Mreža poslovnih žena

Katica Hauptfeld i Elizabeta Planinić poduzetnice godine

Hina

Vlasnica turističke agencije Katarina line Katica Hauptfeld / NL arhiva

Vlasnica turističke agencije Katarina line Katica Hauptfeld / NL arhiva

Vlasnica turističke agencije Katarina line Katica Hauptfeld i vlasnica putničke agencije Putuj bolje te servisa za održavanje grobova Čuvari sjećanja Elizabeta Planinić, izabrane su za poduzetnice godine u izboru mreže poslovnih žena Women in Adria, Razvojne agencije Zagreb i Hrvatske gospodarske komore



ZAGREB Vlasnica turističke agencije Katarina line Katica Hauptfeld i vlasnica putničke agencije Putuj bolje te servisa za održavanje grobova Čuvari sjećanja Elizabeta Planinić, izabrane su za poduzetnice godine u izboru mreže poslovnih žena Women in Adria, Razvojne agencije Zagreb i Hrvatske gospodarske komore.


Katica Hauptfeld izabrana je za pobjednicu u kategoriji ‘Inspirativna poduzetnica godine’, dok je Elizabeti Planinić ta čast pripala za kategoriju ‘Mikro poduzetnica godine’.


 U ime Katice Hauptfeld nagradu je primila njezina kćer Anamaria Hauptfeld rekavši uz ostalo kako je njihova agencija, koja na opatijskom području djeluje više od 20 godina, uvijek bila sazdana od žena.




Naime, prema njezinim riječima, od 35 zaposlenih u agenciji Katarina line, njih 27 su žene. Inače, agilnu Katicu Hauptfeld mediji često nazivaju najmoćnijom brodovlasnicom na Jadranu s obzirom da je vlasnica flote turističkih brodova.


 Elizabeta Planinić uz turističku agenciju Putuj bolje, namijenjenu uglavnom organizaciji putovanja poslovnih ljudi, ima i tvrtku Čuvari sjećanja koja se bavi održavanjem grobova. To je, kako je istaknula, bila njezina ideja odnosno ona je prva u Hrvatskoj pokrenula takav posao, a poduzetništvom se počela baviti prije četiri godine kada je ostala bez posla.


 »Nisam iznenađena nagradom jer četiri godine naporno radim i nakon četiri godine poduzetništva prvi sam puta aplicirala za neko formalno priznanje rada. Presretna sam nagradom« istaknula je za Hinu Elizabeta Planinić.


 Nagrade su dodijeljene povodom Svjetskog dana poduzetnica, a tim je povodom i Financijska agencija (Fina) analizirala udio žena poduzetnica u vlasničkoj strukturi trgovačkih društava iz podataka prikupljenih iz Registra godišnjih financijskih izvještaja.


 Prema tim podacima, u vlasništvu žena u 2014. godini bile su 19.972 hrvatske tvrtke ili 20,3 posto ukupnog broja tvrtki u Hrvatskoj, a u još 12.144 društva žene su suvlasnice s muškarcima ili pravim osobama.


 Podaci Fine pokazuju i da u razdoblju od 2010. do 2014. godine udio žena vlasnica trgovačkih društava iz godine u godinu lagano raste i kreće se od 17,3 posto u 2010. do 20,3 posto u 2014. godini, iako žene u ukupnoj populaciji Hrvatske čine 51,8 posto.


 Najveći udio poduzetnica, od 23,1 posto, bilježi se u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji. U toj županiji društva u vlasništvu žena sudjeluju u ukupno ostvarenim prihodima s 4,5 posto, u ukupnom broju zaposlenih s 8 posto, a prošle su godine te tvrtke poslovale s dobiti u iznosu od 9,7 milijuna kuna, nakon 44,8 milijuna kuna gubitaka iz 2013.


 Slijedi Grad Zagreb u kojem su žene vlasnice 21,5 posto tvrtki, koje u ukupnim prihodima sudjeluju s 2,6 posto, u broju zaposlenih s 5,8 posto, a lani su ostvarile 376,9 milijuna dobiti.


 Po djelatnostima, žene poduzetnice prevladavaju u ostalim uslužnim djelatnostima, u kojima su žene vlasnice 51,7 posto tvrtki, a iz Fine ističu kako je to ujedno i jedino područje djelatnosti u kojoj su žene zastupljenije od muškaraca.


 Slijede tvrtke s područja socijalne zaštite i zdravstvene skrbi, s udjelom žena u vlasništvu od 35,8 posto, pa one koje se bave obrazovanje, gdje su žene vlasnice u 33,2 posto tvrtki, one s područja stručne, znanstvene i tehničke djelatnosti (29,3 posto) te tvrtke u ugostiteljstvu i turizmu (22,7 posto tvrtki u vlasništvu žena).


 »Može se zaključiti da je veći udio žena u vlasništvu isključivo u uslužnim djelatnostima, odnosno u tim djelatnostima je manja razlika u vlasničkoj strukturi između žena i muškaraca vlasnika, dok je u ostalim djelatnostima koje su pretežito proizvodnoga karaktera odnos u vlasništvu žena i muškaraca daleko veći u korist muškaraca kao vlasnika. Društva u vlasništvu muškaraca zapošljavaju i višestruko više radnika, ostvaruju veće prihode i raspolažu većom imovinom. Sve upućuje na još uvijek znatno veću aktivnost muške populacije u poduzetništvu«, zaključuju iz Fine.