Rekonstrukcija prometne nesreće

OBDUKCIJA DALA ODGOVORE Otkriven uzrok božićne tragedije na autocesti na Grobniku

Fiore Vežnaver

Foto: S. JEŽINA

Foto: S. JEŽINA

Ovakva rekonstrukcija događanja potvrdila bi ključne okolnosti nesreće, iznenadno prvotno nekontrolirano skretanje kamiona s ceste, udesno na zemljanu površinu



RIJEKA Vozač kamiona ralice Hrvatskih autocesta, koji je izgubio život u nesreći u božićnoj noći, preminuo je ipak – prirodnom smrću.


Pokazala je to jučerašnja obdukcija nad mrtvim tijelom u riječkom Zavodu za sudsku medicinu i kriminalistiku. Osim toga, kako se neslužbeno saznaje, pokazala je i da nesretni 50-godišnji Saša Repeša iz Rijeke, vozač kamiona ralice što se izvrnuo na autocesti Rijeka – Zagreb, nasuprot Inine benzinske crpke na Cerniku, te zabio u zaštitnu ogradu, nije zadobio praktički nikakve ozljede.


Pretpostavlja se da je nesretni vozač najvjerojatnije umro zbog zastoja srca. Preliminarni zaključci govore da ga je vjerojatno tijekom vožnje izdalo srce, a ovakva rekonstrukcija događanja potvrdila bi ključne okolnosti nesreće, iznenadno prvotno nekontrolirano skretanje kamiona s ceste, udesno na zemljanu površinu. Činjenica da je vozač izdahnuo prirodnom smrću daje odgovor i na pitanja vezana za neobičnu okolnost što je odmah upadala u oči na mjestu događaja; naime, kabina kamiona ponajmanje je smrskana na vozačkom dijelu, a daleko više na dijelu gdje je sjedio suvozač. K tome, kamion se prije žestokog udara u zaštitnu ogradu izvrnuo na desni bok, na strani suvozača, te tako klizio dvadesetak metara prije sraza suvozačkog dijela kabine s metalnom ogradom.


Konstatirali smrt




Po tim detaljima, bilo bi logičnije da je teže od dvojice stradao suvozač, a gotovo nelogično da u tim okolnostima smrtonosne ozljede zadobije vozač. No, zaključak da uzrok smrti nesretnog vozača nisu ozljede, razriješio je ovu kontradiktornost oko uništenosti dijela kabine kamiona i posljedica po pojedinog čovjeka u njoj, mada su život i praksa znali pokazati da nekad i nema logike u događanjima.


Medicinska ekipa je vrlo brzo stigla na mjesto događaja, no nije se više ništa moglo učiniti za spas nesretnog vozača ralice: mogla se, nažalost, samo konstatirati smrt. Njegov teško ozlijeđeni 38-godišnji suvozač Hrvoje P. zadržan je na liječenju u sušačkoj bolnici, ali mu život nije ugrožen.


Tragična prometna nesreća dogodila se oko 3 sata u ponedjeljak, na prometnom traku u smjeru Rijeke, na ravnom dijelu ceste, odmah nakon izlazne ceste s benzinske postaje Petrola, a nasuprot Inine crpke. Prema dosadašnjoj rekonstrukciji događaja, vožnja kamiona ralice tvrtke HAC-ONC krenula je po zlu stotinjak metara prije no što će udariti u ogradu. Dok je mercedes actross još bio u visini parkirališta Petrolove crpke i odmorišta Cernik, vozač je njime u jednom trenutku skrenuo s kolnika udesno, na zemljanu površinu. Autoralica – čiji je tovarni prostor bio napunjen solju i s istaknutim natpisom »posipavanje u tijeku« – potom se vratila na kolnik, na asfalt. No, u trenucima što su uslijedili kamion, nad kojim je vozač sve više gubio kontrolu, krivudajući cestom skrenuo je ulijevo…


Probio ogradu


Sami tragovi na mjestu događaja pokazuju da se ralica nalazila u srednjem prometnom traku, kad je kamion iznenada skrenuo ulijevo i izvrnuo se na desni bok. Teško vozilo je nakon izvrtanja nastavilo kliziti ukoso dvadesetak metara, a onda se zabilo u zaštitnu ogradu između dvaju smjerova autoceste. Kamion je probio ogradu i upravo ralicom završio na suprotnoj strani ceste, na pretjecajnom traku za vozila što idu u smjeru Zagreba. Kamion, iza kojeg se rasula sol za posipavanje, zaustavio se tako na boku s uvelike uništenom i smrskanom kabinom.


Posljedice nesreće su izuzetno teške, nenadoknadive za obitelj poginulog, ali ljudi upoznati s okolnostima nesreće navode da je, s druge strane, izbjegnuta i još veća tragedija jer se u kritičnim trenucima ni jedno vozilo nije našlo na nekontroliranom putu kamiona ralice.


Sudbina je htjela da cestari dožive tešku nesreću samo 200-300 metara od cestarske baze HAC-a, što se nalazi odmah iza Inine crpke.