnih blagdana posjetilo je 5.400 gostiju koji su ostvarili gotovo 15.800 noćenja što je 7,4 posto više u odnosu na uskrsne blagdane 2018. godine. Najviše noćenja u 32 opatijska hotela i privatnom smještaju ostvarili su gosti iz Austrije i Njemačke, a slijede domaći gosti, gosti iz Italije te Mađarske.


– Mnogobrojni turistički sadržaji, bogata gastronomska ponuda, kulturna i zabavna događanja napunili su ulice i terase Opatije brojnim domaćim i stranim gostima i posjetiteljima kao odličan nagovještaj glavne turističke sezone, istaknuli su u TZ-u grada Opatije.


Zadovoljni su i ostalim liburnijskim turističkim destinacijama. Prema statističkim podacima iz sustava eVisitor na području Turističke zajednice Općine Lovran uskrsni vikend provelo je 966 posjetitelja koji su ostvarili 3.529 noćenja, odnosno 45 posto više nego prošle godine u vrijeme Uskrsa. Glavnina turističkog prometa (76 posto) ostvarena je u hotelima koji su imali 2.692 noćenja, dok su objekti u domaćinstvu ostvarili 444 noćenja što je udio od 13 posto u ostvarenim noćenjima. Najviše noćenja ostvarili su turisti iz Njemačke (888) i Austrije (786), slijede gosti iz Hrvatske (381), Mađarske (253) i Italije (244).


Liburnija zadovoljna


– Rezultatima smo zadovoljni, a pogotovo rastom noćenja u hotelima i objektima u domaćinstvu. Valja naglasiti da u tekućoj godini Uskrs obilježavamo tri tjedna kasnije nego lani, stoga osjetan rast broja dolazaka i noćenja očekujemo u travnju u odnosu na 2018. godinu – kazala je Luiza Sandalj, direktorica TZ-a Općine Lovran. Direktorica turističkog ureda Mošćenička Draga Nensi Dretvić kaže kako zbog lijepog vremena i Uskrsa koji je ove godine bio kasnije nego prošle godine, njihov ured zabilježio odlične podatke na otvaranju turističke sezone.


U Mošćeničkoj Dragi tako je ovog produljenog vikenda ostvareno 2.280 noćenja odnosno 720 dolazaka stranih i domaćih turista i to najviše iz Italije, Austrije, Njemačke, Hrvatske i Slovenije. U usporedbi s uskrsnim blagdanima lani, kada su oni padali od 30. ožujka do 2. travnja, zabilježeno je znatno povećanje prometa. U odnosu na to razdoblje ostvareno je 68 posto više noćenja i 40 posto više dolazaka.


– Kumulativno u dosadašnjem dijelu godine Mošćenička Draga bilježi manje noćenja u odnosu na lani u istom periodu. Razlog tome je činjenica da su lani, zbog ranog Uskrsa, hoteli prije otvorili svoja vrata. Ove godine, međutim, radio je hotel Marina, dok je hotel Mediteran još u fazi obnove. Njegovo otvaranje trebalo bi se dogoditi krajem svibnja. U svakom slučaju zadovoljni smo turističkim rezultatima ostvarenim ovog Uskrsa. Mošćenička Draga bila je puna turista i posjetitelja. Vesele nas ulaganja koja se privode kraju, kako ono u hotel Mediteran i draški trg, tako i u nekoliko ugostiteljskih objekata koji će turističku sezonu dočekati u novom ruhu – rekla je Dretvić.


Na području TZO-a Matulji za vrijeme blagdana ostvareno je 720 noćenja i 101 dolazak turista što je 79 posto više noćenja i 38 posto više dolazaka u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Prema riječima direktorice matuljskog turističkog ureda Marijane Kalčić, turisti su uživali u lijepom vremenu i druženju s domaćinima u privatnom smještaju, koristili su outdoor ponudu Matulja, a neki čak i otvorili sezonu kupanja.