Rušenje stereotipa

Nikeova nova reklama prikazuje svu surovost dvostrukih standarda s kojima se sportašice suočavaju

P. N.

Izvor: YouTube/Screenshot

Izvor: YouTube/Screenshot

Ako pokazujemo osjećaje, kažu da smo dramatične. Ako se želimo natjecati protiv muškaraca, prolupale smo. Ako sanjamo jednake prilike, sumanute smo. Ako smo predobre, nešto s nama nije u redu. Ako se naljutimo, histerične smo, nerazumne, ili jednostavno – lude.



Tijekom prijenosa prestižne filmske nagrade Oscar premijerno je prikazana nova Nikeova reklama pod nazivom ˝Dream Creazier˝ odnosno ˝Sanjaj luđe˝, a prikazuje isključivo ženske svjetski poznate sportašice, kao što su: nogometašica Alex Morgan, gimnastičarka Simone Biles, olimpijska prvakinja u mačevanju Ibtihaj Muhammad, južnoafrička trkačica caster Semenyu, a kao naratorica se pojavljuje slavna tenisačica Serena Williams.


Nike u reklami ističe nejednak položaj sportaša i sportašica, a Willliams je idealna kandidatkinja za glavno lice. Tenisačica je prošloga rujna u javnosti kritizirana jer je emotivno reagirala u svađi sa sucem tijekom meča. Tada je i kažnjena novčanom kaznom od 17 tisuća dolara. Brojni muški kolege tada su kazali kako su oni znali i burnije reagirati, ali nisu snosili posljedice kao Serena.


Iako se kadrovi doimaju dramatičnim, oni su itekako realni i prikazuju dvostruke standarde s kojima se sportašice svakodnevno suočavaju. Serena naratira: ˝Ako pokazujemo osjećaje, kažu da smo dramatične. Ako se želimo natjecati protiv muškaraca, prolupale smo. Ako sanjamo jednake prilike, sumanute smo. Ako smo predobre, nešto s nama nije u redu. Ako se naljutimo, histerične smo, nerazumne, ili jednostavno – lude˝.




Dream Crazier bi mogao biti nastavak prošlogodišnje reklame Dream Crazy, u kojoj je glavno lice bio Colin Kaepernick, bivši igrač Nacionalne lige američkog nogometa koji je postao poznat protestirajući protiv policijske brutalnosti. Ta je reklama izazvala burne reakcije kod konzervativnog dijela javnosti koja je u znak protesta počela paliti svoje Nikeice. Vrijednost Nikeovih dionica je unatoč tome porasla nakon reklame.