Nesreća iz nehaja

Sud traži vještačenje okolnosti smrti motociklista na Ljubljanskoj cesti

Slavica Kleva

Foto S. Drechsler

Foto S. Drechsler

 Prometni vještaci iz Zagreba objasnili su da su vještačili svjetla na motociklu te zaključili da ona nisu bila uključena u trenutku sudara, a dugogodišnji suradnik Bojana Jurdane kazao da on više nakon nesreće nije isti 



RIJEKA  Na proljeće, kada okolnosti budu slične onima kakve su bile u predvečerje 8. travnja 2014. godine, na Ljubljanskoj cesti u Rijeci, u blizni bivšeg hotela Panorama, bit će obavljena rekonstrukcija nesreće u kojoj je toga dana poginuo motociklist Nikica Filipović. Za prometnu nesreću u kojoj je poginuo, optužen je 45-godišnji Bojan Jurdana. Jurdana se tereti za nesreću izazvanu iz nehaja. Na rekonstrukciju na mjestu nesreće bit će pozvani vještaci prometne struke, koji su potkraj prošle godine detaljno i iscrpno ispitani na riječkom Županijskom sudu. 


Jurdana se tereti da je prilikom izlaska iz lijevog nepreglednog zavoja na dijelu kolnika na kojemu je puna linija pretjecao osobno vozilo ispred sebe i pritom prednjim dijelom udario u prednji dio skutera marke cymco kojim se iz suprotnog smjera svojom stranom kolnika kretao 55-godišnji Riječanin Nikica Filipović. Nakon udara, motociklist je odbačen s motociklom uz lijevi nogostup i od zadobivenih povreda preminuo je na licu mjesta. 


Prometni vještaci


Andrija Repušić i Srećko Hlišć, prometni vještaci iz Zagreba, objasnili su da su vještačili svjetla na motociklu te zaključili da ona nisu bila uključena u trenutku sudara. Mario Vrtodušić, odvjetnik koji zastupa obitelj pokojnog Filipovića ipak je tražio pojašnjenje vještačenih žarnih niti u Centru za kriminalistička vještačenja »Ivan Vučetić«, pet tjedana nakon što se nesreće dogodila. No, vještaci su objasnili da je to ključni, ali ne i jedini trag koji se vještači. 




Jurdanin odvjetnik Goran Gatara pitao je prometnog vještaka i moraju li motociklisti imati uključena svjetla, ali je vještak odgovorio da to »nije tehničko nego pravno pitanje«– Utvrdio sam da se motociklist kretao lijevom stranom svog desnog traka, kazao je u nastavku vještak te pojasnio da je brzina nakon sudara iznosila oko 41 kilometara na sat, a u trenutku sudara oko 30 kilometara na sat. 


– Nesreća se dogodila u zoni raskrižja, ušću samog križanja, a s obzirom da nije bilo materijalnih dokaza odnosno tragova, zaključke sam temeljio na izjavama svjedoka – kazao je, između ostalog, stalni sudski vještak Hlišć. 


Nije isti


O ponašanju Bojana Jurdane i njegovom postupanju prema obitelji pokojnog Filipovića, na sudu je svjedočio Sanjin Kirigin, direktor Energa i dugogodišnji suradnik optuženoga Jurdane, inače aktualnog direktora riječkog Komunalnog poduzeća Čistoća. 


– Osam godina Jurdana je bio moj zamjenik i u tom vremenu smo se dobro upoznali i prepoznali kakav netko uistinu jest. Na službena putovanja smo zajedno odlazili, a upravo iz razloga što sam imao povjerenja u njegove vozačke sposobnosti, on je uvijek vozio. Za nesreću sam gotovo odmah saznao, a drugi dan, osjećajući potrebu, i našao se s njim, ali to su bile dvije različite osobe! Jurdana je bio potpuno devastirana osoba, teško ga je pogodila tragedija, on naprosto više nije ista osoba.


Želio je na bilo koji način doći u kontakt s obitelji preminulog, no, istodobno se bojao njihove reakcije. Pokušali smo otvoreno stupiti u kontakt, ali oprezno jer smo se bojali kontraefekta.Napisao je Jurdana pismo obitelji, dostavili smo cvijeće na dan sprovoda, pokušao se približiti obitelji, ali je to ostalo nažalost samo na pokušaju. Postojale su dvije osobe koje su  bile svojevrsni posrednici, a na upit Marka Prara, drugog opunomoćenika obitelji pokojnog Filipovića, Kirigin ih je i imenovao.