Strateški projekt

Plin iz omišaljskog LNG-a na tržištu već krajem 2019., na ljeto natječaj za kupnju broda

Srđan Brajčić

Ovog bismo ljeta raspisali tendere za kupnju broda, te za izgradnju priveza i priključka za plin na Krku. Na osnovu tih tendera, znat ćemo koja je konačna cijena ovog projekta – pojasnio je direktor kompanije LNG Hrvatska Goran Frančić



OPATIJA U Opatiji je započeo 32. međunarodni znanstveno-stručni susret stručnjaka za plin koji okuplja 600 sudionika, od čega 150 iz inozemstva.


Na plinarskoj konferenciji održava se nekoliko okruglih stolova i panel diskusija o ovom važnom energentu, kao i o tehnologijama koje se danas koriste.


Prilikom otvorenja skupa, na kojem su govorili predstavnici kompanija koje se bave plinom, valja izdvojiti ohrabrujuću poruku direktora kompanije LNG Hrvatska Gorana Frančića koji je najavio mogućnost da plin iz plutajućeg terminala kod Omišlja bude na tržištu već koncem 2019. godine.




No, upozorio je Frančić, puno je još posla, a trenutačno se odvijaju procesi dobivanja potrebnih dozvola.


– Prije svega, potrebno je izraditi novu tehničku dokumentaciju koja podrazumijeva idejni projekt za plutajući terminal za dobivanje lokacijske dozvole. Nakon toga očekuje nas izrada glavnog projekta kako bismo ishodovali građevinsku dozvolu.


U isto vrijeme pokrenuli smo izradu nove Studije utjecaja na okoliš, s obzirom na to da smo promijenili tehnologiju LNG-a – kazao je Frančić koji vjeruje u to da će potrebne dozvole biti dobivene do konca godine. U tom smislu suradnja LNG Hrvatske, njegovih partnera i resornih ministarstava bit će posebno važna.


– Također za budućnost hrvatskog LNG-a važne su sve one komercijalne aktivnosti. Prvenstveno se to odnosi na »open season« koji je u međuvremenu postao obvezujući.


Naime, za LNG je važno znati koja će biti krajnja cijena njegovog plina. Jer, cijena plina na tržištu, to jest koliko će plin koštati njegovog krajnjeg korisnika, daje odgovor na pitanje koliko će LNG biti konkurentan – kazao je Goran Frančić napomenuvši da ako se pokaže da će cijena plina iz tog izvora biti konkurentna ide se u potpisivanje ugovora za izgradnju LNG terminala na Krku, to jest za kupnju posebnog broda za ukapljeni plin.


– Dakle, ovog bismo ljeta raspisali tendere za kupnju broda, te za izgradnju priveza i priključka za plin na Krku. Na osnovu tih tendera, znat ćemo koja je konačna cijena ovog projekta – pojasnio je Frančić najavivši da bi se potpisivanje investicijskog ugovora o izgradnji LNG-a moglo dogoditi u prvom kvartalu 2018. godine.


No, za cijeli ovaj ciklus, istaknuo je Frančić, od presudnog značenja bit će reakcija tržišta na ponudu LNG-a s Krka. U tome je važnu ulogu odigrala i Europska unija koja je donijela odluku o tome da će sa 102 milijuna eura financirati ovaj projekt. Međutim, taj novac je namjenski, to jest odnosi se na kupnju broda za ukapljeni plin.


– No, kupnja ili izgradnja broda su procesi koji još uvijek nisu definirani. Naime, radi se o jedinstvenoj praksi, s obzirom na činjenicu da se za ovakve projekte brod uzimao u dugogodišnji lizing od specijaliziranih kuća koje se bave ovim poslom. Dakle, ovo je prvi puta da se brod kupuje za što nam je Europa dala novac – pojasnio je Goran Frančić.