Priprema sezone

Turističke investicije iduće godine premašit će milijardu kuna – najviše u PGŽ-u

Andrea Bralić

Photo: Marko Lukunic/PIXSELL

Photo: Marko Lukunic/PIXSELL

Primorsko-goranska županija ima  najveći  iznos ukupnih investicija. Slijede Splitsko-dalmatinska sa 197 milijuna eura i Istra sa 175 milijuna, dok će se u kontinentalnim županijama, uključujući grad Zagreb, uložiti 355 milijuna eura



RIJEKA U idućoj godini u hrvatskom turizmu uložit će se oko milijardu i 50 milijuna eura, dok su investicije u 2018. iznosile 940 milijuna eura. Pritom će tvrtke investirati oko 626 milijuna eura u svoje turističke projekte, dok će javni sektor, odnosno županije i gradovi te općine s njihovog područja investirati 425 milijuna eura.


Hilton u Zagrebu


Najavljene investicije u privatnom sektoru uključuju ulaganja u hotele, kampove, nautiku i ostale vrste smještajnih objekata, sadržaje i atrakcije. Prema podacima o investicijama iz ankete Ministarstva turizma, najveći broj investicija, odnosno najveći iznos ukupnih investicija planiran je u Primorsko-goranskoj županiji s ukupno 203 milijuna eura investicija, Splitsko-dalmatinskoj sa 197 milijuna eura investicija te Istri sa 175 milijuna eura investicija, dok će se u kontinentalnim županijama, uključujući grad Zagreb, uložiti 355 milijuna eura.


Ove podatke javio je jučer ministar turizma Gari Cappelli na otvorenju hotela Canopy by Hiltonu u Zagrebu. Riječ je o investiciji Zagreb City hotels d.o.o. vrijednoj osam milijuna eura, a riječ je o prvom otvorenom Canopy by Hilton hotelu u Europi. Nakon Zagreba, hoteli ovog brenda otvorit će se u Londonu, Madridu i Parizu. Odlike brenda su njegovanje lokalne kulture te su stoga za Canopy Zagreb angažirani domaći dizajneri – Studio Franić i Šekoranja kao i hrvatski proizvođači namještaja. U hotelu se mogu naći motivi hrvatske šahovnice, šestinske nošnje, Kožarićevog prizemljenog sunca, hrvatske znanosti i umjetnosti, ali i zagrebačka tradicijska jela prezentirana na suvremen način u restoranu ReUnion.




– Hrvatska kao turistička destinacija svake godine ostvaruje sve bolje turističke rezultate, a ono što nas posebno veseli što se uz rast prihoda bilježimo i kontinuirane trendove rasta investicija. Ova investicija sa svjetskim poznatim brendom sasvim sigurno će pridonijeti još boljem pozicioniranju Zagreba, ali i čitave Hrvatske kao destinacije s kvalitetnom ponudom, istaknuo je ministar Cappelli.


Ministar je najavio i investicije za sljedeću godinu.


– Prepoznati smo kao jedna od najperspektivnijih zemalja za ulaganja u turizam što najbolje potvrđuju pozitivni trendovi u investicijama tijekom posljednjih nekoliko godina. Samo u posljednje dvije godine imamo rast investicija od 40 posto, a za sljedeću godinu najavljeno je milijardu i 50 milijuna eura investicija u turizmu, kazao je Cappelli.


Podaci eVisitora


Prema podacima iz sustava eVisitor u siječnju 2018. bilo je registrirano ukupno 1.126 hotela s ukupnim kapacitetima 169.000 kreveta, dok je početkom studenoga bilo registrirano 1.168 hotela s ukupnim brojem kreveta 172.000. Dakle, raste broj hotelskih turističkih postelja što je i cilj koji proizlazi iz strategije razvoja našeg turizma. Kada je riječ o kampovima, u siječnju je bilo registrirano 467 kampova, dok je početkom studenoga registrirano 496 kampova. Raste i broj hostela u istom razdoblju od 324 s 16.000 kreveta u siječnju do 350 hostela s 18.000 kreveta u ovom trenutku. Od 105.000 registriranih objekata u komercijalnom smještaju s milijun i 81 tisućom kreveta sada je registrirano čak 117.000 objekata s milijun i 154 tisuća kreveta u komercijalnom smještaju.