Najveća regionalna konferencija o društvenim mrežama

Tvitomanija: Kako uspjeti na društvenim mrežama

Andrej Petrak

"Ako ne koristite pametno društvene mreže – nema smisla da ste tamo. Dođite na Tvitomaniju i učite od najboljih", poruka je organizatora



NOVI VINODOLSKI – Ako se bavite novim tehnologijama, zaboravite na strah, poručio je tehnološki evangelist i suosnivač sad već kultnog parodijskog news portala Njuz.neta Nebojša Radović, odnosno @eniac, na otvaranju Tvitomanije, najveće regionalne konferencije o društvenim mrežama, što se sve do 12. svibnja održava u hotelu Novi Spa Hotels & Resort u Novom Vinodolskom.


Tijekom četiri dana Tvitomanija će na jednom mjestu okupiti više od šest stotina sudionika iz Hrvatske, Srbije, BiH i Slovenije, uključujući i ugledne stručnjake iz marketinga i PR-a, političare i političke konzultante, poduzetnike, novinare, javne ličnosti i community managere iz čitave regije. Više od stotinu predavača raspravljat će, prenositi znanja i iskustva te educirati sudionike o neophodnom online prisustvu.


Mnogi danas kažu: »Ako niste na društvenim mrežama, onda ne postojite«, a poruka je organizatora Tvitomanije: Ako ne koristite pametno društvene mreže – nema smisla da ste tamo. Dođite na Tvitomaniju i učite od najboljih«.




A jedno od najboljih iskustava prvog dana Tvitomanije svakako je bilo predavanje Nebojše Radovića o budućnosti društvenih medija. Premda je, sasvim razumljivo, na kraju izlaganja, priznao da ne zna što je budućnost društvenih medija, te u zamjenu pustio video s izjavama nekoliko sudionika konferencije na tu temu, Radović je ponudio više zanimljivih teza o tome što bi bliska mogućnost mogla donijeti po društvene medije, ali i korištenju raznih servisa i aplikacija na sveprisutnim »pametnim« mobilnim telefonima. Pritom je naglašavao prednost koju ima onaj koji među prvima proba i nauči koristiti neku novu tehnologiju. 



Nebojša Radović svoje je predavanje održao noseći majicu u bojama bivše države s natpisom »Tvitoslavija«. Radović se u pripremama za Tvitomaniju prisjetio svog prvog posjeta Zagrebu, prije pet godina, kad je prisustvovao FuturAD konferenciji. Ocijenio je da je regija, od jedne zatvorene i pomalo zaplašene, postala jednom zajednicom.


 – Neki će tu zajednicu nazvati Tvitoslavija. Slovenija i Hrvatska prate startup dešavanja u Srbiji, a mi se rado prošetamo do zapadnih susjeda kako bi uživali u ljepotama regije. Razlikuju se države i dijalekti, ali u suštini mi smo mnogo sličniji jedni drugima nego što je to slučaj s ostatkom svijeta. A kad prijeđete na ovu stranu »Bare«, te minorne razlike postaju još manje. Stvari su se očigledno promijenile, veliki dio zasluga ide i društvenim medijima, ocjenjuje Radović.



– Ono što je dobro kod života u San Francisku je što živite na izvoru novih tehnologija, i imate priliku da probate neke stvari značajno ranije od drugih ljudi. To daje perspektivu neophodnu svima onima koji planiraju da se bave novim medijima i tehnologijama, kaže Radović.


Među tvrtkama koji su iskoristili taj, kako ga je nazvao »first mover advantage«, Radović je spomenuo Amazon, Ebay, te u regiji srpski Burek forum, prvi takav internetski forum koji danas okuplja 1,7 milijuna korisnika, kao i hrvatski index.hr, jedan od prvih hrvatskih news portala, koji je danas redovito zauzima prva tri mjesta po broju posjeta.


Na grafikonu »koji objašnjava apsolutno sve«, nazvanom »Innovation Adaptation Lifecycle«, a govori o ciklusima razvoja i adaptacije pojedine inovacije tijekom vremena, Radović je objasnio teoriju o rastu i padu pojedinih medija tijekom povijesti.


– Radiju je bilo potrebno 38 godina da dostigne 50 milijuna korisnika, televiziji je za isto trebalo 12 godina, internetu samo četiri godine, a facebooku tek dvije godine. Tko želi anticipirati nove tehnologije na vrijeme, mora, dakle, biti jako brz, napominje Radović.


Što se tiče facebooka, koji se iz sajta ili servisa u proteklih deset godina razvio  u cijelu platformu s milijardu korisnika, Radović kaže da je činjenica da facebook kao servis postaje sve manje popularan. Facebook je tako samo u posljednjih godinu dana izgubio deset milijuna korisnika u SAD-u.


– Problem s facebookom je to  što ako ne možete privući nove mlade ljudi, počinjete padati. Svi klinci koji su napustili facebook, odrasli su na mobilnim telefonima i koriste mobilne servise i aplikacije, poptu Whatsappa, Vibera ili Snapchata.



Na radionici »Fotografija i društvene mreže« prvog dana Tvitomanije sudjelovala je Marina Filipović, @marinshe, koja je govorila o prednostima promocije fotografskog rada na društvenim mrežama.


– Najbolji je put pod jedinstvenim imenom objavljivati radove na svim društvenim mrežama koje postoje: facebooku, twitteru, Google+, LinkedInu, svemu redom. To je moj posao 0 do 24 sata. Nema radnog vremena, jer sve je u promociji, prezentaciji i izražavanju svog rada u internetskim zajednicama, kaže Filipović.


 Napominje da najviše pogleda i »dijeljenja« među korisnicima na internetu izazivaju fotografije pozitivnih i lijepih motiva.


– Emotivni portreti i umjetničke fotografije koje nose određenu poruku jako su popularni. Moja fotografija koja je izazvala najviše pogleda, njih više od 100.000, je jedna lijepa, nježna fotografija djevojke koja leži na panju, dodaje Filipović.


Važan alata za promociju u njezinom slučaju bio je DeviantART, servis kojeg posjećuje velika zajednica ljubitelja umjetnosti, te ljudi iz industrije.– Preko DeviantART-a moje fotografije dospjele su na dvadesetak naslovnica knjiga američkih i engleskih izdavača, kaže Filipović.


Svi servisi zadovoljavaju osnovne potrebe za komunikacijom, ali Whatsapp ili Viber omogućuju im stvaranje privatnih društvenih mreža i, za razliku od facebooka, direktnu komunikaciju, koja nije javna i  u kojoj sudjeluju samo odabrani.


Ono što facebooku može pomoći u privlačenju tinejdžera je Instagram, jer omogućuje brzo i jednostavno dijeljenje fotografija, kaže Radović, koji dodaje da sve to ipak ne znači da društvene mreže umiru i da se sve prebacuje na mobilne telefone, jer svaki medij ostavlja nešto iza sebe pa će tako i »social« komponenta definitvno ostati na mobitelima.


Radović je ponudio tri osnovna savjeta svima onima koji se žele baviti društvenim mrežama, a to je da budu kvalitetni, autentični i osjećaju strast prema onome što rade.


– Ako niste kvalitetni, teško ćete doprijeti do širokog kruga ljudi, pogotovo u svijetu u kojem su barijere za objavu različitih sadržaja toliko pale. Isto tako, ako niste autentični, nećete doprijeti do ljudi u ovoj gomili informacija i notifikacija koja nas napada sa svih strana. Konačno, ako imate strast stalno istraživati nove tehnologije, veća je vjerojatnost da ćete uspjeti, poručio je Radović.


Prvi dan Tvitomanije ponudio je i panel »Politika, državna uprava i društvene mreže«, na kojem se riječki gradonačelnik Vojko Obersnel, @Obi_Rijecki, prisjetio kako je izazvao »međunarodni skandal« iskrenim tvitom o Slovencima, dok je predsjednik Narodne skupštine Republike Srpske Igor Radojičić, @RadojicicIgorMr, govorio o iskustvima tvitanja informacija i priopćenja sa sjednica.


 – Sve generacije danas su na društvenim mrežama i političari koji dolaze morat će biti prisutni na njima. O tome govore i naši izborni ciklusi: prije tri godine društvene mreže imale su marginalan utjecaj, prije godinu dana već facebook i twitter već su bili dosta utjecajni, a tko zna što nas čeka narednih godina, kaže Radojičić.


Obersnel je priznao da bi vjerojatno koristio društvene mreže i da nije političar.


– Društvene mreže nešto su što me doista zanima. Nisam na njima samo zbog kontakta s biračima. Društvene mreže danas su jednostavno još jedan standard u komunikaciji, rekao je Obersnel.


 Među panelistima Tvitomanije su i predsjednik HGK Nadan Vidošević, novinari Zoran Šprajc, Antonija Mandić, Ana Stunić, pop pjevačica Nina Badrić, PR stručnjaci Krešimir Macan i Aleksandra Kolarić, direktorica HTZ-a Meri Matešić, i mnogi drugi.


Podrobnije informacije o programu dostupne su na službenom webu tvitomanija.me/hr/program/ te twitteru @tvitomanija.