Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 5° 3
Sutra: 5° 5° 3
18. studenoga 2018.
Procjena HGK

Crni petak i božićna potrošnja: Očekuje se da će hrvatski građani u trgovinama ostaviti 12,5 milijardi kuna

snimio Sergej Drechsler
snimio Sergej Drechsler
Autor: ,
Objavljeno: 24. studeni 2017. u 13:40 2017-11-24T13:40:45+01:00

Najviše se tijekom prosinca kupuju dječje igračke, kozmetika, odjeća i obuća, hrana, bezalkoholna i alkoholna pića, elektronika, knjige, rekla je Ravlić na konferenciji za novinare o blagdanskoj potrošnji.

Hrvati će na black friday potrošiti 500 milijuna kuna, prema procjenama Hrvatske gospodarske komore, što je oko 30 milijuna kuna više nego lani.

Kako HGK procjenjuje, blagdanska potrošnja, ona u prosincu, bit će na razini 12,5 milijardi kuna, što je 500 milijuna kuna više nego u prošloj godini.

Za taj rast potrošnje, osim odlične turističke sezone i djelomičnog oporavka gospodarstva utjecala je i porezna reforma.

Najviše se tijekom prosinca kupuju dječje igračke, kozmetika, odjeća i obuća, hrana, bezalkoholna i alkoholna pića, elektronika, knjige, rekla je Ravlić na konferenciji za novinare o blagdanskoj potrošnji.

»Prosinački šoping je prigoda da kupovinom domaćih proizvoda podupremo hrvatsko gospodarstvo u skladu s trendovima diljem Europe, gdje se građani sve češće okreću kupovini autohtonih proizvoda«, kazala je pomoćnica direktorice Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić Ravlić. Poručila je stoga da se tijekom blagdana kupuju domaći proizvodi »jer kupovinom domaćih proizvoda darujemo dvostruko – i osobu koju darujemo i hrvatsku proizvodnju«.

Direktorica Sektora trgovine HGK Ema Culi osvrnula se na kretanje prometa na malo, navevši da ako se promatraju stope rasta od početka godine do danas može se procijeniti da će se ta stopa na razini godine kretati nešto iznad 5 posto. Usporedbe radi, u 2016. stopa rasta prometa na malo iznosila je 3,5 posto.

Prema dostupnim podacima, ponešto raste indeks pouzdanja potrošača, njihovo raspoloženje i njihova očekivanja, što se pozitivno odražava na potrošnju. Rast prometa u trgovini na malo i rast potrošnje odraz su tri čimbenika – rekordne turističke sezone, oporavka gospodarstva i porezne reforme, kazala je Culi.

Iznijela je i podatke da u potrošnji prosječnog hrvatskog kućanstva najveći udio otpada na hranu i bezalkoholna pića, čak 29,5 posto, po čemu smo daleko ispred prosjeka EU. Slijede troškovi stanovanja, prijevoza i potrošnje energenata, na koje otpada oko 30 posto kućnog budžeta, zatim odjeća i obuća s 8,5 posto, rekreacija sa 6,7 posto, dok se na kulturu troši tek 5,9 posto.

»Naša želja je, a to sustavno promoviramo kroz 20 godina akcije Kupujmo hrvatsko, da u ponudi na našem tržištu bude zastupljeno što više kvalitetnih, hrvatskih proizvoda. Apeliramo na javnost, trgovce i potrošače da kupovinom domaćih proizvoda potiču nastavak rasta potrošnje, samim time i druge pozitivne trendove koji pokreću oporavak gospodarstva«, poručila je Culi.

Istraživanja pokazuju da je gotovo 80 posto hrvatskih građana spremno izdvojiti više novca za hrvatski proizvod koji svojom kvalitetom i cijenom ne zaostaje za stranim, stoga je važno da i trgovci prilagođenom ponudom daju svoj doprinos.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka