Povećan promet

Jadrolinija je unatoč slabijoj sezoni na pragu rekorda

Marinko Glavan

Foto Sergej Drechsler

Foto Sergej Drechsler

Pred nama je još uvijek dosta intenzivnog prometa, posade i brodovi u punom su pogonu, te stoga očekujemo nastavak pozitivnih brojki, komentirao je predsjednik uprave Jadrolinije David Sopta



RIJEKA – Trajekti, katamarani i brodovi Jadrolinije u ovoj su godini, od 1. siječnja do 18. kolovoza, prevezli ukupno 8,5 milijuna putnika te 2,2 milijuna vozila. Unatoč, po mnogima, lošijoj turističkoj sezoni od lanjske, nacionalni putnički brodar time je i u dosadašnjem dijelu godine, ostvario rast putnika od 1,5 posto.


Takozvana srpanjska rupa u turističkoj sezoni, u brodskom prometu putnika i vozila nije se osjetila, a u tom mjesecu Jadrolinija je prevezla 2,3 milijuna putnika i 560 tisuća vozila, što su brojke praktično identične lanjskima.


Rezultatima koji, za sad, nadmašuju prošlu, rekordnu, godinu u povijesti Jadrolinije, predsjednik uprave David Sopta ocijenio je iznimno zadovoljavajućima, uključujući i špicu turističke sezone.


Najbolji ponuđač




– Preko osam i pol milijuna putnika i dva milijuna i dvjesto tisuća vozila ove godine prevezli smo bez većih poteškoća, a naročito smo zadovoljni rezultatima predsezone koji pokazuju pozitivne trendove rasta. Pred nama je još uvijek dosta intenzivnog prometa, posade i brodovi u punom su pogonu, te stoga očekujemo nastavak pozitivnih brojki, komentirao je ovogodišnji promet Sopta.


Prošle su godine posade i brodovi Jadrolinije ostvarili rekordan promet u dosadašnjoj povijesti kompanije, s 12,3 milijuna putnika te tri milijuna vozila. S rastom prometa, Jadrolinija je lani zabilježila i rast ukupnih prihoda od 3,2 posto, u iznosu od 951,2 milijuna kuna, dok su rashodi u ukupnom iznosu od 870,8 milijuna kuna bili za isti postotak manji nego u 2017. godini.


Ukupna bruto dobit Jadrolinije za prošlu godinu iznosila je 81 milijun kuna. U prošloj godini Jadrolinija je odabrana i kao najbolji ponuđač na svim javnim natječajima za linije za koje se natjecala te drži 80 posto ukupnog pomorskog prometa putnika i vozila na hrvatskom dijelu Jadrana, s više od 600 polazaka plovila dnevno.


Besplatna rezervacija


Ove je godine prvi put uvedena mogućnost rezervacije mjesta na trajektima Jadrolinije za točno određeni polazak tijekom dana. Ova je mogućnost uvedena sukladno direktivama i preporukama Europske unije, a trenutačno je dostupna na ukupno devet trajektnih linija: Valbiska – Lopar, Zadar – Ist – Olib – Silba – Premuda – Mali Lošinj, Zadar – Rivanj – Sestrunj – Zverinac – Molat – Ist, Zadar – Brbinj, Zadar – Brašnj – Rava – Mala Rava, Šibenik – Zlarin – Obonjan – Kaprije – Žirje, Split – Vis, Trogir – Drvenik Veliki – Drvenik Mali, te Makarska – Sumartin.


Prema najavama iz uprave brodara, mogućnost rezervacije najvjerojatnije će se širiti i na ostale trajektne linije, što će u prvom redu ovisiti o tehničkim mogućnostima u lukama pristajanja trajekata, a sama rezervacija za točno određeni polazak je besplatna.


Uvedena mobilna aplikacija mJadrolinija


Novost u ovoj godini je uvođenje sezonske brzobrodske linije Dubrovnik – Korčula – Hvar – Bol – Split koju održava »Jelena«, najnoviji i najveći katamaran Jadrolinije, nabavljen prošle godine, te brzobrodske linije Split – Hvar. Ove su linije, prema riječima uprave, uvedene zbog rasta potražnje za brodskim prijevozom putnika kojima su uvelike olakšale putovanje do destinacija za odmor u ljetnim mjesecima.


Jadrolinija je, slobodno se može reći napokon, u ovoj godini predstavila i mobilnu aplikaciju mJadrolinija koja će putnicima omogućiti lakšu i bržu kupovinu karata, uz uštedu vremena i izbjegavanje čekanja u redu.


Aplikacija mJadrolinija može se skinuti s platformi App store i Google play. Uz mJadrolinija aplikaciju mogu se jednostavno kupiti karte, provjeriti red plovidbe, a dostupne su i 24/7 servisne informacije o stanju u prometu.