Biciklizam

Prvi čovjek Tour of Croatia Vladimir Miholjević za naš list: ‘Očekujemo ozbiljniju podršku’

Kristian Sirotich

Minule dvije godine iskoristili smo da se etabliramo kod natjecatelja i kod publike. Utrku od prvog dana znamo koncipirati i smjestiti u datum koji je optimalan za pripremu Gira d'Italia – kaže Miholjević



RIJEKA Trijumfom Slovaka Petera Sagana na Svjetskom prvenstvu u Dohi i službeno je stavljena točka na »i« izuzetno zanimljive biciklističke sezone. No, to ne znači da je u svijetu biciklizma sve utihnulo. Dapače. Za mnoge je tek sad krenulo izuzetno intenzivno razdoblje.


Pa tako i za Vladimira Miholjevića, prvog čovjeka Toura of Croatia, koji sa svojim suradnicima, u prvom redu partnerom Ivanom Črnjarićem, priprema treće izdanje utrke što je Hrvatsku na jedan posve drugačiji način vratila na biciklističku mapu. I ne samo zbog Toura. Miholjević je odnedavno sportski direktor nove momčadi Bahrain Merida, koja će u utorak predvođena kapetanom Vicenzom Nibalijem osvanuti u Poreču na svom prvom trening kampu za novu sezonu.


– Tour of Croatia je postao projekt koji zahtjeva 365 dana angažmana i jako puno rada, biranja partnera, komunikacije prema ekipama, sponzorima, destinacijama… To nikad ne staje – započinje Vladimir Miholjević, sportski i tehnički direktor tvrtke Top Sports Events, organizatora Toura of Croatia, koji je do sada odradio golem dio posla u pripremi novog izdanja.




– Idejna ruta je napravljena, predložena svim destinacijskim partnerima i od svih je dobiven načelni pristanak pa se nadamo da ćemo u čim kraćem vremenu definirati dogovore. Povrh toga, komuniciramo sa sponzorima, a nakon što je formirana Vlada možemo pristupiti državnim institucijama koje imaju relevantnost odlučivanja o sudjelovanju u našem projektu.


Čini se da ste ove godine mnoge stvari definirali ranije nego prošle godine?


– Imamo mjesec i pol do dva mjeseca organizacijske prednosti u odnosu na prošlu godinu, imamo jako dobar tim vanjskih suradnika i partnera, koji sada imaju uhodanost, upoznati su sa projektom. Vjerujem da smo preboljeli dječje bolesti koje su u prva dva izdanja ostale nevidljive. Na drugom izdanju vidio se ogroman pomak u natjecateljskom nivou, ali i u kvaliteti događaja, posjećenosti i medijskoj kampanji koja je krenula malo prekasno, ali dovoljno na vrijeme.


Istra i Kvarner


Kakav Tour of Croatia ljubitelji biciklizma mogu doživjeti u 2017. godini?


– U natjecateljskom smislu smo kontaktirani od World Tour momčadi koje su bile na prošlogodišnjem izdanju i nastavljaju svoje aktivnosti i ove godine, momčadi Astane, Treka i Demension Data, ali sa zamolbom da napravimo još malo težu rutu i da skratimo transfere. Prošle godine transfera je bilo previše, ove godine smo ih gotovo prepolovili i napravili smo dvije izuzetno zahtjevne etape koje će pružiti, usuđujem se reći, nevjerojatan spektakl u biciklističkom smislu, posebice etapa na Kvarneru koja će povezati Istru i Kvarner.


Napravili smo itinerar koji će ponuditi neizvjesnost do samog kraja. , prve dvije će pružiti šansu sprinterima, što opet nama kao organizatorima daje jednu vrijednost gdje će se moći okušati najbolji sprinteri, kao što su se prošle godine okušali Cavendish i Nizzolo


Utrka će imati šest etapa, 1100 kilometara, dva brdska cilja, jednu etapu što akumulira 3000, drugu s 3600 metara visinske razlike, bit će dvije sprinterske etape dužine 235 i 240 kilometara, jedna miješana etapa dužine 190 kilometara što spaja Istru i Kvarner s 2400 metara visinske razlike. Bit će to prava priprema za Giro d’Italia. Kraljevska etapa startat će iz Istre, završit će na Učki, ali će se na Učku ići dva puta.


Nakon drugog izdanja kod Svjetske biciklističke federacije aplicirali ste za još viši rang utrke?


– Nismo dobili Horst kategoriju. Nedostaje nam malo budžeta koji bi nam dao energije da kvalitetnije lobiramo prema UCI-ju, da ih pozovemo na utrku, da ih ugostimo, da vide utrku kao »insideri« i da onda shvate. Povrh toga, jedan polukorektan potez doživjeli smo i od organizatora Utrke kroz Tursku jer su premjestili njihovu utrku u termin identičan našemu, ali mislim da smo minule dvije godine iskoristili da se etabliramo kod natjecatelja i kod publike i mislim da Turska griješi ako se pokušava nametnuti s utrkom u našem terminu.


Mi utrku od prvog dana znamo koncipirati i smjestiti u datum koji je optimalan za pripremu Gira d’Italia i koji za ekipu i natjecatelja ne iziskuje preveliki logistički stres, već im daje geografski i strateški odlično pozicioniranu destinaciju s izvrsno koncipiranom rutom.


Bahrain Merida


Prebacivanje termina može i imponirati, to znači da se o hrvatskom Touru najozbiljnije razmišlja kao o itekako konkurentnoj utrci?


– Tako je, ali ima tu još dogovora i pregovora koje smo ostvarili u posljednje vrijeme i koji su u završnoj fazi i koji će dodatno podići ugled Toura of Croatia. No, bolje ništa ne pričati da se ne ureknemo.


Direktor ste Toura of Croatia, izbornik reprezentacije, od nedavno i sportski direktor nove biciklističke momčadi Bahrain Merida. Stižete li pohvatati sve obaveze?


– Tour of Croatia je prevrijedan nacionalni projekt i bilo bi me sramota napustiti ga. S poslovne strane ne bi bilo korektno prema ljudima i partnerima koji su nam do sada dali povjerenje, a s druge strane možda bi bilo pametno. No, na Touru bi stvari trebale biti posložene malo drugačije, sada imamo ljude koji su u stanju posložiti tu administraciju, a Ivan Črnjarić i ja provedbu projekta na licu mjesta. Ljudi koji su uz mene u vodstvu Bahrein Meride prepoznaju vrijednost ovog projekta.


Nakon što ste prošle godine u Poreču za momčad Tinkoff organizirali prvi kamp uoči nove sezone, sada ćete to učiniti za momčad Bahrain Merida?


– Šeik Nasser, bahreinski princ, na Instagram je postavio fotografiju Poreča, uz opasku: »Koja prekrasna destinacija za prvi trening kamp!«. Dakle, radimo izuzetno dobru stvar za cijelu našu državu s Bahrein Merida ekipom, koja je medijski možda najzanimljivija ekipa u ovom trenutku u svijetu biciklizma, s izvrsnim vozačkim kadrom i možda još boljim menagmentom i staffom.


Ova momčad će ove sezone biti jedan od glavnih aktera na najvećim utrkama, a svoje prvo okupljanje imat će u Hrvatskoj. Ne znam je li ikad jednu ekipu pratilo toliko puno tako kvalitetnih medijskih kuća. Eurosport, RAI, sve slovenske televizije, HTV, španjolska televizija, mediji iz Češke, Njemačke, Austrije, Velike Britanije… I povrh svega toga, svi službeni automobili Bahrein Merida ekipe bit će registrirani u Hrvatskoj.


Kamp je koncipiran kao što je bio prošle godine s Tinkoffom?– Za razliku od onog kampa, mi ćemo se u prosincu vratiti na radni trening kamp, gdje ćemo odraditi trenažni proces za sam početak sezone. Dakle, zamijenit ćemo Valenciju, Kalpe, Mallorcu sa Hrvatskom.


Za Vladimira Miholjevića ovo je bila godina u kojoj je kao izbornik debitirao na Olimpijskim igrama.


– Olimpijske igre su bile lijepo iskustvo i za mene i za bicikliste, ali i za ljude iz Hrvatskog olimpijskog odbora, koji su bili jako zadovoljni našim ponašanjem, nastupom, organiziranošću i autonomnošću. Đurasek i Kvasina su imali optimalan pristup utrci i to je dalo rezultat. Uz njihovu kvalitetu, naravno. Dečki su dobili svu podršku koju dobivaju u svojim ekipama i na kraju smo žalili što je Đurasek bio 18. jer je realno imao kvalitetu biti među prvih deset, prvih pet.


Hrvatski biciklizam danas?


– U Savezu se ponovno komeša, ali nije dobro da se stvori neka kritična masa koja ima nejasno artikulirane interese i s nejasnim konačnim ciljem. No, može biti da će se neke glave stabilizirati i nastaviti u smjeru u kojem idemo zadnje tri godine. Što se tiče natjecatelja nemamo masovnost i na tome moramo raditi, ali na tome moramo raditi na nivou klubova, sustava obrazovanja i lokalnih sportskih saveza. Imamo kvalitetne mlade bicikliste i biciklistice i moramo im dati podršku, jer je i nama jednom netko pružio priliku.


Ima li šanse da Tour of Croatia iznjedri jednu hrvatsku momčad?


– Meni to nije primarni cilj, jer to zahtjeva sustavni pristup i organizaciju. No, za mene će biti uspjeh ako Tour of Croatia u naredne tri, četiri godine iznjedri masu od 300 do 500 aktivnih početnika. Ako bismo u tome uspjeli, u deset godina bili bismo biciklistička velesila, jer sportski talent je neosporan, klimatske uvjete imamo, prometna infrastruktura nam je jako dobra, znanja imamo. Biciklistički sport u rekreativnom smisu u Hrvatskoj strašno raste, a lokalni klubovi bi se, umjesto razmišljanja o radu Saveza, trebali posvetiti razmišljanjima o radu s djecom.



Ozbiljnija potpora


Bahrein Merida je nova ekipa na biciklističkom nebu?


– Bahrain Merida je nova ekipa sponzorirana od realnog sektora iz kraljevine Bahrein i od najvećeg proizvođača bicikala, brenda Merida. Imamo respektabilan budžet, u gornjoj sredini najboljih svjetskih momčadi s World Tour licencom, za koju se i mi borimo. Imamo u našim redovima Vicenza Nibalija, koji je osvojio četiri Grand Toura i jedan je od samo šest biciklista u povijesti koji je uspio osvojiti sve tri najveće utrke.


Nibali je moj bivši timski kolega iz dana dok sam vozio za momčad Liquigas, koji je stasao u pravog šampiona. Imamo odlične bicikliste za podršku, imamo odlične bicikliste za klasike, a glavni cilj su nam Grand Touri. U Poreču će biti 65 ljudi uz sponzore, a u Poreču će biti i svjetska pretprezentacija novog Meridinog modela bicikle.


To će biti TOP događaj koji će okupirati medijski prostor, a prvi put ćemo pružiti priliku novinarima da na jednom mjestu stupe u kontakt s menadžmentom i biciklistima momčadi Bahrein Merida da dobiju pravu sliku o organizacijskoj strukturi ekipe, a i članovima ekipe da se međusobno upoznaju, da im damo programe utrka i priprema i svakom ponaosob njegove zadatke.


Hoće li Bahrain Merida nastupiti na hrvatskom Touru?


– Načelno da, službeno tek moramo dobiti potvrdu. Ako dobijemo World Tour licencu, postoji mogućnost da budemo obavezni nastupiti u Turskoj, ali ekipa koja bi trebala nastupiti na Giru opet će birati između Trentina ili nas. I u tom slučaju Hrvatska je optimalniji izbor.


Hrvatska je, zahvaljujući Touru, postala sve poželjnija cikloturistička destinacija?


– Neke stvari s odmakom dobiju realnije dimenzije i kada gledamo tri godine unazad, niti nama samima nije jasno kako smo neke stvari uspjeli napraviti i neke ljude pridobiti da nas podrže. Svim tim ljudima, partnerima, institucijama, u konačnici se isplatilo. Imamo namjeru podizati kvalitetu, ali očekujemo i ozbiljniju potporu nego li je to bilo do sada.


Mi Hrvatsku ucrtavamo na biciklističku i turističku kartu kao destinaciju s ugledom. Stvaramo temelj za rad svima koji prepoznaju vrijednost ovog projekta. Dajemo vrijednost destinaciji, ali na samoj destinaciji je da razvija samu sebe. Određene destinacije imaju osjetan pomak u cikloturističkim rezultatima, ali samo zbog toga što su nastavile same razvijati temelj koji smo mi postavili. To su projekti koji zahtijevaju jedinstvo svih partnera u destinaciji.


Od privatnih iznajmljivača, preko malih hotela, velikih hotelskih kuća do tour operatora, ljudi koji predstavljaju jedinice lokalne samouprave i turističke zajednice. Jedino ako se sve te glave sjednu zajedno, ako se napravi strategija, stvori infrastruktura i ako se nastupa zajedno na razvoju i promociji proizvoda, mogu doći rezultati.


To je upravo ono što je Tour of Croatia napravio. U jednom projektu pomirio razno-razne ideologije i razno-razne sredine. To je jedino što će nas u budućnosti dignuti na razinu na kojoj svi želimo živjeti – zaključit će Miholjević.