SAJAM EKO-HRANE: Hrvatska troši 23 eura za ekološke proizvode po stanovniku

Hina

snimio Marko Gracin

snimio Marko Gracin

"U odnosu na zajedničko jedinstveno tržište EU, Hrvatska je mala poljoprivredna zemlja i treba se okrenuti proizvodnji proizvoda s većom dodanom vrijednošću i udruživanju", kazao je potpredsjednik HGK Ivan Škorić na otvorenju sajma.



ZAGREB – Hrvatska troši 23 eura za ekološke proizvode po stanovniku, dok je prosjek EU 47 eura, a kako EU i svjetsko tržište ekoloških proizvoda i dalje rastu, znači da i hrvatski proizvođači imaju šanse za rast, ističu iz Hrvatske gospodarske komore (HGK) u priopćenju o otvaranju sajma BioFach u njemačkom Nurmbergu.


BioFach je vodeći svjetski sajam ekoloških proizvoda, na kojemu se od 14. do 17. veljače predstavlja više od 3.000 izlagača iz 90-ak zemalja.


HGK već desetu godinu zaredom organizira zajednički nastup hrvatskih tvrtki na sajmu i pritom sufinancira 50 posto troškova izlagačima (najam prostora i uređenje štanda, špedicija). Ove se godine na sajmu tako predstavlja 11 hrvatskih ekoloških proizvođača hrane i gnojiva – Annapurna, Aronia Live, Bobica, Ecogos, Ekopatent plus, Exploria, Hermes International, Jan Spider, OPG Veselić, Stella mediterranea, Vegetariana.




Procjenjuje se da će hrvatske proizvode vidjeti više od 50 tisuća specijaliziranih kupaca iz čitavog svijeta, navodi se u priopćenju HGK.


“U odnosu na zajedničko jedinstveno tržište EU, Hrvatska je mala poljoprivredna zemlja i treba se okrenuti proizvodnji proizvoda s većom dodanom vrijednošću i udruživanju”, kazao je potpredsjednik HGK Ivan Škorić na otvorenju sajma.


On vidi veliki prostor za domaće ekološke proizvođače, koji trebaju prije svega namiriti rastuće domaće tržište, uključujući turističku potrošnju.


“Velika prilika je i u izvozu, a kad spojimo kvalitetu ekoloških proizvoda te lokalne i tradicijske značajke domaćih proizvoda, uspjeh ne bi trebao izostati”, smatra Škorić.


Kazao je i kako su rastući broj proizvođača i površina u ekološkoj proizvodnji u Hrvatskoj ohrabrujući – više od 6 posto površina u sustavu je ekološke proizvodnje, što Hrvatsku svrstava u EU prosjek.


Vrijednost EU tržišta ekoloških proizvoda procjenjuje se na 24 milijarde eura, a globalno tržište na 75 milijardi eura, navode iz HGK.


Ističu i kako je više od 3.500 domaćih subjekata u ekološkoj proizvodnji i preradi dio EU ekološke zajednice koju čini više od 350 tisuća ekoloških proizvođača koji opskrbljuju EU tržište od 500 milijuna potrošača.


“Što se Hrvatske tiče, procjene govore o oko 100 milijuna eura godišnje vrijednosti maloprodaje ekoloških proizvoda, što predstavlja nešto više od 2 posto vrijednosti ukupne maloprodaje prehrambenih proizvoda. Nažalost, većina ekoloških proizvoda na našem tržištu dolazi iz uvoza”, ističe Škorić.


Iz HGK u priopćenju prenose kako hrvatski izlagači sajam BioFach vide kao priliku za predstavljanje svojih proizvoda te sklapanje novih partnerstva s distributerima i proizvođačima iz ostalih zemalja EU.


“Vjerujemo da će nam sajam otvoriti nove poslovne mogućnosti te da ćemo unaprijediti naše znanje i iskustvo u proizvodnji i prezentaciji naših proizvoda”, kaže vlasnik tvrtke Stella mediteranea Andrija Polić.


Polić i Marica Jug, iz proizvođačke organizacije Eco gospodarstva Slavonije, ističu kako uz pomoć HGK u organizaciji, troškovima štanda i dostave proizvoda i naši proizvođači imaju priliku predstaviti najbolje ekološke proizvode koje Hrvatska nudi.


“Većina ekoloških proizvodnji u Hrvatskoj je usitnjena i samo uz ovakvu potporu ima priliku sudjelovati na sajmu koji je jedan od najvećih u svijetu u ekološkom sektoru proizvodnje hrane, kozmetike, a posljednjih nekoliko godina tu se predstavljaju i ekološki proizvođači odjeće i obuće”, ističe Marica Jug.