Rekonstrukcija i proširenje

Marini Opatija treba nova snaga: Ivica Škec najavljuje veliki zahvat u nautičkom središtu

Goran Drenjak

Foto: Marin Aničić

Foto: Marin Aničić

ACI je obnovio i obnavlja dosta marina i sad je red i na Opatiju. Bila je devedesetih top marina, ali dala je svoje. Nekad je bilo najvažnije brodu osigurati siguran vez,  ali to više nije dovoljno.  Recimo, bazen se danas smatra gotovo obaveznom »opremom« marina, zatim brzi bežični internet, wellness...To i više od toga trebala bi imati i ova marina 2017. 



Marina Opatija u Ičićima, koja davne 1990. nije dočekana samo fanfarama, višestruko je opravdala postojanje. U tih 26 godina pokazala je svoju estetsku i gospodarsku važnost za liburnijski kraj. Postala je referentna točka sezone na Kvarneru, jer je značajno obogatila turističku i ugostiteljsku ponudu. Osigurala je cjelogodišnje zaposlenje i prihode lokalne zajednice povećavši vrijednost tamošnjih nekretnina. To je prošlost i sadašnjost vrlo uspješne nautičke oaze, ali budućnost bi trebala biti novi iskorak. 



Razgovarajući o obnovi, odnosno vraćanju nekadašnjeg sjaja liburnijskog nautičkog centra, sjećam se posjete marini prvog hrvatskog ministra turizma Janka Vranyczanyja Dobrinovića. Bilo je to godinu dana nakon otvaranja, znači u vrijeme punog blještavila novoizgrađenog objekta. Izvještavao sam sa sastanka, koji se održavao u restoranu, tada vrlo popularnom i posjećenom.


 Razgovaralo se o pripremi sezone s turističkim radnicima i viđenijim ugostiteljima našeg kraja.




 Pri kraju sastanka u jednoj kraćoj raspravi, ministar, koji je u Hrvatsku došao iz Bruxellesa i koji je u karijeri boravio u brojnim europskim mondenim mjestima, ugodno iznenađen viđenim, džentlmenski je odao priznanje graditeljima rekavši – Ove marine u Ičićima nitko se ne bi posramio bilo gdje u svijetu.



I to vrlo skora budućnost, jer se ubrzano pripremaju projekti temeljite obnove i redizajna marine, kako morskog tako i u kopnenog dijela. U skladu s trendom sve većih plovila, zahvat u morskom dijelu marine predstavljao bi optimiziranje iskoristivosti površine morskog dijela preraspodjelom i skraćivanjem postojećih gatova kako bi proširenje u morskom dijelu omogućilo vezivanje i mega jahti.


 


Zahvati na postojećem lukobranu stvorili bi dodatne sadržaje koje ACI želi pružiti nautičarima. Kopneni dio marine preuredit će se  vizualno, estetski  i  funkcionalno. Izgradit će se nove zgrade, postojeći sadržaji obogatit će se novim, definirat će se novi prometni pravci kako bi se gostu približila kompletna usluga kopnenog dijela i tako će se marina dodatno  »otvoriti«  šetnici i mjestu Ičići…



Lovranac Ivica Škec u ACI-ju od 1994. Došao je iz Hotela Excelsior, gdje je radio od njegovog otvorenja 1986. na poziv tadašnjeg direktora marine Srećka Šobota. Direktor marine Opatija u Ičićima već je bio 2005., a 2013. se vratio nakon što je sedam godina upravljao marinama Pomer i Pula.


Pun je riječi hvale za 17 zaposlenih  za koje kaže da su mala ekipa, ali odgovorna i stručna. Pored njih, na platnom spisku zakupaca (koncesionara)  u marini ima zasigurno još pedesetak zaposlenih.


Njegova turistička filozofija bi se mogla opisati riječima »lijepe stvari se pamte«, jer kako kaže »Mi smo uslužna djelatnost. Gostu uvijek moraš pomoći. Moraš pokazati dobru volju i kad njegov problem nije odmah rješiv. Moraš pokazati da ti je stalo. To pokušavam prenijeti na sve oko sebe.«



Zahtjevan posao


To je zahtjevan posao, jer treba usuglasiti sve interese i dati odgovor na brojna pitanja, ali tu može pomoći iskustvo iz devedesete, kad su Veljko Barbieri i njegovi suradnici uspjeli izgraditi marinu, koja je stekla ugled među nautičarima iz Austrije, Italije, Njemačke, Slovenije, Hrvatske…Današnji direktor Ivica Škec je 22 godine u ACI-ju i s puno optimizma gleda na skori početak sezone, kaže »dobre su najave«, ali i na skoru opsežnu rekonstrukciju.


– Marini treba udahnuti novu snagu, jer moramo pratiti potrebe vremena i zahtjeve gostiju. Bila je devedesetih top marina, ali u ovih 26 godina je dala svoje. ACI je obnovio i obnavlja dosta marina i sad je red i na Opatiju. Nekad je bilo najvažnije brodu osigurati siguran vez, a vlasniku odličnu nautičku uslugu, dobar restoran, more i sunce. Mi možda imamo najsigurniji vez među ACI-jevim marinama , jer je naš lukobran izvanredno dobro urađen, i to je prednost koju vlasnici plovila jako cijene, ali to više nije dovoljno, iako je presudno. Nedostaje nam dodatni kopneni sadržaj. Mi jesmo ovdje malo »stisnuti« uz more, ali preraspodjelom prostora i proširenjem moguće je učiniti puno.



Kapacitet marine Opatija je 285 vezova u moru i 30 mjesta na suhom vezu. Godišnje je na vezu oko 230 plovila, a ostatak je oslobođen za sezonski vez, jer smo kao dodatnu uslugu uveli smo šestomjesečni i mjesečni vez, što se pokazalo uspješnim, kaže Škec.


 Opatija je marina »motornjaka«, odnosno puno je manje jedrilica nego u drugim ACI-jevim marinama.



Marina više ne može biti izolirani dio nekog akvatorija. Ona mora biti povezana s kopnom, mora biti u simbiozi s okruženjem. Recimo, bazen se danas smatra gotovo obaveznom »opremom« marina, zatim brzi bežični internet, wellness…Iza nas prolazi šetnica, kojom prolaze tisuće ljudi. Nju treba inkorporirati u sadržaj marine, kako bi naši koncesionari imali više koristi. To i više od toga trebala bi imati i ova marina 2017. Gostima za ono što plaćaju treba pružiti više. Moramo modernizirati sadržaj i privući ljude


Uživanje u intimi brodova


Marina u Ičićima je zaista bila hit i na neki način mjesto na kom je trebalo biti viđen. Pitamo Škeca kako se danas živi  u »njegovoj« marini.–  Ovo je naglašeno stacionarna marina, znači luka godišnjeg i sezonskog veza, a mnogo manje tranzitnog, jer smo van nautičkih itinerera. Njena prednost je duboka uvučenost u europsko kopno, zbog čega je blizu emitivnim tržištima, te je lako »dohvatljiva« vlasnicima brodova i vikendom. Naši gosti zbog toga i zimi vrlo često borave u marini, jer smo prometno dobro povezani. Njihovi brodovi su im mjesto gdje se dobro osjećaju, mjesto njihove intime. Ne isplovljavaju, ali uživaju. Zbog toga smo cijele godine dobro popunjeni. Mamac je naravno i Opatija, ali i mnogo toga što se ovdje da vidjeti i u čemu se da uživati. Mislim da je promocija naše marine ujedno i promocija našeg kraja i njegovih potencijala, recimo Parka prirode Učka.



Za mišljenje o važnosti rekonstrukcije marine uz mogućnost proširenja za prihvat mega jahti, kako za ACI tako i za lokalnu zajednicu, pitali smo Graciju Krainer, direktoricu korporativnih komunikacija i marketinga. 


– Osim brojem radnih mjesta koja će se otvoriti, marina sa sobom donosi potrebu razvoja komplementarnih djelatnosti kao što su servisi raznih vrsta na plovilima, dostava hrane, cvijeća, razvoj sportskih aktivnosti unutar i van marine, charter djelatnosti. Sve to dovodi do otvaranja dodatnih mogućnosti za zapošljavanje.


Razvojem marine dolazi do potreba kreiranja novih usluga u čemu snažan doprinos može dati lokalna zajednica kroz ponudu svojih autohtonih proizvoda i atraktivnih usluga, pa i usluga smještaja. Često gosti žele postati dijelom destinacije pa iskazuju interes za kupnjom terena ili nekretnina, vrijednost istih raste, a posljedično se povećava i vrijednost same destinacije. S obzirom da plan proširenja ACI marine Opatija u Ičićima predviđa i izgradnju vezova za mega jahte budućnost marine okreće se i segmentu klijenata više platežne moći što posljedično donosi i benefite samoj destinaciji, a to je u ovom slučaju Opatija.


Gosti – vlasnici ili korisnici mega jahti žele i vole potrošiti i ne pitaju za cijenu ako se nude kvalitetne usluge i proizvodi, rado posjećuju dobre, kvalitetne i atraktivne restorane.


Projekt rekonstrukcije ACI marine, naravno sa sobom nosi i vrlo aktivnu promociju kako same marine tako i destinacije u kojoj se nalazi, posebno na stranim tržištima.



Dio vlasnika brodova kupio je ovdje i nekretnine, pa imaju i dodatni razlog za dolazak. Turistička sezona u u Hrvatskoj je kratka, rekao bih prekratka i to treba mijenjati proširenjem ponude, a imamo što pokazati samo moramo osmisliti dodatne programe. Ovdje puno predivnih manifestacija, festivala i fešti, a to gostima trebaju zajednički prezentirati svi turistički radnici ovog područja u što uključujem i Istru koja je na dohvat ruke, a nudi puno. Više ne možete prodavati samo sebe, odnosno marinu, trebate prodavati sve što privlači goste.