Horor na autocesti

Istraga o tragediji kod Novske širi se na prijevoznika: Trebao je poslati zamjenskog vozača

Portal Novilist.hr

Foto Pixsell, Davor Kovačević

Foto Pixsell, Davor Kovačević



Istraga o prometnoj nesreći na odmorištu kod Novske, doznaje Jutarnji, širi se i na Miroslava Pejića, vlasnika tvrtke Marin Promet d.o.o. sa zagrebačkog Borovja.


Vozač kamiona večer prije tragedije osjećao je jake bolove u kralježnici i nogama. Reagirala je ekipa Hitne pomoći sa županjskog područja, a onda je primio blokadu te je prenoćio u kabini kamiona.


Jutarnji piše kako je pred liječničkim timom i timom Hitne pomoći, vozač Filipović nazvao svog poslodavca Pejića koji mu je obećao poslati zamjenskog vozača, ali to na kraju nije učinio. Već je ujutro nastavio put do kobnog događaja u Novskoj. 




Policija je zabilježila da je otprilike sat vremena prije nesreće zvao svoga poslodavca na mobitel, a zvao ga je i pet minuta nakon nesreće kod odmorišta koja se dogodila oko 9.30 sati. Je li se Filipović žalio poslodavcu da i dalje osjeća jake bolove? 


U svakom slučaju, njegov poslodavac, koji u cestovnom prijevozu posluje već 25 godina, nije ispunio obećanje već je teško bolesni vozač vozio, a i dva tjedna ranije, 17. svibnja, na autocesti kod Gradišta nekontrolirano skrenuo na zaustavni trak te udario u vozilo HAC-a i udario još jedan kamion. Tada je prošao samo s prijavom za prekršaj.


“Ovdje je situacija potpuno jasna. Vozač je zbog akutnih bolova morao biti na bolovanju i nije smio biti za upravljačem”, rekla je liječnica Azra Huršidić-Radulovićza Jutarnji list. Kazala je i kako se može postaviti pitanje zašto je čovjek koji je trebao biti na bolovanju radio i tko je za to odgovoran. 


“Prvo se trebalo riješiti tu njegovu akutnu bol, a poslije vidjeti je li on s obzirom na to da se može raditi o profesionalnoj bolesti uopće sposoban za upravljanje tom kategorijom vozila”, kazala je dr. Huršidić-Radulović.


“Vozači tvrtke Marin Promet nisu članovi Sindikata hrvatskih vozača. Mene zapravo uopće ne čudi da je vozač vozio unatoč činjenici da nije smio zbog jakih bolova. Hrvatskoj trenutno nedostaje oko 5000 vozača, na probleme profesionalnih vozača upozoravamo već 10 godina, ali ništa se ne rješava. Iako nedostaje velik broj vozača, posao se obavlja u istom obujmu, a vozači voze do granica izdržljivosti.


Ne idu na bolovanje i godišnji jer im se to ne plaća, plaćeni su po postotku. Nažalost, sve manje je i interesa za to zanimanje, a prijevoznici se sve više u potrazi za vozačima okreću prema Srbiji i Bosni i Hercegovini i nitko ne pita kakva su iskustva tih vozača”, kazao je  Miljenko Gočin, presjednik Sindikata hrvatskih vozača za Jutarnji list. 


Vlasnik tvrtke Marin Promet bio je nedostupan za komentar.