Reakcija

Ribari zaustavili naum Ministarstva: “Zabrana izlova plave ribe značila bi potop ribarstva na Kvarneru'”

Marinko Glavan

Zabrana bi obuhvaćala gotovo cijeli akvatorij Kvarnera / Snimio Damir Škomrlj

Zabrana bi obuhvaćala gotovo cijeli akvatorij Kvarnera / Snimio Damir Škomrlj

Prema dogovoru, zabranom ipak neće biti obuhvaćeno čitavo područje Kvarnera, Riječkog zaljeva i Velebitskog kanala, potvrdio je Ive Bočina



Predstavnici ribara s područja Primorsko-goranske županije na jučerašnjem su sastanku s načelnikom Uprave za ribarstvo Ministarstva poljoprivrede Antom Mišurom uspjeli dogovoriti izmjene prijedloga o potpunoj zabrani izlova plave ribe na području Kvarnera i Velebitskog kanala, potvrdio je Ive Bočina, jedan od sudionika sastanka, inače suvlasnik tvrtke Ugor, s najvećom flotom brodova za izlov plave ribe na riječkom području.


Novi prijedlog


Ribari su put Zagreba krenuli zbog po njih katastrofalnog prijedloga Uprave za ribarstvo, prema kojemu bi od 1. lipnja pa sve do kraja ove godine bio potpuno zabranjen izlov plave ribe na čitavom području Kvarnera i velebitskog kanala, uz izuzetak jedino vanjske strane otoka Cresa, što bi lokalne ribare praktički onemogućilo rade dulje od pola godine, ili bi mogli loviti na udaljenijim područjima, što bi im znatno povećalo troškove goriva.



– Ako prođe prijedlog potpune zabrane, sinu mogu samo reći da uzme matrikulu i ode ploviti, iako on želi nastaviti obiteljsku tradiciju i baviti se izlovom plave ribe, komentirao je prijedlog Dušan Žužić, ribar iz Krka, vlasnik broda Neverin.




– Takva odluka natjerala bi me da brod vežem na pola godine, jer u tom slučaju praktički nemamo gdje raditi. Komentar iz Uprave za ribarstvo je da odemo na otvoreno, međutim, velik dio naših brodova nije građen za otovoreno more, a i riba je na otvorenom ili u kanalima ovisno o »štajonima«. Ovakvim prijedlogom izravno smo ugroženi moja obitelj i ja, ali i obitelji desetorice zaposlenih ribara i dvojice vozača, a indirektno i niz drugih s kojima na ovaj ili onaj način surađujemo. Ako prođe takva odluka, razmišljam čak i o tome da brod dam u scrapping, kaže Žužić, dodajući kako bi mu ribolov na otvorenom moru dramatično povećao troškove poslovanja



– S gospodinom Mišurom dogovorili smo da se izradi novi prijedlog koji bi trebao svjetlo dana ugledati sredinom idućeg mjeseca. Prema dogovoru, zabranom ipak neće biti obuhvaćeno čitavo područje Kvarnera, Riječkog zaljeva i Velebitskog kanala, te vjerujemo da ćemo biti zadovoljni i mi i Uprava za ribarstvo u nastojanju da se zaštiti riblji fond. Prijedlog kakav je bio upućen, a koji bi obuhvaćao praktički cijeli akvatorij, za ribare je neprihvatljiv – rekao je Bočina.


Na prijedlog o zabrani izlova plave ribe reagirao je i Primorsko-goranski savez (PGS), koji je od ministra poljoprivrede Davora Romića zatražio hitan sastanak s predstavnicima ribara te s njima raspravi kakvu će odluku donijeti.


– S Europskom unijom dogovoreno je da će 31 posto unutarnjih morskih voda i kanala biti pod drugačijim režimom ribolova nego do sad, ali to ne znači i potpunu zabranu. Problem je u tome što je od tih 31 posto, prema prijedlogu Uprave za ribarstvo, čak dvadeset posto na Kvarneru, što praktički znači zabranu ribolova, dok se na južnim dijelovima Jadrana zabrana odnosi tek na manja područja. Smatramo da je riječ o diskriminaciji Primorsko-goranske županije i naših ribara, što je posljedica djelovanja snažnog dalmatinskog lobija u ministarstvu i Upravi za ribarstvo, koji je iznjedrio ovakvo rješenje sebi u korist, a na štetu Primorsko-goranske županije, kazao je Darijo Vasilić.


Pošteniji raspored


Na naš upit je li upoznat s jučerašnjim sastankom ribara s Mišurom, odgovorio je kako pozdravlja svaki prijedlog koji neće drastično ići na štetu kvarnerskih ribara, ali i da očekuje poziv ministra Romića na sastanak kako bi raspravljali o prijedlogu da se predviđenih 31 posto unutarnjih voda rasporedi duž čitave obale, a ne samo na jednom njezinom dijelu.



Samo u Gradu Krku u zadnjih desetak godina flota »plivaričara« smanjena je s 12 brodova na pet, upozorio je Vasilić, dodavši kako je slična situacija na području cijele županije. Za svaki brod pri tom je izravno vezano najmanje osam radnih mjesta, uz niz drugih djelatnosti – remonta, registra brodova, proizvođača mreža, održavanja, vozača kamiona i ostalih.



– Naš je prijedlog da sjeverni dio Kvarnera, od linije Trstenik – Lun pa na sjever, bude izuzet od zabrane. Reagiramo na vrijeme i nadamo se razumnoj odluci ministra. Očekujemo cjelovito rješenje, a ne samo odgode donošenja odluke – rekao je Vasilić.