Međunarodni konzorcij

Investicija na Krku: Kanađani danas predstavljaju svoj LNG projekt, pitanja ostaju

Bojana Mrvoš Pavić

Danas bi se prvi put na konferenciji za novinare, na koju su pozvani i diplomatski predstavnici te poslovna zajednica, trebale predstviti tvrtke koje će u projektu sudjelovati – američke, kanadske i europske građevinske tvrtke



ZAGREB –  Međunarodni konzorcij predvođen kanadskim BSH Grupom i Pulsat Globalom te Croatian Business Grupom danas će u Zagrebu predstaviti svoj nedavno najavljeni Krk Energy Hub projekt, vrijedan 4,7 milijardi eura, u sklopu kojeg planiraju graditi prvo mali plutajući, a zatim i kopneni LNG terminal kapaciteta 12 milijardi kubika plina godišnje, pokrenuti proizvodnju u Dina Petrokemiji, izgraditi termoelektranu-toplanu u blizini terminala, graditi plinovode i dalekovode.


Danas bi se prvi put na konferenciji za novinare, na koju su pozvani i diplomatski predstavnici te poslovna zajednica, trebale predstviti tvrtke koje će u projektu sudjelovati – američke, kanadske i europske građevinske tvrtke, dobavljači opreme i usluga te financijske institucije. Unutar Croatian Business Grupe nalaze se pak Tehnika, Dalekovod, Končar, Pastor, Ivicom, DPS International, Uljanik, Elka, Siemens Hrvatska, Energetski institut »Hrvoje Požar«, Allianz Zagreb i ZABA, tvrtke kojima ovaj projekt predviđa 1,5 milijardi eura zarade. Krk Energy Hub bi, dosad je najavljeno, trebao otvoriti novih 1.800 do čak pet tisuća radnih mjesta.Drugih informacija o projektu zasad nema, odnosno trebale bi biti poznate danas, kad se od međunarodnog konzorcija očekuje i odgovor na pitanje kako misle konkurirati državi koja je ishodila svu dokumentaciju za LNG terminal, i privodi kraju natječaj za odabir zakupaca i investitora terminala, strateškog projekta koji uživa i podršku EU-a.

Naime, čak i da Vlada RH odluči projekt LNG terminala, kao i druge planirane energetske projekte Kanađana njima i prepustiti, to ne bi mogla učiniti direktnom pogodbom, već bi i opet morao biti raspisan natječaj za investitore koji već postoji, a na koji su se Kanađani zakasnili javiti. To znači da bi Kanađani na tom natječaju možda dobili posao, a možda bi se javili i neki drugi, za državu prihvatljiviji investitori.


Jednako tako, gradnja terminala je strateški projekt za koji bi Kanađani trebali položiti sve bankovne garancije i prikazati financijske izvore te krenuti u ishođenje potrebne dokumentacije i dozvola, za što je državnoj tvrtki LNG Hrvatska, koja vodi projekt gradnje terminala, trebalo nekoliko godina.