Morska fešta

Promocija posebnog priloga Novog lista: »Morem« prema pokretanju nove brodarske kompanije

Marinko Glavan

Foto Roni BRMALJ

Foto Roni BRMALJ

Promocija posebnog priloga Novog lista »More« u  restoranu »Bunker« prisustvovali su brojni uzvanici iz raznih područja pomorske privrede, znanosti, ali i političkog i društvenog života, a tom prigodom je istaknuto da Rijeka ima i tradiciju i ljude sa znanjem i iskustvom te da je došlo vrijeme da se to okruni pokretanjem brodarske kompanije



U pravom morskom okruženju, u jeku 17. riječke regate Fiumanka, održana je promocija posebnog priloga Novog lista »More«, posvećenog svima koji s morem, od mora i za more žive. Morskoj fešti održanoj u popularnom restoranu »Bunker« prisustvovali su brojni uzvanici iz raznih područja pomorske privrede, znanosti, ali i političkog i društvenog života.


Foto R. Brmalj


Foto R. Brmalj



Prilog »More«, istaknuo je u pozdravnoj riječi glavni urednik Novog lista Nenad Hlača, osim što promovira pomorske teme, pokazuje i dugogodišnju povezanost Novog lista s morem i ljudima koji se morem bave.



Nautičari pozdravili »More«


Izlaženje priloga »More« pozdravio je i Davor Perović, pokretač te alfa i omega Fiumanke, kazavši kako riječka regata i prilog Novog lista rade na istom cilju.– Fiumanka se sa svojim 17. izdanjem približava punoljetnosti, a vjerujem da će do punoljetnosti doći i »More«. Od samih početaka cilj nam je bio približiti grad moru, okrenuti Rijeku i Riječane prema moru, da tako živimo kroz cijelu godinu, a ne samo za vrijeme trajanja Fiumanke. Zato je dobrodošao i ovaj projekt Novog lista koji će zasigurno dati velik doprinos postizanju tog cilja, kazao je Perović.Ideju pokretanja specijaliziranog priloga posvećenog »morskim» temama odličnom je ocijenila i direktorica ACI-ja Doris Peručić.– Prilika je to da se čitatelji bolje upoznaju s tradicijom, ali i budućim razvojem pomorstva i nautičkog turizma, te radom ACI-ja. Bilo bi dobro da ima i više takvih priloga, koji promoviraju nautiku i nautički turizam, rekla je Peručić.


– Kad smo se, pripremajući prvo izdanje »Mora«, okupili s ljudima iz pomorske struke i znanosti, impresionirala me njihova želja i potreba da iziđu u javnost, da javno predoče što rade i čime se bave, te koliki je značaj pomorstva uopće. To znači da su ti ljudi i hrabri, ali i da itekako imaju što reći. U svakom novom izdanju priloga »More« to je i vidljivo. Svatko tko se bavi pomorstvom hrabar je, kako oni koji plove na brodovima diljem svijeta, s obzirom na sve opasnosti kojima su izloženi, tako i oni koji se bave pomorskom privredom, s obzirom na gospodarsku situaciju u cijelom svijetu, rekao je Hlača.


Velika morska priča


Goste je pozdravio i urednik »Mora« Goran Drenjak, poželjevši Rijeci i Riječanima uskoro ostvarenje još jedne velike morske »priče«.


– Šest brojeva je za nama, a nastojat ćemo da s »Morem« nastavimo do kad god budemo mogli. Nadam se da ćemo se na ovom mjestu naći i iduće godine, kako bismo proslavili ne samo još jedno izdanje priloga i još jednu uspješnu Fiumanku, nego kako bismo prije svega pozdravili osnivanje nove riječke brodarske kompanije. Rijeka ima i tradiciju i ljude sa znanjem i iskustvom da se ta priča realizira i vjerujem da je došlo vrijeme da se to okruni pokretanjem brodarske kompanije i da ta kompanija poživi barem jedno stoljeće, kazao je Drenjak.


Pokretanje brodarske kompanije sa sjedištem u Rijeci bila je želja i velikog dijela uzvanika, koji su kao i urednik »Mora«, ocijenili kako je sazrio trenutak za takav poduhvat koji bi upotpunio sliku lučkog grada i regije.


Slično razmišlja i Jakov Karmelić, predsjednik Udruge pomorskih agenata, koji je poželio i uspješan nastavak izlaženja priloga koji će sve to popratiti, te njegov razvoj do samostalnog izdanja.



Odličan tajming


Tajming promocije »Mora« u riječkoj luci teško da je mogao biti bolji, jer osim brojnih jedrilica sudionika Fiumanke privezanih u luci, pravi pomorski ugođaj upotpunila je i promocija najnovije akvizicije u floti »Jadrolinije«, putničkog katamarana »Vida«, građenog u suvremenoj karbonskoj tehnologiji. Na susjednom Adamićevom gatu u međuvremenu je svečano otvoreno pristanište za hidroavione, tvrtke ECA sa sjedištem u Splitu, koji će od ovoga ljeta Rijeku svakodnevno povezivati s Rabom, Malim Lošinjem, Novaljom i Splitom, a prema riječima predsjednika uprave ECA Klausa Dietera Martina planovi su mnogo ambiciozniji, te predviđaju i hidroavionske linije prema Trstu, Veneciji i drugim talijanskim destinacijama.



– Sretan sam i ponosan što sam bio dio šireg tima koji je radio na osmišljavanju i pokretanju »Mora«. Iz broja u broj pokazuje se bogatstvo sadržaja, tema, suradnika koji prilog realiziraju, a sve je više i onih koji se u njemu žele oglašavati. Od početka mi je želja da ovaj posebni prilog Novog lista preraste u mjesečni stručni časopis namijenjen svima koji od pomorstva žive ili ih ono iz bilo kog razloga zanima. Za to postoji želja, znanje, potencijal, jer mnogo je ljudi u Rijeci koji su s morem povezani, a Novi list ima potencijal da to ostvari. Jednako tako, vjerujem da postoji i potencijal za pokretanje brodarskog društva, rekao je Karmelić.


Rijeka treba »More«


Rijeka kao grad na moru, koji od njega i s njim živi treba »More«, komentirao je prilog Novog lista Mario Zorović, predsjednik Udruge posrednika pri zapošljavanju pomoraca, te jedan od stalnih suradnika priloga.


– »More« je još jedan korak u približavanju cilju osnivanja brodarske kompanije u Rijeci, čime bi naš grad u pravom smislu ponovno bio pomorski grad. Šteta je što su ugledne kompanije poput Croatia linea i Lošinjske plovidbe nepovratno nestale s lica zemlje, pod u najmanju ruku čudnim okolnostima, ali svaki napor pomorske privrede, struke, medija i Riječana na očuvanju te tradicije i povratku brodara u Rijeku više je nego dobrodošao, pa tako i ovaj naš prilog »More«. Vjerujem da će nastaviti davati svoj doprinos razvoju pomorstva i pomorske industrije ovoga kraja, rekao je Zorović.


Proslava »Mora« u ugodnom ambijentu luke, za Fiumanku prigodno pretvorene u veliku nautičku marinu, potrajalo je sve do sitnih sati.